2 uurtjes per dag het voerbakje..

Gestart door Maartje Emons, oktober 31, 2006, 19:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartje Emons

Eerder had ik al eens verteld dat mijn Chico op dieet moest omdat ze te dik was. Nou gisteren was het alweer drie maanden geleden en moest ik met haar op controle. Ze was wel ietsje afgevallen maar nog steeds te dik. Nu mag ze nog maar 2 uur per dag in de namiddag haar voerbakje hebben en de rest van de dag moet ze kunnen beschikken over eivoer.

Is het niet ontzettend zielig om Chico maar 2 uurtjes per dag haar voerbakje te geven. Ze neemt het me vandaag in elk geval totaal niet in dank af.

ohja zo dik oogt ze niet hoor en ze mag van mij onbeperkt naar hartelust rondvliegen.

Josephine

Tja, dat is moeilijk het klinkt zo natuurlijk wel zielig. Maar als het voor z'n gezondheid is, en de dierenarts zegt het dan zal het wel goed zijn. Teminste ik neem aan dat je dierenarts er wel verstand van heeft ;)

Groetjes Josephine

Maartje Emons

ik ga met mijn parkietjes altijd naar de Vogelkliniek Zuid Nl in Geldrop.
Dus ik vertrouw er op dat hij meer verstand heeft dan de gewone dierenarts.
Ach ik denk dat Chico gewoon even moet wennen, maar dankbaar is ze me nu nog niet.

Caradow

even doorbijten, Chico went er wel aan en als ze weer goed op gewicht is kan je een betere dagportie doseren om haar op gewicht te houden. Het is beter nu even af te zien, dan dat er op langere termijn grotere problemen onstaan als gevolg van haar overgewicht :)

Succes!

Josephine

Citaat van: Maartje Emons op oktober 31, 2006, 19:57:40
ik ga met mijn parkietjes altijd naar de Vogelkliniek Zuid Nl in Geldrop.
Dus ik vertrouw er op dat hij meer verstand heeft dan de gewone dierenarts.
Ach ik denk dat Chico gewoon even moet wennen, maar dankbaar is ze me nu nog niet.

gaat het ondertussen al wat beter??? Is chico al een beetje gewent??

Maartje Emons

Chico is een echt vrouwtje en kan soms behoorlijk kattig zijn.
Ze is dus van alles aan het uit proberen om toch maar haar voerbakje terug te krijgen, van erg grappige kunstjes tot herrie maken.

Wel mocht ze van de vogelarts op de momenten dat ze haar voer niet heeft wat eivoer hebben, maar dat hoeft madam nu natuurlijk niet. Tegen mijn vriend is ze poeslief, maar ze keert mij gewoon echt haar kont toe als ik met haar wil spelen.

Maar ja ik moet gewoon even doorbijten want het is veel beter voor haar en natuurlijk ook voor mij.
Gelukkig begint ze nu wel te snappen volgens mij dat ze elke dag op een vast tijdstip haar eten krijgt.

Ach ja we wachten gewoon even af.