Scenic, optie qua voeding voor 'lastige' eter met PDD/PDS?

Gestart door budgie, oktober 26, 2006, 15:31:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

Volgens de faculteit diergeneeskunde in Utrecht, zou onderstaand bedrijf qua voeding nog een optie bieden voor parkieten met PDD/PDS. Men heeft vandaag bezoek gehad van enkele vertegenwoordigers van Scenic, kreeg ik te horen.
Nu is er vanavond een informatiebijeenkomst en ik wou dat ik er met iemand heen kon.
Ik heb het zelf nog niet helemaal gelezen want ik wilde de gegevens snel even hier neerzetten.
Hopelijk is het iets voor Sjakie.



http://www.birdfood.nl/assets/s2dmain.html?http://www.birdfood.nl/contactavondscenicuitleg.html

Joske

Hoi Liesbeth,

Dat hoop ik ook! Misschien is er dan toch hoop voor Sjaak... :)

Groetjes Joske

budgie

Citaat van: Joske op oktober 26, 2006, 15:43:34
Dat hoop ik ook! Misschien is er dan toch hoop voor Sjaak... :)

Sjaak moet het dan wél willen eten! :(


Caradow

Ik ben benieuwd...
Maar Scenic is net als Harrisons gewoon een pelletvoer...

Het enige voordeel wat er zou KUNNEN zijn, zou zijn dat de smaak zo is dat Sjaak het wel wil eten...

Ik hoop voor je dat het wat is, maar ik zou er niet te veel hoop op vestigen

budgie

Citaat van: Caradow op oktober 27, 2006, 09:23:58
Ik ben benieuwd...
Maar Scenic is net als Harrisons gewoon een pelletvoer...

Het enige voordeel wat er zou KUNNEN zijn, zou zijn dat de smaak zo is dat Sjaak het wel wil eten...

Ik hoop voor je dat het wat is, maar ik zou er niet te veel hoop op vestigen

Ik weet bijna niet meer wat hoop is. Het is mij bekend dat Scenic een pelletvoeding is. Er is een verpakking naar mij opgestuurd, dus ik wacht het wel weer af. Ik heb er inderdaad op gegokt dat het een smaak heeft die Sjakie bevalt. Als Sjaak het lust, zal waarschijnlijk elke pelletweigeraar het lusten. ;)
De Fungizone krijgt hij niet meer toegediend. Het middel is, zoals ik al vermoedde, helaas niet aangeslagen omdat macrorhabdus niet de veroorzaker is van Sjakie's PDD/PDS. De oorzaak van zijn ziekte is trouwens nog steeds niet bekend.
Het is nu het belangrijkste dat het dier voldoende voeding binnen krijgt om wat aan te sterken. Hij zit nu helemáál in de lappenmand omdat ook bij hem de rui heeft toegeslagen. Hij heeft niet eens meer belangstelling voor trosgierst.

Meltjuh

Ik heb veel informatie avonden gehad wat betreft honden voedingen. ze presenteren het zo mooi dat je wel moet denken dat deze weer beter is dan al die anderen.

Ik denk dat dit merk voer het goede resultaat van Harrisons heeft gezien en daarom ook een pelletvoer is gaan produceren om zo ook te scoren. Pellet voer is simpelweg de laatste tijd hot.

Dat het voer  een optie is voor vogels PDD/PDS zou zeker waar kunnen zijn maar dat is Harrisons toch ook als Sjaak het zou eten ;).


Door de vele klanten  die tevreden terug komen om Harrisons te halen denk ik nogsteeds dat er geen beter pelletvoer bestaat maarja het is het proberen zeker waard!

budgie

Citaat van: Meltjuh op oktober 27, 2006, 11:16:10
1. Dat het voer  een optie is voor vogels PDD/PDS zou zeker waar kunnen zijn maar dat is Harrisons toch ook als
   Sjaak het zou eten ;).

2. Door de vele klanten  die tevreden terug komen om Harrisons te halen denk ik nogsteeds dat er geen beter
    pelletvoer bestaat maarja het is het proberen zeker waard!

1. Inderdaad zou Harrison's zeker een optie zijn. Maar parkietjes zijn, net als mensen, individuen. De een vindt iets
    heerlijk en de ander vindt het walgelijk. Volgens de arts in Utrecht zou de smaak van Scenic iets
    voor Sjaak kunnen zijn. Het is opnieuw een 'experiment'.
2. Ik weet niet of er geen beter voer dan Harrison's zou kunnen gaan komen. De ontwikkelingen op dit gebied
    staan tenslotte niet stil.
    Ik denk dat er pas sprake is van 'geen beter pelletvoer', als elke parkiet het graag eet. En als het
    vanzelfsprekend van goede kwaliteit is. Een optimale combinatie zou zijn: kwalitatief hoogwaardige voeding met
    een voor parkieten onweerstaanbare smaak (en geur). Een gat in de markt!

Sweety


Caradow

Scenic word al sinds 1984 geproduceerd en schijnt zich in de VS al goed bewezen te hebben. Hopelijk slaat het aan vor Sjaak, dat hoop ik echt :)


(offtopic  ps @ Mel: je PB box is WEER vol)

budgie

Hallo jongens en meisjes. Here we go again. It 's the same old song! Ik was er ******** al bang voor!
Sjaak weigert het spul (ALLPREM) te eten. Vandaag kreeg ik per post een plastic zak toegestuurd met daarin een voedselsoort, bestaande uit gekleurde korrels. De geur van het spul doet me sterk denken aan die van levertraan. Getver! Ik ben er meteen van genezen. Kon ik dit ook maar van Sjaak (m.b.t. zijn ziekte) zeggen. Ik heb hem de hele dag alleen maar ALLPREM aangeboden en zojuist ook wat pellets van Harrison's. Noppes!
Ik ben de kamer uitgelopen omdat hij me alsmaar, vragend om eten, achterna vloog. Na het plaatsen van dit stukje ga ik hem maar weer zaadjes geven. Hij moet toch IETS eten voor hij gaat slapen ......

Josephine

ach budgie...

Kunnen ze geen pellets maken met de geur en de smaak van trosgierst??? DAt zou een uitkomst zijn!

budgie

Citaat van: Josephine op oktober 29, 2006, 12:03:03
ach budgie...

Kunnen ze geen pellets maken met de geur en de smaak van trosgierst??? DAt zou een uitkomst zijn!

Dat heb ik ook al ettelijke keren gevraagd aan diverse vogelartsen .....
In het geval van Sjaak zou een pelletsoort met de smaak en geur van chips of roomsoezen eveneens aan de eisen voldoen!

Josephine

Citaat van: budgie op oktober 29, 2006, 13:16:48
Dat heb ik ook al ettelijke keren gevraagd aan diverse vogelartsen .....
In het geval van Sjaak zou een pelletsoort met de smaak en geur van chips of roomsoezen eveneens aan de eisen voldoen!
Tja, dat is dan wat anders ik denk trosgierst dat moet toch kunnen? Al die profesortjes die kunnen van alles uitvinden, dan kunnen ze ook pellets met trosgierst geur en smaak maken toch? ::)

budgie

#14
Citaat van: Josephine op oktober 29, 2006, 13:37:35
Tja, dat is dan wat anders ik denk trosgierst dat moet toch kunnen? Al die profesortjes die kunnen van alles uitvinden, dan kunnen ze ook pellets met trosgierst geur en smaak maken toch? ::)

Tuurlijk, maar ze gaan liever met raketjes naar Mars. Het zou beter zijn als men eerst de zaakjes op aarde in orde zou maken en daar hoort in ons geval bij: het creëren van een onweerstaanbaar lekkere pellet voor Sjaak en andere kieskeurige (zieke) kromneuzen!

Dit gaat op chatten lijken, chatten doen we in de chatroom ;). Gr. Ingrid

Karin

#15
Ik zag dat je ergens een 'Diet Conversion Kit' bestellen kunt met maar liefst 7 verschillende soorten pellets, waarbij je kunt kijken welke soort je parkietje het lekkerste vindt (in overleg met de dierenarts). De ene parkiet went wel aan Harrisons, de andere aan Nutribird en weer een andere aan Scenic of Lafeber.   
http://www.birdalog.com/index.cfm/S/19/Diet_Conversion_Kit_-_Get_your_bird_off_seed!.htm



In aanvulling op wat ik net schreef, waar ik net aan zat te denken: sommige pellets bevatten ethoxyquine, die pellets kun je beter niet geven aan dieren. Ik weet van Kaytee pellets dat ze ethoxyquine bevatten (misschien nu niet meer, maar vroeger wel in ieder geval), ik weet niet of de pellets van Lafeber ook ethoxyquine bevatten. Zo ja, dan zou ik ze niet geven. (misschien kunnen mijn berichtjes worden samengevoegd?)

Berichtjes samengevoegd. ;)
Groetjes, Sonja.