2 vragen:Fruit eten,tam maken

Gestart door Monique8736, november 08, 2006, 10:40:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique8736

Ik heb 2 parkietjes,een mannetje een vrouwtje.Coco (het mannetje) is van half juli,en Kip is van begin/half juni ongeveer.Ze eten Xtra vital voer,1 keer in de week een halve trosgierststengel en 1 keer per maand een snoepstengel.Het enige wat ik niet bij ze naar binnen krijg is fruit,op welke manier ik het over 'verpak'.Appel raspen,in mini stukjes snijden,of gewoon een bonkje tussen een knijpertje klemmen,ze eten het niet! Netals allerlei andere groenten,ze kijken er niet naar om.Ook de 'nieuwschierigheids truuk' om het zelf smaakvol op te eten lukt niet.Jullie misschien tips?

Ook heb ik het tam maken stuk op parkietenfreak een paar keer goed doorgenomen,en opgevolgd.Een keer of zes per dag met mijn hand in de kooi,zachtjes praten,maar ze lijken totaal geen intresse in mijn hand te hebben.Ik kan wel dichtbij ze komen met mijn vinger,maar opstappen doen ze niet.Ook lokken met 'lekkers' lukt niet.Ik houd dit nu al een week of 6 vol.Ik zou ze enorm graag tam willen hebben zodat ze los kunnen vliegen,maar het lukt me totaal niet.Dus ook in deze,hebben jullie tips?

alvast bedankt,Monique

Safrena

Hey Monique

Ik heb maar een tip voor je
Blijven volhouden en blijven oefenen altijd op een rustig manier en altijd je parkietje belonen als hij/zij iets doet wat jij graag wil
Maar nooit je parkietje dwingen

Ook wat betreft het groenten en fruit eten, blijven aanbieden

Heel veel geduld is het sleutelwoord

vele groetjes