buitenvoer

Gestart door corrina, november 10, 2006, 12:59:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

corrina

Hallo
De winter komt er weer aan en doe dan altijd de vogels buiten ook voeren,nou ja het hele jaar door eigenlijk,want mijn parkieten niet opeten of bij het verversen gooi ik dat op het schuur dak voor de vogels.Nu heb ik ook weer buitenvoer gekocht,en nu is mijn vraag mogen de parkieten dat ook,gewoon zomaar een keertje,als tussendoor,voor "het lekker" of zitten daar zaden in die niet goed voor ze zijn.
Groetjes Corrina

kekavo

Zou ik niet aan de parkieten geven. Voer voor de buitenvogels is vaak gewoon tortelduivenvoer, aangevult met wat fijner zaad.
Voor je eigen beessies is het het beste om ze op hun eigen dieet te houden. Sommige grotere zaden die in het buitenvoer zitten, zijn een stuk vetter en daar kunnen je vogels te dik van worden. Bovendien heb je kans dat ze het meeste niet eens lusten.

Josephine

Nee, dit zou ik niet geven aan je parkiet. Je weest niet wat er allemaal in zit. En zoals kekavo al zegt, er kunnen vettere zaden inzitten die buitenvogels wel mogen hebben omdat het in de winter toch zo koud voor ze is. Maar voor parkietjes is dat echt niet nodig die worden er alleen maar dik van...

Robin

ik geef mijn parkietjes vaak mirrekruid ze zijn er echt verzot op!!