Wanneer mag mijn parkietje zijn eerste rondvlucht maken?

Gestart door 1993koko, november 14, 2006, 12:32:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1993koko

hallo,ik krijg zondag een parkietje en ik heb gehoord dat hij eerst even moet wennen aan zen nieuwe verblijf en de eerste paar dagen in de kooi moet blijven voordat hij zen eerste vliegtocht maakt.
mijn vraag:hoelang moet een parkietje in de kooi
blijven om te wennen aan zen nieuwe omgeving voordat
hij zen eerste toer kan door de kamer kan gaan maken?

groetjes michelle

Deze vragen zijn al beantwoord in dit topic:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11146.msg48098#msg48098
Het is niet nodig om meerdere topics te openen met dezelfde vraag, daarom *klik*
Tevens topic-titel aangepast.
Groetjes, Sonja.

Scotty - Keecko

Hoi Michelle,

Je moet je parkietje de eerste dag even laten rusten. De tweede dag mag je al beginnen met tam maken. Als je parkietje vrijwillig op je hand springt (zonder lekkernijen te geven), dan is hij/zij klaar om zijn eerste vlucht door de kamer te maken.

Het is belangrijk dat hij/zij goed handtam is, want als je parkietje weer in de kooi moet, krijg je hem/haar er zo beter in. Altijd rustig tegen je parkietje praten als je hem/haar in de kooi probeert te krijgen en nooit vastpakken.

Als het tam maken eerst niet lukt, gebruik de zoekfunctie en let erop: het ene parkietje wordt sneller tam dan een ander parkietje. Geduld heb je zeker nodig!

Succes! en alvast veel plezier met je parkietje! ;)
Groetjes Ilse

1993koko

oke hartstikke bedank voor je reactie het parkietje die ik krijg is eigenlijk al heel erg tam ik heb hem zelfs al op men hand gehad.maar toen de eigennaar(nu nog) hem door de kamer wou laten vliegen heeft hij 2 keer super hard zen koppie gestoten tegen een balk toen zei diegene dat als ik hem kreeg eerst nog een paar week in de kkoi moest laten zitten zodat hij de kamer goed kon zien en dus niet overal tegenaan zou botsen omdat vogels slecht kunnen zien ofzow iets maar ik dacht dat vogels hartstikke goed konden ziendus ik snap er bijna helemaal niks meer van .
nu hoop ik ook nog dat men vogeltje geen hersenletsel heeft opgelopen (het was zen eerste vluch hij was ongv. 5 weken oud . morgen zondag is hij 6 week oud)

groetjes michelle