Moppie

Gestart door Caradow, november 02, 2006, 12:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Goed nieuws en minder goed nieuws... Het ziet er naar uit de Binkie helemaal over is op pellets. Gisteren heeft hij alleen maar pellets gehad en hij eet er prima van. Das dus helemaal niet slecht binnen 4 dagen.

Ik dacht dat Moppie ook mee was, maar dat lijkt toch niet het geval. ik pak ze beide elke ochtend om de beurt uit de kooi, om ze toch te laten wennen aan vastpakken en dit gaat goed. Alleen bleef Moppie vanmorgen wel heel rustig zitten. ze bleef gewoon zitten slapen op mijn trui, zonder handen in de buurt. Toen ik haar terug zetten en een handje pellets voor hield, at Binkie er gelijk weer lekker van, maar moppie ging zitten slapen op mijnn hand. toen gingen de alarmbellen echt af...

ik heb gelijk een zaad met eivoer mengsel klaargemaakt en daar at ze flink van. Ze knapte ook gelijk weer een heel stuk op... en toen ze opvlieg kon ze zelfs wat meer hoogte maken. Ik heb voor de zekerheid mij DA gebeld en die bevestigde mijn vermoeden dat ze waarschijnlijk toch niet voldoende gegeten heeft. Ik mocht ook voor de zekerheid langskomen, maar heb op dit mometn gene vervoer en wil haar niet extra belasten zoals ze nu is. Ik ga haar vandaag dus flink vertroetelen en ze mag alle zaad eten wat ze wil. Als haar poepjes er slecht uit gaan zien ga ik zeker naar de DA, maar ik moet het voor mijn gevoel nu eerst hier even zo proberen. ik heb haar apart in het vervoerskooitje zitten met een bak zaad nu en houd haar veel bij me, lekker warm tegen mijn trui.

ik houd jullie op de hoogte.

Mars

Vervelend! Je schrikt je rot.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe je de afgelopen dagen het eten van Harrissons hebt opgebouwd. Je begon met een papje, las ik...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ik zal vanavond of morgen verslag doen van hoe ik ze heb overgezet. Binkie dan...

Moppie gaat vanavond even langs de DA. Ze is soms wel aktief, maar zakt gelijk als ze gaat zitten weer als een bolletje wol in elkaar en leunt de hele tijd of tegen de zijkant van de kooi of tegen Binkie aan. Ze eet wel zaadmengsel als ik het voor houd, maar ze maakt toch een zwakke indruk. Het is een hele verschil nu als je Moppie en Binkie naast elkaar ziet.....

word vervolgd...

karin v h

Hoe oud zijn die kleintjes?
Kan het niet zijn dat je iets te veel vraagt van die kleintjes, bij mij is het kleintje 7 weken en slaapt ook veel op onmogelijke plaatsen.
Ze zeggen wel dat je ze pellets moet geven en je vertelde  wel vol trots dat Binkie ze had gegeten, maar wil je niet iets te veel en te snel van die kleintjes.
Ze komen net uit een nest verplaatst naar een dierenpaleis dan naar jou vervolgens ander voedsel. Ik ben bang dat je iets te veel eist van die kleintjes.
Ik hoop dat het goed gaat komen met Moppie.
Groetjes karin

Caradow

Binkie doet het prima.  Wat de oorzaak is dat Moppie niet lekker is is nog niet bekend, ze is nu bij de DA en ik hoor straks of ik haar op kan halen of dat ze een nachtje moet overblijven.
Moppie zit niet gewoon alleen maar te slapen, er is meer aan de hand.
het omzetten op pellets kan er mee te maken hebben, dat ik me er in heb vergist dat ik dacht dat Moppie het ook at, maar als ik kijk naar de hoeveelheden zaad die ze vandaag verorberd heeft en alleen maar minder word, geeft het mij te denken en denk ik niet dat het nog met het omzetten op pellets te maken heeft.

De leeftijd waarop je begint met pellets maakt op zich niet uit. Wanneer je maar goed observeerd of het gegeten word en dat je zorgt dat ze in ieder geval altijd voldoende eten, geen pellets, dan zaad.  En zo is het met Ukkie gebeurt 2 jaar geleden en ook met Moppie en Binkie nu. Ukkie is kerngezond, Binkie lijkt ook kerngezond alleen met Moppie is er iets aan de hand...

Het enige dat ik mis kan hebben, is dat Moppie de pellets alleen maar verkruimelde en niet at, maar zo zag het er gisteren beslist niet uit.

Moppie heeft vandaag trouwens enorm veel met haar koppie in de voerbak gezeten (bij mij op schoot) en zaden gepelt. Of ze ze daadwerkelijk heeft gegeten? Ik denk het wel, maar twijfel nu aan mezelf. Wel heeft ze vandaag ook erg veel gedronken...

Over een half uurtje hoop ik meer te weten...

Ze zijn (schat ik) een week of 8 nu. Net zo jong als Ukkie was toen hij aan de pellets ging.

Ingrid

Hoi Caradow,

Blizzard en Luna zitten hier met gekruiste vleugeltjes, want duimen kunnen ze niet en met hun teentjes krijgen ze het niet voor elkaar ;). Ze hopen dat Moppie heel snel weer opknapt!!

Groetjes, Ingrid

mozart

Hoi

Dat is altijd zo vervelend om te horen zeg!
Ook vanuit hier wordt er heel hard mee geduimd dat Moppie maar heel snel weer op mag knappen!!!
Sterkte ermee, Mozart

Mars

Heel veel sterkte! Als je meer weet, dan laat je het horen he? We duimen met je mee.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Hee!

Ik hoop dat Moppie weer helemaal opknapt, ik wil je heel veel sterkte wensen van Coco en mij!!

Liefs Idske en Coco!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Moppie is weer thuis, ze heeft een paar uurtjes bij de DA gezeten. De poepjes zijn in onderzoek, krijg ik morgen uitslag van. Ze heeft in die tijd bij de DA 4 keer flink gepoept dus ze heeft in ieder geval zeker gegeten vandaag. De poepjes zagen er mooi uit. Longen en hart geen bijzonderheden, Moppie is wat aan de magere kant, maar dat heeft ook alles te maken met het nog niet ver ontwikkelde borstspiertje en de leeftijd. Ze verwacht dat uit het ontlastingsonderzoek zal blijken dat de darmflora niet in evenwicht is. Dit komt vaker voor bij de jonge vogels en dat trekt vanzelf bij.

Warmte en goede voeding moeten de rest doen.

Zowel Binkie als Moppie zelf waren heel erg blij weer samen te zijn. Binkie zat steeds te roepen toen Moppie er niet was. Ze zitten nu onder de deken over de kooi en de lap erop en het lijkt alsof ze zich nu alweer beter voelt. De komende dagen zal ze extra bijgevoerd worden met een spuitje met pap, tot ze zelf voldoende eet. Ze moet leren dat voer (of het nu zaad is of een pellet) geen speelgoed is maar dat ze het echt op moet eten, want ook met het zaad heeft ze blijkbaar meer zitten spelen dan het daadwerkelijk gegeten te hebben.

mozart

Dat klinkt allemaal wel hoopvol!
LTC (love tender en care) moeten dus de rest doen, dat komt helemaal goed bij jou!
Succes en we horen het verloop wel!
groet Mozart

Meltjuh

Jeetje Renate lees het nu pas :o

ik duim voor je mee dat alles goed is met je kleine babytje :o

Caradow

#12
update over 5 minuten
Probeer de DA te bereiken nu voor poepjesonderzoek.

Nadat Moppie gisteravond terug is gekomen is het al een hele ander vogeltje. Ze is weer net zo druk doenden met vanalles zoals ze was. Ook vandaag kan je je niet indenken dat ze gisteren zo minnetjes was. 2 pogingen gedaan om haar wat pap te geven met het spuitje, maak daarbij dankbaar gebruik van haar geslacht... ze is een echte pitbullpop dus elke keer als ze een hap uit mijn vinger neemt, stop ik het spuitje in dr snavel. Ze heeft nog niet vele pap binnen gekregen, maar aan haar gedrag te merken eet ze ondertussen wel een stuk beter.

Uiteraard is er bij beiden wel een terugslag in het tam maken. Binkie heeft gisteren weinig aandacht gehad en Moppie voelde zich natuurlijk niet goed.

maar gelukkig lijkt het nu een stuk beter te gaan :)

uitslag volgt nog...

Idske

Gelukkig dat ze beter eet en dat het vooruit lijkt te gaan! :D
Ben blij voor je! Ik hoop dat de uitslag van het onderzoek ook positief is.

Groetjes Idske

Offtopic: Moest ontzettend lachen om je term "pitbullpop"! :D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Citaat van: Idske op november 03, 2006, 14:01:57

Offtopic: Moest ontzettend lachen om je term "pitbullpop"! :D

Kom eens kennismaken, dan lach je niet meer ;) AUW

Mars

Echt geruststellend dat het nu beter met haar gaat, nu nog wachten wat het poepjesonderzoek zegt.

En ik moest ook lachen om je term pitbullpop: vond het erg herkenbaar: toen we de zieke Jim medicijnen moesten geven, hield hij zijn snaveltje keurig op elkaar, de enige manier om hem medicijnen te geven was hem uit te dagen en in onze vinger te laten bijten ( :o hoe creeert men een bijtend vogeltje?).

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

de uitslag van de ontlasting is (eindelijk) binnen.

Er zitten te weinig gisten in, de darmflora is niet zoasl het hoort en er zitten te veel foute bacterien in, ook zaten er wat onverteerde resten in.
Er hoeft (nog) geen kuur te worden gegeven, maar ze moet goed gaan eten(dat wisten we al) en ze krijgt nu ook dagelijks een druppel palmnotenolie als extra om aan te sterken. Ook de andere vogels mogen dit sowieso krijgen, ik geef het dus ook nu aan Binkie. In principe is het voor nu voldoende om de voeding in de gaten te houden. De DA was flink verguld dat ik al met de Harrisons bezig was en helemaal toen ik zei dat mijn volwassen parkietjes dit al 2 jaar krijgen :)

In ieder geval is Moppie vandaag stukken beter dan gisteren en we houden haar nu extra in de gaten dat ze goed eet. Ik zal haar ook dagelijks wegen om het ook via het gewicht in de gaten te houden :)

Josephine

oke, fijn dat het al wel wat beter gaat met moppie... Ik wens je veel sterkte en hoop dat moppie snel weer beter wordt!

Caradow

Vanavond is ze toch weer een stukje minder, terwijl ze 100% ruim voldoende heeft gegeten. Ze eet elk uur een redelijke hoeveelheid uit de hand en toch laat ze haar vleugeltjes hangen, terwijl ze aan de andere kant wel aktiever is dan gisteren.
Ik begin nu dus ook te twijfelen of ze inderdaad met haar eten heeft gespeeld, of dat ze toch wel gegeten heeft maar dat haar lichaampje er te weinig van opneemt.
Zelfs Binkie zat vanavond voer op te geven voor haar, zooo lief..

De komende dagen zullen leren of goed eten alleen voldoende is. Als ze zo blijft als nu, dan gaat er maandag in ieder geval weer een verse poep naar de DA, daar zal dan in ieder geval een verbetering in moeten zitten, zo niet, dan zal ze misschien een bloedonderzoek moeten hebben. De DA wilde haar daar nu niet mee belasten, aangezien de hoeveelheden bacterien in de ontlasting niet zodanig waren dat dat nu al echt zou moeten. En daarbij komt dat ze nog zo jong is en extra fragiel.


Parkieten-Freak

Gelukkig is er vooralsnog niets ernstigs aan de hand met Moppie! Laten we hopen dat ze goed eet en snel opknapt!