Advertentie gezien op marktplaats

Gestart door darude, november 09, 2006, 16:17:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

darude

Ik zag op marktplaats een advertentie staan van een parkietje die gratis is af te halen, ik zag de foto en ik vond het best zielig eigenlijk aangezien er geen 1 speeltje hangt de kooi.
Nu zou ik hem zelf willen halen alleen willen wij voorlopig er geen 1 omdat pas onze vriend is overleden en we het voorlopig rustig aan willen doen.
Ik hoop misschien dat een ander in de buurt woont van deze eigenaar om hem een mooi leven te geven want als ik de foto zo ziet heb ik meedelijden met het beestje.

http://dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-vogels/59764523-gratis-af-te-halen-een-blauwe-grasparkiet.html?return=eJwljFEKwjAQRO9SaD%2BTrFtFEkKxNwkaTEhsliZgVby7W%2Fx7b5gZp0F%2FolamakDQXfVuvQYTWiMtZSrkF%2FFwa2qUnWtVLFn%2BK4ICTVu2MNyqbaXHC%2FQ458bwjrTjxngGheMuL5YR1QmPbOnJdl9dJX6OnjdzqZGzw0AWOvP9AUNfLss%3D&df=1&fta=

lotte

hej,
het ziet er inderdaad erg kaal en zielig uit.
Ik hoop dat iemand van het forum hem wil of een ander goed baasje.
voor mij is dit veel te ver woon in het puntje van zuid limburg  :P

Groetjes Talitha, Croky, Twister en Kiwi

Cheryl87

Hallo,

Volgens mij zit er wel een spiegeltje in de kooi, maar ja, dat is niet genoeg natuurlijk!
Voor de mensen die geinteresseerd zijn: ik heb een mailtje gestuurd naar de eigenaar met de vragen waarom hij het parkietje wegdoet? En waarom gratis (zit ook een kooi bij trouwens, die dan ook gratis word weggeven, dat maakt mij een beetje achterdochtig en ga ik mij afvragen of er iets met het parkietje aan de hand is)? Hoe oud is het? Is het een popje of mannetje?
Mochten mensen dit waarderen zal ik de antwoorden die ik (hopelijk) snel terug krijg hierin plaatsen.

Groetjes Cheryl

Annika

het is zoiezo een mannetje en het lijkt erop dat hij een duidelijke iris heeft, maar zeker weten doe ik het niet omdat de foto erg klein is.

Het is een mooi beestje overigens, blauw met geel kopje.

Echt sneu dat mensen hun diertje zo houden hoor, zonder speeltjes op een spiegeltje na. Ik zal het nooit begrijpen  :(

roha

Hoi,

Ja hij ziet e inderdaad een beetje bedroefd uit en ook sneu dat ie weinig te doen heeft. Ik denk dat het daarom juist wel goed is van de eigenaar dat hij de parkiet weg doet, ergens waar hij het beter kan krijgen. Misschien heeft de eigenaar niemand in zijn omgeving die een parkiet wil en probeert hij het op deze manier.

Roha

hannah

cheryl: dat antwoord zou ik wel willen zien, want ik klikte net op de link en zag dat de advertentie verwijderd was...
hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar toch
groetjes Hannah

Cheryl87

#6
Hoi Hannah,

Ik kreeg gisteravond al redelijk snel een berichtje terug en dit was het antwoord:

Hallo,

wij doen de vogel weg omdat we er eigenlijk geen tijd voor hebben en err ook niets mee doen. Ooit eens voor ons dochtertje gekocht maar haar er geen plezier mee gedaan. Het is volgens ons een mannetje en is ongeveer een half jaar oud. de vogel is kern gezond. wij zoeken dus gewoon een goed thuis voor ons parkietje.

Vriendelijke groet,

Simon W.


Maar ja, parkietje zal misschien wel al zijn overgenomen door iemand omdat de advertentie is verwijderd.
Hopen dat hij door iemand is overgenomen die goed voor hem zorgt. Maar dat geloof ik wel, kan me haast niet voorstellen dat er veel mensen zijn die zulke lieve beestjes verwaarlozen.

Groetjes Cheryl

i.v.m. privacy heb ik de achternaam van Simon weggehaald,
gr. PF



hannah

vin ik ook!
wie kan zulke schatjes nou verwaarlozen :-*

emceeelwee

Heej Cheryl,

Kun je niet een mailtje sturen met de vraag of ze al een tehuis hebben gevonden, omdat de advertentie is verwijderd? Waar woont de parkiet trouwens ergens?

Groetjes,

Maartje

Maur@


Cheryl87

Hoi emceelwee,
ik zie nu dit bericht pas weer, maar ik heb helaas het mailtje niet meer.
Ik ga er vanuit dat het parkietje een goed onderkomen heeft gevonden omdat de advertentie weg is.
Laten we het hopen in elk geval!

Groetjes Cheryl