parkiet poept hele kooi onder!

Gestart door baasje Twister, november 12, 2006, 11:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

baasje Twister

hoi allemaal,

ik heb een probleem, het is dat mijn vogel twister, alles onderpoept in zijn kooi. daarom moet ik elke dag zowat zijn kooi verschonen. daar heb ik dus een hekel aan. maar ik wil graag reacties over hoe dat kan stoppen want ik wordt helemaal gek ervan.

mooie smiley's, maar liever niet hier. Ik heb ze weggehaald want het leek wel een kermis.  ;)
gr pf

Ingrid

Tja, dat poepen is niet te stoppen en luiertjes voor vogels bestaan niet. Wat versta je onder "alles eronder poepen"?

Caradow

Sorry maar ik schiet hier toch wel heel erg van in de lach....

Wees blij dat Twister poept... als hij dat niet zou doen zou hij er niet lang meer zijn.

Bedoel je dat hij veel op de stokken en speeltjes poept? Dan zou je misschien iets met de inrichting van de kooi kunnen doen, de plaatzsen waar hij veel zit zorgen dat er niets direct ondet hangt e.d.  Tja en verder zal je met de poepjes moeten leren leven... dat hoort er nu eenmaal ook bij...

Parkieten-Freak

Ja, een vogel moet inderdaad vaker zijn behoefte doen dan een mens, dat is helaas niet anders.
Toch kun je zoals Caradow al zegt, de kooi wat "handiger" inrichten. Geen speeltjes of trapjes onder vaste zitplaatsen zetten, dat scheelt al een hoop.
De zandlade van de kooi is namelijk gemakkelijker schoon te maken dan houten trapjes e.d.. ;)

Tja, en je moet de kooi inderdaad regelmatig schoonmaken, maar dat doe je toch met liefde en plezier voor je lieve gevleugelde vriend? :)


smartie

Ik sluit me aan bij de rest.

Pino poept ook vaak zijn onderste stok onder. Dat komt omdat ze in haar schommel erboven slaapt. Mijn oplossing? Gewoon in de ochtend als ze haar voer en schone water krijgt met een keukenpapiertje de 'stapel' poepjes opruimen. Hoef je dus niet elke dag de kooi compleet te verschonen. Dat doe ik zelf 1x per week grondig. Indien nodig 2x per week. Wel maak ik elke dag de voer en drinkbakjes schoon en dus ook de onderste stok snel met een keukenpapiertje.

Ach ja, het hoort erbij!

Josephine

Een parkiet kan er niks aan doen dat hij meer poept(vaker) dan een mens. Als je een parkietje hebt, vind ik dat je daar ook voor hebt gekozen, en dan zul je ook zeker elke week ongeveer de kooi moeten schoonmaken.

Cutie_lover

Cutie en Moppies onderbak loopt schuin af. Gevolg, kooi helemaal vies, al na 2 uur.. Tja. Wat doe je eraan? Niks! Ja, schoonmaken, maarja.

Hetty

Misschien geef je je parkiet wel teveel eten?

Cutie_lover

Citaat van: Hetty op november 12, 2006, 16:13:33
Misschien geef je je parkiet wel teveel eten?
Als je het tegen mij hebt? Neen, echt niet. 1.5 schepjes per dag. Als je het tegen Baasje Twister hebt.. Een parkiet poept nou eenmaal veel, dus krijg je dat erbij..

Fenixjuh

poepte mijn vogel zijn kooi maar onder..  :-\ Dan hoefde ik maar 1 keer per week zijn kooi schoon te maken, nou moet ik 1 keer per week mijn kooi (kamer) schoonmaken.. Ik heb al op mijn bureau een bak tisseus staan, zodat ik de meeste poepjes gelijk weg kan halen, maarja, eigen schuld he, ik wil de gezelligheid van een parkiet, moet ik ook maar leren zijn troep op te ruimen ;)

Sean Paul

Hmm wees blij dat hij dat in de kooi doet :P
Als ik thuis kom is de kooi vrij schoon al sik hem de dag er voor heb verschoond maar zodra ik hem  eruit haal de parkiet :P  8) 8) Dan komt alles eruit hij peopt op mijn hand soms op de vieste plekjes zoals in mijn nek en  een keer heeft hij het op mijn voor hoofd gedaan :P :P

hoort er nu allemaal bij

baasje Twister

bedankt,

ik heb het goeie info gehad. het is wel zo dat niet de stokjes maar de TRALIES van de kooi onder zitten, het lijkt we of hij naar boven poept.

karin v h

Je zou eens houtsnippers op de bodem kunnen doen dat maakt de kooi veel makkelijker schoon.
Als je schelpenzand hebt dan plakt alles aan de bodem van de kooi met houtsnippers wordt het geabsorbeerd door de houtsnippers.
Groetjes karin

P.s. zou je het erg vinden om die onrustige beesten onder je stukjes tekst weglaten - dat is zo onrustig met het lezen neem gewoon de beestjes die hier boven staan ;D

baasje Twister

#13
maar karin,

ik heb ook houtsnippers. maar luister, ik heb gezegt dat mijn vogeltje de TRALIES! onderpoept daar kan hij nou niks aan doen.

Ik wil je verzoeken smileys van het forum te gebruiken. De smileys die jij hier probeert neer te zetten, vereisen kennelijk toestemming, gezien de tekst met Terms of use. Gr. Ingrid

roha

#14
Sorry dat ik hier even inhaak, maar wat een raar bericht is dit?

Roha

Doelde je op het stukje engelstalige tekst? Dat heb ik inmiddels weggehaald ;). Gr. Ingrid

Scotty - Keecko

Uhh... volgens mij vroeg Karin niet om hoe je die beesten (niet de parkieten, maar de smileys ;)) kan krijgen, maar of je ze weg wil laten...  :-\

Het is inderdaad erg irritant. Kijk, een paar van die kleine standaard smileys kan nog, maar van die bewegende en grote beesten onderaan je berichten is wel heel erg irritant ;)

karin v h

Dank dat je de smilies eruit hebt gehaald.
Je moet je parkietje beter leren mikken (off-topic).
Heb jij al je speeltjes aan de tralies hangen (je spiegeltjes etc.)
Bij mij zitten ze erg veel op schommeltjes - ze maken er ruzie om de schommeltjes ('s avonds slapen ze allemaal op een schommeltje). Als je een schommeltje in de kooi zou hebben met daarnaast in het midden van de kooi een spiegeltje of i.d. dan hangt hij misschien niet zo in de tralies?
Zitten de tralies boven in de kooi ook onder de poep? Laat jij jouw parkietje uit de kooi zodat hij op de kooi zit te poepen????
Groetjes karin

Scotty - Keecko

misschien moet je meer zitstokken (en hoger) in de kooi doen :-\
dan heeft hij meer keus om te zitten en poept hij vanzelf naar beneden, als het goed is.

Maur@

Citeerik heb het goeie info gehad. het is wel zo dat niet de stokjes maar de TRALIES van de kooi onder zitten, het lijkt we of hij naar boven poept

Ze kunnen hier "boogschieten" Nee werkelijk waar ik kijk wel eens en dan denk ik, Hmmmmmmmmm, hoe kunnen ze daar in hemelsnaam gepoept hebben. Wij hadden hier een vogel, Carla, mams van twee superkuikens, die poepte werkelijk "UIT" de tralies. Die ging met haar kont aan de tralies hangen en dan spoot het weg. Helaas kun je het poepen van vogels niet stoppen. Ja, of je moet ze geen eten meer geven, maar dan heb je ook geen vogels meer. Probleem in één keer over. GEINTJE.

Vogels hangen ook vaak in de tralies. Parkieten zijn van nature klauteraars en zullen door de kooi klauteren. Een parkiet zal nooit nadenken, kan ik hier wel poepen. Nee een parkiet POEPT. Als jouw parkiet dus bovenin de kooi hangt en hij moet, dan hangt het ergens in de tralies. Soms hangen ze op hun kop bovenin de kooi en poepen en dan zit de poep gewoon bovenin de tralies. Helaas zul je regelmatig de kooi geheel schoon moeten maken.