Mijn parkietje eet niet!!!

Gestart door Sweety, oktober 27, 2006, 19:43:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sweety

Hallo mensen, ik heb een parkietje sinds 5 dagen maar hij eet niks :-[ ik snap het ook niet / we hebben speciaal voer voor babyparkietjes en het is mengvoer van eiervoer en normaal voer!! dus mischien vind ie het niet lekker of zal er iets anders zijn , hij eet trouwens wel trosgierst!!

Tekstkleur aangepast. Zo is het beter leesbaar. ;)
Groetjes, Sonja.

hillie

Je moet even wat geduld hebben hij moet eerst wat wennen nog aan de nieuwe omgeving.
strooi anders wat voer op de grond dan eet die daar wel van. ;)


ps je moet een ander kleur letter type doen om het goed te laten lezen.

                                     groetjes Hilde

Sonja

Hoi Sweety,

Hoe oud is je parkietje?? Is hij dan nog zo jong dat hij nog speciaal opfokvoer nodig heeft? :(
Als je parkietje minimaal 6 weekjes is, liefst nog iets ouder, zou hij zelfstandig moeten kunnen eten.
Heb je overigens deze link al eens gelezen? :-X
Parkietjes moeten nl. ook even wennen.
http://parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Groetjes, Sonja.

Sweety

#3
bedankt voor de informatie.... en ik zal m,n eeh lettertype voortaan een beter zienbaar kleurtje geven

mijn parkietje is 10 weken oud

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

jovel

Volgens mij hoeft een parkietje van 10 weken geen baby voeding meer. Ik heb ook pas een parkiet en de verkoopster gaf mij gewoon normaal voer mee ( extra vital ). Voer op de grond strooien werkte bij mij ook prima. En volgens mij mogen ze niet te veel trosgierst hebben ( maar als ie echt anders niks eet heb je weinig keus natuurlijk ).

dolfijntje

Hoi,
ik had het ook  toen ik nicky  net n weekje had, toen at meneer ook niet, ik strooide wat voer op de bodem  en hing een extra voerbakje zonder kapje in de kooi en hij ging van zelf eten.
Het was bij mij een kwestie van wennen aan de nieuwe omgeving , bij de een duurt het wat langer dan bij de ander.
Ik zou het wel in de gaten houden als ik jou was  en inderdaad gewoon voer geven ipv babyvoer voor parkietjes.
veel succes met je parkietje.
groetjes,
Dolfijntje.