Broedblok

Gestart door katrien, november 01, 2006, 16:51:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katrien

Hallo
het is al een tijdje geweest dat ik nog is op parkietenfreak ben geweest.
Maar ik heb weeral een vraagje.
Mischien heriner je Pacco en Misty nog het koppeltje en flupke (popje) :-\
Pacco wou de laatste tijd weer paren maar tegen de zin van Misty,
maar flupke had daarwel zin in. Uren zat flupke Pacco te achtervolgen.
Maar de laatste tijd is het verandert nu zoekt Pacco flupke heel tde tijd op.
Nu zit flupke heel de tijd in het broedblok.Zouden pacco en flupke nu gepaard hebben?Maar wat met Misty? ???
Maar Misty wilt nu ook heel de tijd in het broedblok kruipen waneer flupke erin zit.
Hopelijk vinden jullie een antwoord! :)

Sara

Hoii,

Als je popje zoveel in het broedblok gaat,heeft ze waarschijnlijk gepaard.Als ik het goed lees,heb je een koppeltje en nog een popje,maar meer popjes dan mannetjes bij elkaar houden is vragen om problemen,zeker met een broedblok.Dat Misty nu in het broedblok wil kruipen bij Flupke kan levensgevaarlijk zijn,ik heb hier ook gehad dat een popje aan het broeden was en dat een ander popje bij haar in het broedblok ging,en deze hebben gevochten tot bloedens toe.Gelukkig kon ik hen op tijd uit elkaar halen.Het is best dat je nog een mannetje bijkoopt zodat je 2 koppeltjes hebt,en het broedende popje met het mannetje dat je nu hebt,worden best met rust gelaten tijdens het broeden.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Annika

wat mijn voorganger zegt klopt, maar ik denk ook dat je nooit 1 blok moet ophangen met meerdere koppels. Zelf heb ik nu een koppel met nest, het andere 'koppel' (voor zover je dat zo kunt noemen, want eigenlijk is het popje meer gesteld op de man die bij zijn eigenlijke popje nu het nest heeft) zit in een aparte kooi.
Dus als ik jou was : direct Misty weghalen uit de kooi voor er ongelukken gebeuren en er eventueel nog een mannetje bijkopen.

karin v h

Ik ben het er ook mee eens of geen broedblokken ophangen in dit geval of 2 stuks.
Bij mij is het ook tot bloedens toe gegaan tussen de vrouwtjes. Ze vlogen elkaar echt aan het bloed zat gewoon tegen het behang puur uit jaloezie.
Ik had ook 1 broedblok en toen ik 2 broedblokken had was er iets meer rust al waren ze nog jaloers op elkaar. Heb jij 3 parkiejes (of heb ik het niet goed begrepen). Ook dat levert bij je parkietjes al aardig veel stress op.
Jaloezie is toch vaak een groot probleem bij 'broedse' vrouwtjes.