lekker eigenwijs

Gestart door au, oktober 24, 2006, 15:42:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

au

Onze Quibus hebben we nu al een tijdje. Hij is totaal niet bang voor mij of mijn hand, maar hij vertikt het om op mijn vinger te gaan zitten. Soms mag ik hem aanraken, maar meestal moet hij er niks van hebben en gaat hij salto's maken aan zijn tralies. Hij heeft erg veel praatjes, vooral als ik de geluidjes van due en uno laat horen. Af en toe is het echt een schreeuwer en hij weet dan van geen ophouden. Pas als ik bij zijn kooi kom zitten houdt hij zijn mond.

Hij mag regelmatig uit zijn kooi, maar meestal vliegt hij rechtstreeks naar de lamp om er vervolgens de eerste paar uren niet meer vanaf te komen. Soms maakt hij wat rondjes door de kamer, maar hij eindigt altijd op de lamp of in zijn kooi. Hij komt (nog) niet bij ons zitten.

Nu is mij vraag hoe ik hem zover kan krijgen dat hij op mijn hand komt zitten of bij mij komt zitten. Hij hoeft niet heel knuffelig ofzo te worden, maar een btje gezelliger zou wel leuk zijn. Dus als iemand goeie tips heeft, laat maar horen!!!

O ja en ik heb nog een klein vraagje. Zijn veertjes boven zijn snavel zijn altijd een btje vies, is dit normaal?


Groetjes au

Josephine

#1
Dat hij niet bij je komt zitten ligt waakschijnlijk aan het tam maken, ik weet niet hoelang je je parkietje als hebt? kijkmaar even op www.parkietenfreak.nl en klik dan op tam maken.

succes!

Om het makkelijk te maken
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
gr Safrena