Piet Jr Aan De Dood Ontsnapt

Gestart door Wim, juni 26, 2005, 21:25:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Wim

Onze extréém speelse parkietje  zit aan alles pikt aan alles en is ontzettend enthousiast !

Ik heb vandaag gezeilt maar ondertussen was Piet Jr zichzelf in 'n elastiekje aan het wurmen en kwam er op 'n gegeven moment in vast te zitten , door de speelsheid zit hij aan alles en ook aan elastiekjes .

het elastiekje zat aan 'n snoepstaaf , mijn vader is naar de aanrecht gerent en heeft 'n schaar gepakt  ( slim gehandeld )

de paniek werd groter bij onze kromsnavel maar m'n vader knipte het snel door , van de schrik heeft hij 'n half uur op de bodem gezeten

op dit moment is hij weer de oude zéér speelse Piet Jr

laten we hopen dat het niet weer gebeurd :(

Dick uit Aruba

Oei Wim, tja zo zie je maar, een dodelijk ongelukje zit in een klein hoekje. Gelukkig is dit allemaal goed gekomen. Je / we hebben nu dus een wijze les geleerd!

Veel jaren plezier verder met Piet Jr.

Parkieten-Freak

Bedankt voor deze wijze les Wim, we kunnen er allemaal weer wat van leren.
Mijn eigen parkiet is ook een keer (tijdens het spelen) zeer ongelukkig terechtgekomen tussen de takken van een plant, hij kon geen kant meer op.
Hij lag op zijn rug met zijn pootjes omhoog en zijn nekje zat klem tussen de drie takken. Gelukkig zag ik het gebeuren en kon hem snel bevrijden. Ook bij hem zat de schrik er flink in..... :(



Mariëlle S

Ik heb ook iets soortgelijks met Dolby gehad. Hij had een dun touwtje te pakken en dat was ook om zijn nekje vastkomen te zitten. Gelukkig was ik er snel bij met een schaar en is hij met de schrik (nou ja, hij was snel weer brutaal) vrijgekomen.
:D

Ik heb mijn les geleerd: Zorg dat je geen dunne draadjes bij je parkiet in de buurt hebt, en als je touw gebruikt, neem dan touw dat redelijk dik (bijv sisal of henneptouw) is en niet snel draait of in de knoop kan zitten want dan kan het parkietje ook in de knoop komen. ;)

Sonja

Hallo allemaal,

Het gevaar zit in een heel klein hoekje, dat zie je maar weer.
Mijn parkietje is een keer achter de radiator gevallen, hij kon geen kant meer op.
Gelukkig heb ik hem met een vliegenmepper, waar hij net met 1 nageltje aan bleef hangen, weer naar boven weten te hengelen. In het uiterste geval had ik natuurlijk de radiator er af kunnen halen, maar dat was gelukkig niet nodig.
Geschrokken was meneer ook niet eens, alleen een beetje stoffig...... :P
Het blijft opletten met van die ondernemende diertjes in huis!  :)

Groetjes, Sonja.

Safrena

#5
Hey

Gelukkig zijn ze er allen zonder verwondingen en enkel met de schrik vanaf gekomen :P

Een ongelukje zit inderdaad in een klein hoekje en zeker met zo nieuwsgierige schatjes  :P

Zo heb ik ook al met mijn meisje iets tegengekomen.

Mijn meisje winnie kroop altijd onder de microgolf oven.
Eronder gaan was makkelijk maar er terug uitkomen was andere koek  :glare:

Ze vergat dat ze veel meer op haar buikje moest sluipen om er van onder te komen :huh: En iedere keer moest ik dan de micro  opheffen voor haar.

Gelukkig hebben we er nu een oplossing voor dat ze er niet meer onder kan :P

mijn andere meisje poeken  was me achterna gevlogen naar de badkamer, ze was daar zo wild aan het spelen dat ze een keer achter het wasmachine terecht kwam. Zij kwam doodleuk er vanchter gewandeld zoiets van wat sta jij nou te kijken :o Zij had er gelukkig geen last van en was ook niet geschrokken  :rolleyes:

Het is en blijft inderdaad opletten ook al kennen ze hun omgeving heel goed  ;)

vele groetjes

Caradow

Wij hebben een grote hoekkast van 2 meter hoog staan, vastgenageld aan de bijbehorende boekenkasten. Toen wij ons eerste parkietje Tiki voor het eerst los lieten vliegen, viel hij achter de kast. De kast is 2 meter hoog en de opening was in een driehoek ongeveer 30 cm doorsnee. Makkelijk om naar beneden te komen, maar als je geen ruimte hebt om hoogte te maken (tis tenslotte geen helicopter) dan is dat knap lastig. Dus de kasten losgeschroefd en van de muur, zien we nog steeds geen Tiki! onder de kast is een stukje ruimte waar het arme beestje van schrik in was gekropen. Met een liniaal achter Tiki langs heben we hem er toen weer onderweg weten te vissen. het gat is nu helemaal dichtgemaakt met een stuk karton erover en wat zware dingen zodat het karton niet verschuift...

En we hadden voordat hij los ging zoveel voorzorgs en veiligheidsmaatregelen getroffen... zo zie je maar dat je altijd een plekje vergeet...

Parakiki

#7
..................................... :huh:  :mellow: Hoe kan een grasparkiet zichzelf ophangen??? :<knip>

Parakiki, ik vind je bericht te gek voor woorden. Zowel inhoudelijk, als de manier waarop het geschreven is.
En uitgerekend jij vraagt je af hoe een grasparkiet zichzelf kan ophangen????
Denk eerst eens na voor je iets post. Als je niet zinnigs weet reageer dan niet.
Als dit weer gebeurt, kun je van mij een PB verwachten.
Gr. PF

Jorijn

Citeer..................................... :huh:  :mellow: Hoe kan een grasparkiet zichzelf ophangen??? :o
[snapback]6001[/snapback]

Lees even een paar berichten naar boven en je weet het :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Kuslar

Hi

Als ik al die berichten lees dan moet eigenlijk wel stiekem lachen.

Toen ik mijn cabbar een paar dagen had en liet los vliegenviel hij achter het gasfornhuis. Ik moest dat hele ding weg slepen om cabbar te pakken te krijgen. Hij was niet eens geschrokken en vloog gewoon weer verder.

Parkieten-Freak

Ben maar blij, mijn Croky schreewde echt moord en brand. Hij zou nooit van zijn leven op eigen kracht uit die plant hebben kunnen komen......... :(


Anita & Marisa

#11
Jeetje dat is schrikken   :o !!!!
Gelukkig is het allemaal goed gekomen! Verwen hem maar lekker de komende dagen (en de rest van zijn leventje natuurlijk  ;) )!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Wim

bedankt voor reactie allemaal !

en ja, parkietjes kunnen ook weer heel snel eigenwijs zijn

als je bijv iets te eten heb en je kromsnavel heeft het op kan hij weer snel van 'n braaf vogeltje naar 'n eigenwijs uitdagertje :P