Drinkt geen roosvicee

Gestart door hillie, oktober 27, 2006, 19:30:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

Ik had een vraagje sinds kort geef ik m'n parkiet roosvicee door z'n water heen.
Maar nu hij roosvicee krijgt drinkt die uit z'n badje,daarvoor drinkt te hij wel uit z'n drinkbakje.
Moet ik z'n badje weghalen of laten hangen. :-\
Maar hij gaat het wel in het baderen in het badje wat moet ik hier mee.

Sonja

#1
Hoi Hillie,

De meeste parkietjes vinden water met roosvicee heel lekker, maar waarschijnlijk moet jouw parkietje er nog even aan wennen. ;)

Je kunt het beste het badje een poosje aan de kooi hangen, en dan weghalen. Als je dat iedere dag op dezelfde tijd doet, went je parkietje eraan. Het is sowieso niet goed als je parkietje drinkt uit zijn badwater, dat is toch vaak verontreinigd met stof, huidschilfertjes e.d..
In de tijd dat het badje niet aan de kooi hangt, zal je parkietje van het water met de roosvicee kunnen drinken. Je zult niet zo snel zien dat hij ervan drinkt, want parkieten drinken van nature heel weinig.

Groetjes, Sonja.

karin v h

Wat is eigenlijk de reden dat jij je parkietje roosvicee geeft. Is hij ziek?
Er zijn al een aantal items op het forum geweest over roosvicee  of het goed is te ja of te nee.
Je moet het n.l. niet zomaar geven omdat er suiker in zit. Maar ik ben benieuwd naar jouw reden.
Groetjes karin

Ingrid

Citaat van: karin v h op oktober 27, 2006, 20:31:58
Je moet het n.l. niet zomaar geven omdat er suiker in zit.

De suikers die Roosvicee toevoegt aan de Roosvicee C-bron siropen zijn dezelfde suikers die van nature ook in fruit aanwezig zijn. Deze natuurlijke suikers geven geen problemen ;).

Roosvicee wordt geadviseerd te geven tijdens de de rui en dan ongeveer 2 à 3 keer per week.

karin v h

Met die suikers ben ik het niet helemaal ineens maar dat is mijn mening. Er staat zoveel in het forum over roosvicee dat ik door jullie ben gaan twijfelen.
Kijk als een vogel ziek is of in de rui is het iets anders maar dat geeft Hillie helaas niet aan.
Mijn parkieten lussen ook geen roosvicee en voor noodgevallen krijgen ze het maar zo gauw ze zien dat er een badje op tafel staat vliegen ze met zijn allen erop af omdat ze roosvicee schijnbaar vies vinden.

Ingrid

Tja, de keuze van wel of niet geven is inderdaad aan jou. Echter het feit blijft dat natuurlijke suikers (fructose en glucose) geen kwaad kunnen. Bij suiker wordt vaak meteen gedacht aan kristalsuiker, dat is echter iets geheel anders. De suikers in roosvicee zijn hetzelfde als de suikers die in fuit voorkomen. Geef je een stukje appel dan krijgt je vogeltje ook die suikers binnen ;).
Natuurlijk geldt wel: overdaad schaadt, maar dat is bij alles zo.

Mijn parkietjes krijgen af en toe wat roosvicee, gewoon als traktatie, niet alleen wanneer ze ziek of in de rui zijn.

karin v h

Mijn parkietjes krijgen ook fruit maar uit andere verhalen op het forum ben ik huiverig geworden.
Bij mij krijgen ze als ze ziek zijn of in de rui ook wat roosvicee hoor, ik heb het ook gewoon in mijn keukenkastje staan maar dan moet er een reden voor zijn en die is helaas niet gegeven bij dit verhaal.
Ik was bang dat ze gewoon roosvicee wilde geven maar ik hoop dat ik het mis heb. Kijk dan zou ik ze toch liever een stukje fruit geven (vooral als ze het al niet lusten).

hillie

het probleem is al opgelost toen die er eenmaal aangeproeft heeft lust die het wel. :)
en ik las opdeze site dat roosvicee goed is voor de vogel omdat er vitamine enzo inzitten.
en hij lust nog geen fruit dus krijgt die daarom roosvicee.
enkele keer per week.

karin v h

Dus als ik het goed begrijp geef jij hem roosvicee omdat hij geen fruit eet. Hij  is dus niet ziek?
Er is al eerder gezegd dat je dit soort dingen moet blijven geven (de aanhouder wint). Hij zal het vele keren laten liggen maar toch op een gegeven moment is hij nieuwsgierig en gaat het (proberen te) eten.
Geef hem is een nat blaadje witlof, als je 1 stronkje bij de supermarkt of i.d. meeneemt en iedere keer een blaadje geeft en de rest in de koelkast bewaard kun je er dagen van geven.
Het is echt beter.

hillie

ik blijft het ook proberen maar zolang die het nog niet eet geef ik hem roosvicee enkele keer per week en dat kan geen kwaad >:(