hersenschudding??

Gestart door kimmes, oktober 26, 2006, 20:21:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimmes

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. 2 weken geleden heb ik ook een berichtje geplaatst.Ik vertelde toen dat ons parkietje tegen het raam was gevlogen. Inmiddels zijn we dus weer 2 weken verder, maar nog steeds kan hij niet op zijn pootje staan. Op zijn andere pootje alleen wil hem ook niet lukken. Als hij dat probeert valt hij weer om. Kan het zijn dat hij nog steeds zijn evenwicht nog niet helemaal terug heeft. Wel kan hij weer in zijn tralies gaan hangen, dus volgens mij heeft hij wel weer wat kracht in zijn pootje. Ook heb ik een beetje het idee dat hij zijn pootje niet onder controle heeft. Het is net of hij de link niet kan leggen dat hij zijn pootje los moet laten als hij in de tralies hangt en naar boven wil klimmen. Hij pakt met zijn snaveltje de tralie erboven maar krijgt het niet voor elkaar om zijn pootjes omhoog te zetten. Hij kan ze wel open en dicht doen. Ook gaat het pootje soms heel snel aan het trillen en is het net of daarna zijn pootje ( teentjes ) verkrampt. Ik heb wel gelezen dat bij een hersenschudding evenwichtsverlies voor kan komen en ook spastische bewegingen. Maar hoe lang kan dit duren. Verder is hij super vrolijk hoor. Hij eet en drinkt erg goed. Hij is weer aan het fluiten dus dat is wel oke.

Ben alleen erg benieuwd.

Groetjes Kim

budgie

Hallo Kim,
Ik denk dat je je vragen het beste kunt stellen aan de dierenarts die je parkietje heeft behandeld. Of aan een andere arts, indien je de eerste niet (meer) vertrouwt.

kimmes

ik heb al heel wat rondgezocht naar informatie over hersenschuddingen bij parkietjes, maar ik kan er niet echt heel veel over vinden. Ik heb wel gelezen bij iemand op deze site dat zijn parkietje weer kon zitten na na 3 weken. Bij ons parkietje is het nu ( precies) 2 weken geleden. Dus het kan op zich wel, en ook heb ik het idee dat hij steeds beweegelijker wordt. Ik ben alleen zo bang dat hij misschien nooit meer op zijn pootjes kan staan of er geen betere controle over krijgt. De dierenarts waar ik 2 keer heen ben geweest heeft geconstateerd dat hij verder niets heeft en dat we nog even geduld moeten hebben met de genezing. Of er zenuwtjes niet goed zijn kan hij verder ook niet veel over zeggen. Op dit na is hij kerngezond.
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt met zijn of haar pietje? Zo ja kan je me dan vertellen hoe lang dat heeft geduurd.......