hoog piepend geluid

Gestart door Annika, november 06, 2006, 17:42:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Vledder maakt sinds gisteren een heel hoog geluid, een heel hoge fequentie, korte geluidjes. Ik heb dit nog nooit gehoord en maak me zorgen. Ik heb nml het idee dat ze alleen dat geluid nog maar maakt ...
Ze broedt nog gewoon, doet alles zelf (Kleintje weigert dienst  >:( :() en de kleintjes groeien als kool, dus ik dat gaat allemaal naar wens.
Af en toe bedelt Vledder ontzettend bij Kleintje (zich klein maken, koppie wat ingedoken en dan als een idioot 'trillen') maar die probeert haar alleen af en toe te imponeren door tegen haar snavel te tikken, maar voeren doet hij niet.
Heeft iemand wel eens hele gekke hoge piepgeluiden gehoord bij zijn/haar parkietje? Naar de dierenarts gaan is momenteel natuurlijk nogal lastig ivm de jongen, dus hopelijk kan iemand me gerust stellen.

Groetjes Annika

Josephine

Rakker doet soms ook wel eens een heeeeeel hoog geluidje gewoon 1 fluitje zeg maar. Meestal doet hij dat uit protest denk ik. Het geluid is lastig uit te leggen...

Caradow

Hoe is haar ademhaling Annika? Piept ze niet met ademen? Want als dat zo is dan zou ze iets aan haar longetjes kunnen hebben? Dat bedelen doet Moppie ook heel erg bij Binkie, ze duwt hem soms bijna lettelrijk van zijn stok af, omdat ze haast "in" hem wil kruipen...

Meike

Hey Annika,

Als het hetzelfde geluid is wat mijn parkiet ook maakt is het niet erg denk ik. Voor mijn parkiet is het gewoon fluiten. Als ik bijv. muziek opzet maakt hij hele hoge fluitjes achter elkaar. ook maakt hij dit geluid als hij andere parkieten hoort.....hij maakt eigenlijk alleen maar dit hoge piep geluid hahaha. Maar het is alleen wel raar dat jou parkiet het nog nooit eerder heeft gedaan. Gewoon goed op haar blijven letten als ze gezond is en blijft lijkt mij alles goed.

Josephine

Het is voor iemand anders erg lastig te bepalen wat voor geluid het is... Het kan ook zomaar ineens zijn dat je parkietje een geluidje nadoet. Maar het is echt erg lastig te zeggen als je het niet hoort.

Eugenio

Die van ons doet het ook, als hij het niet eens is met wat wij willen
Als ik hem ergens wil wegpakken ( snoep op de tafel) dan doet hij het ook, hoge tonen achterelkaar

Josephine

Rakker die doet het trouwens ook wel eens als hij aandacht wil. Maar ik heb het idee dat rakker het nadoet van de piepende deur...

Annika

het is absoluut geen normaal parkietengeluid, dat is duidelijk.
Ik heb zitten nadenken over hoe ik het het beste kan omschrijven en ik denk dat ik het beste uitkom bij : het piepen van een hamsterradje dat niet meer helemaal goed loopt. Misschien dat het zo iets duidelijker is. Echt heeeel hoog.
Met ademhalen merk ik verder niets. Ik hoor het ook alleen als ze uit de kooi is en verder zag ik vanavond bij het kooi schoonmaken dat haar staart op en neer wipt als ze ik dat geluidje hoor  ???

roha

Hoi,

Toen onze Ren ging broeden, maakte ze ineens ook zulke hoge piepgeluidjes.
Wij hebben er niets mee gedaan. Het heeft wel te maken met dat ze jongen krijgt en heeft. Dus niet ernstig. Waarom ze het doen weet ik eigenlijk ook niet precies. Misschien dat iemand anders weet.

Roha

Josephine

Citaat van: Annika op november 06, 2006, 19:47:06
het is absoluut geen normaal parkietengeluid, dat is duidelijk.
Ik heb zitten nadenken over hoe ik het het beste kan omschrijven en ik denk dat ik het beste uitkom bij : het piepen van een hamsterradje dat niet meer helemaal goed loopt. Misschien dat het zo iets duidelijker is. Echt heeeel hoog.
Met ademhalen merk ik verder niets. Ik hoor het ook alleen als ze uit de kooi is en verder zag ik vanavond bij het kooi schoonmaken dat haar staart op en neer wipt als ze ik dat geluidje hoor  ???
Goede beschrijving!!! Nu snap ik wel wat je bedoetlt. Het is inderdaad wat anders dan dat Rakker doet. Ik zou verder ook niet weten wat het is maar wat roha zegt kan het geen kwaad... En het is inderdaad ook lastig om te weten dat je het zekerweet omdat je eigenlijk niet naar de DA kan.