Afmeting "weekend" kooi voor twee parkietjes

Gestart door Sanne, oktober 23, 2006, 22:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Hallo allemaal,

Er zijn wel een aantal topics over de maat van de vogelkooi.
Maar mijn vraag is weer net ietsje anders. Ik heb nu 1 parkietje en overweeg om d'r eetje bij te nemen. Zo af en toe (1-3 keer per maand) neem ik mijn parkietje mee naar m'n ouders. Daar heeft ze niet zo'n hele grote kooi. Nou is mijn vraag dus, kan ik daar dus zo af en toe twee parkietjes inzetten? En kan dat ook in bijvoorbeeld de kerstvakantie? (dat is toch al gauw 1 a 2 weken). Ik weet niet de exacte maten van de kooi, maar ik zal d'r een foto bij doen waar Simba ook op staat, dan kunnen jullie dat wel inschatten.
Uiteraard mogen ze elke dag vliegen.
Voor hier in Eindhoven heb ik wel een kooi die groot genoeg is.

Mijn tweede vraag... ik heb nu een heel leuk reisbakje voor Simba, maar kan ik daar ook voor een reis van 3 uur twee parkietjes (die uiteraard aan elkaar gewend zijn) in vervoeren? Want allebei een apartbakje is bijna niet te doen ('k heb ook nog een koffer en een rugzak bij me met reizen).

Groetjes Sanne en Simba



[verwijderd door de beheerder]

Mars

Is het niet gewoon een idee om je parkietjes in hun eigen kooi mee te nemen? Dan hebben ze hun eigen vertrouwde plekje en hoeven ze ook niet steeds zo enorm te wennen. En ze hebben niet de 'traumatische' ervaring van het reiskooitje.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Hoi Sanne,

Ik vind de kooi voor 2 parkietjes veel te klein (eigenlijk voor 1 ook), ondanks dat ze veel mogen vrij vliegen. Zoals ik de foto beoordeel denk ik dat ze elkaar toch wel "in de weg" gaan zitten. Mogelijk kun je een tweedehands kooi aanschaffen die groter is?

Wat betreft het vervoer, ik denk dat het wel zou kunnen, het is toch zo'n transportkoffertje wat je ook wel voor knaagdieren gebruikt? Weet niet precies hoe groot die is, maar de maat die ik voor ogen heb, biedt toch wel ruimte voor 2. En als ze goed aan elkaar gewend zijn, moet het lukken toch, ook al duurt de reis 3 uur.

Groetjes, Ingrid

Sanne

#3
@Mars: http://www.parkietenfreak.nl/a-reizen.php misschien moet je dit artikel even bekijken. Bovendien is 't een vreselijk karwij om zo'n grote kooi elke keer mee te slepen. Daarbij is nog 't gevaar dat ik 'm stoot, en dat de bak d'r onderuitvalt en dat m'n parkietje weg is ('k moet met de trein). Ook is m'n parkietje in zo'n kooi niet zo goed beschermt tegen kou e.d. maar je moet maar even 't artikel lezen.

@Ingrid: ja een kooi op marktplaats aanschaffen is zeker een optie, 'k heb al even gekeken, maar 'k moet maar gewoon even wachten totdat d'r iets opstaat wat voldoet.

Groetjes Sanne en Simba

Scotty - Keecko

De kooi zit wel wat vol met speeltjes, hea ::) Als je er een paar uithaalt, dan denk ik dat het voor een weekend wel zal kunnen, hoor!

Ze mogen vrij rondvliegen, en als ze wel 3 uur in zo'n klein knaagdierenvervoersbakje kunnen zitten, waarom dan niet in deze kooi voor 2/3 dagen (+ rondvliegen).

Ik denk dat het wel kan, hoewel als je nog een grotere kooi aan de haak kan slaan, dat dat natuurlijk altijd beter is.

Groetjes Ilse

Ingrid

Sanne, ik weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar bij http://www.valkparkiet.net/N_frame.html?http://www.valkparkiet.net/ hebben ze nog wel eens leuke nieuwe kooien voor weinig geld. Ik heb ooit een kooi via hun besteld (voor iemand anders), snelle levering en kwalitatief een goede kooi.

Sanne

Hoi Ingrid,

Bedankt voor de tip, maar ik moet ook even met mijn ouders overleggen over hoe groot de kooi mag zijn etc en wat zij mooi vinden (aangezien zij d'r ook tegenaan moeten kijken op 't moment dat mijn parkietje d'r is ;)

Groetjes Sanne

Sanne

Hallo allemaal,

Nu mijn volgende vraag: Zou deze kooi wel geschikt zijn als weekend kooi? ('m ouders willen niet zo'n supergrote kooi in de kamer dus vandaar

De afmetingen zijn:  44 x 25 x 50,5

Foto:

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid


Karin

Eerlijk gezegd: één tot 3 keer in de maand (eigenlijk keer 2, omdat je ook de terugreis moet meerekenen, dus 2 tot 6 keer in de maand) een reis van maar liefst 3 uur vind ik best vaak en zou ik niet "af en toe" noemen. Ik zou liever een andere, minder stressvolle, oplossing verzinnen dan sjouwen met parkietjes, koffer en rugzak tijdens een urenlang durende reis... 

yossie

Hallo Sanne,

Ik heb twee parkieten die ook regelmatig reizen. Ze zitten dan allebei in hetzelfde reiskoffertje als jij gebruikt. Soms maken ze wel eens ruzie maar dat doen ze ook als ze in hun kooi zitten. Ik denk dat als ze aan elkaar gewend zijn er geen probleem is.