Voerbak leeggooien

Gestart door Kleintjes, november 08, 2006, 10:11:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

wat 'n gedoe hier toch met die 3 bandietjes...

Silly heeft 'n nieuwe hobby gevonden: de voerbak helemaal leeghalen en alles op de grond gooien of (liefst wel  ;) ) zoveel mogelijk door de kamer smijten. Ik word er 'n beetje gek van.. heb ik net de bakjes gevuld gaat tut Hola de bakjes leeg halen. Ze doet dit overigens alleen bij haar bakje en gaat dan 't bakje van Tweety leeg eten zodat ik ongeveer 'n uur later 'n schreeuwende Tweety aantref omdat hij niet veel meer te eten heeft.
Ik heb de dakjes die bij de bakjes horen er weer opgezet in de hoop dat Silly met hobby zou stoppen, maar helaas is dit niet 't geval. Mevrouw gaat stug door en vindt 't geen probleem dat ze nu moet bukken om alles eruit te kunnen hengelen.

Ik weet me geen raad meer.... andere bakjes zijn geen oplossing want ze hengelt net zolang door tot alles er uit is (heb ook al zo'n voerautomaatje geprobeerd). Heeft iemand tips voor mij hoe ik de jongedame deze hobby kan afleren? Speelgoed hebben ze genoeg, ik laat zelfs de lege stokjes van de Vitakraft Krackers hangen omdat ze daar aan knabbelt, Kruumel gebruikt ze als schommel in zijn huisje en Tweety flirt ermee. Best lastig zo'n jonge dame die 't voer eruit gooit en dan voor oud vuil laat liggen... Iemand tips????

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Denkt dat dit heel moeilijk is om af te leren
Echter een van mijn meisjes deed dat ook in het begin, en iedere keer ze het deed ging ik naar toe en zei ik neen dat mag niet, en keek meteen ook boos naar haar.
Als ze dan uit haar bakje at beloonde ik haar ook meteen met lieve woordjes.
Na lange tijd volhouden doet ze het nu niet meer ;)

Vele groetjes

soapie

Eén van mijn parkieten deed dat ook, ze is er vanzelf weer mee gestopt gelukkig  :)

Sonja

#3
Hoi Maartje,

Heb je al eens geprobeerd om de voerbakjes op een hele andere plaats te hangen?
Ik zou de hele inrichting van de kooi eens veranderen bovendien. Zo raakt ze toch wat "in de war" en misschien (hopelijk) 'vergeet' ze dan het voer uit de bakjes te hengelen. Ze heeft het dan immers druk met andere dingen. ;)

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

De tip van Sonja zou best eens kunnen werken!
Mocht dat nou onverhoopt toch niet het geval zijn, doe het voer dan eens in een plat etensbakje wat je in een badje zet en aan de kooi hangt.
De parkiet een beetje "in de war brengen" zou kunnen helpen om het huidige patroon te doorbreken.  ;)
Er zijn echter meer parkieten die het doen..... 8)
http://www.parkietenfreak.nl/r-etiquette.php


Josephine

Rakker doet dit ook al heel lang, bij rakker is het voordeel dan dat hij alleen zit, want dan zit hij alleen maar zichzelf in de weg!!! Als het bakje helemaal leeg is vul ik hem pas weer op het tijdstip dat ik hem normaal ook vul. Als hij honger heeft gaat hij de zaadjes wel weer van de bodem van z'n kooi eten :-X

Juwi

Dit deed 1 van onze grasparkieten ook. Dit was echter omdat hij het nieuwe voer ( pellets) maar niks vond. Nu is zij er mee gestopt en nu is ze echt stapel op die pellets;-)

Karin

Helaas, dat leeggooien is bijna niet af te leren.  :D
Pas alleen op dat ze niet alleen de lekkere zaadjes eruit eten en de rest uit hun bakje gooien. Ze moeten alles eten wat zo'n zaadmengsel (Xtra Vital?) bevat.

Kleintjes

Hoihoi,

tutje eet wel alles op net als Tweety. Ze schoffelt meestal alleen de velletjes eruit en lgaat dan onschuldig kijkend zitten vragen om nieuw voer. Ze laat goed merken wanneer t echt op is.

Silly doet dat schoffelen al iets minder maar ik denk dat ze nu eenmaal een schoffeltje is  :D

Toch bedankt voor alle tips, al hadden ze helaas geen effect, maar toch erg bedankt.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ibi

Citaat van: Kleintjes op november 08, 2006, 10:11:17
Hoihoi,

wat 'n gedoe hier toch met die 3 bandietjes...

Silly heeft 'n nieuwe hobby gevonden: de voerbak helemaal leeghalen en alles op de grond gooien of (liefst wel  ;) ) zoveel mogelijk door de kamer smijten. Ik word er 'n beetje gek van.. heb ik net de bakjes gevuld gaat tut Hola de bakjes leeg halen. Ze doet dit overigens alleen bij haar bakje en gaat dan 't bakje van Tweety leeg eten zodat ik ongeveer 'n uur later 'n schreeuwende Tweety aantref omdat hij niet veel meer te eten heeft.
Ik heb de dakjes die bij de bakjes horen er weer opgezet in de hoop dat Silly met hobby zou stoppen, maar helaas is dit niet 't geval. Mevrouw gaat stug door en vindt 't geen probleem dat ze nu moet bukken om alles eruit te kunnen hengelen.

Ik weet me geen raad meer.... andere bakjes zijn geen oplossing want ze hengelt net zolang door tot alles er uit is (heb ook al zo'n voerautomaatje geprobeerd). Heeft iemand tips voor mij hoe ik de jongedame deze hobby kan afleren? Speelgoed hebben ze genoeg, ik laat zelfs de lege stokjes van de Vitakraft Krackers hangen omdat ze daar aan knabbelt, Kruumel gebruikt ze als schommel in zijn huisje en Tweety flirt ermee. Best lastig zo'n jonge dame die 't voer eruit gooit en dan voor oud vuil laat liggen... Iemand tips????

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ey kleintjes dit is precies een zelfde verhaal als ingrid volgens mij schreef(weet niet zeker)
maar even on topic als ze het er uit gooit moet je geen nieuwe voer geven dan zal ze het gewoon weer doen gewoon laten en wanneer het weer tijd is om het voer te vullen vul je het pas laat  je parkiet gewoon maar van de bodem eten hij zal merken dat dat toch niet leuk is ;)

Kleintjes

Hoihoi,

ik geef ze pas  nieuw voer als echt alles op is. Niet als de bakjes leeggegooid zijn, maar leeg gegeten. Tweety zit dan al vaker te roepen ETEN HIER AUB!!! (in parkiets dan hahaha) maar ze krijgen pas in de avond weer nieuw voer voorgeschoteld.  Ik voer ze bewust niet op vaste tijden zodat ze ook gevallen voer gaan zoeken. Zo blijven ze actief en gaan ze zich niet zo snel vervelen. Silly is en blijft 'n apart figuurtje hoor. Schoffelt de ene dag de hele bak leeg, de andere keer kijkt ze er bijna niet naar om tenzij ze wilt eten.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Josephine

Rakker heeft het nog steeds niet afgeleert. Als Rakker ze voerbak aan het leeghalen is dan schuif ik hem altijd dicht. En na een kwartiertje doe ik hem dan weer open. Ik denk niet dat dit zi heeft want hij blijft maar doorgaan, maar toch...

Groetjes Josephine