Wat als ik een voliere mag???

Gestart door Josephine, oktober 23, 2006, 20:07:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine


Hallo allemaal...

Ik heb een vraag misschien is het een beetje dom maarja... Ik wil heeeeeeel graag een voliere boven op mijn eigen kamer. Maar zoals jullie weten hebben wij 2 poezen, de een is bijna altijd buiten, en de ander altijd boven omdat hij denkt dat snowie(die altijd buiten is) binnen is.

Als de poes niet boven moest had ik al een voliere... Maar hij is al 14 jaar en dat is al best oud. Als hij ooit overlijd, wat ik natuurlijk eingelijk NIET hoop. Dan is het dus mogelijk dat ik boven een voliere krijg. Maar... Het is misschien dom om daar nu al aan te denken omdat het nog wel 1 jaar of nog wel langer kan duren.

Maar ik ben eignelijk ook gewoon nieuwgierig. Als ik een voliere krijg dan zou ik daar graag 2 parkietjes in willen maar dan wel 2 nieuwe parkietjes. En dan rakker gewoon beneden laten, omdat me ouders het ook gezellig vinden een parkiet beneden! Iedereen zou misschien zeggen; zet rakker in die voliere en geef hem een vriendje! Maar dat is het probleem dus... Toen ik Rakker kocht als parkieten LEEK was hij al heel jong gekortwiekt, toen wist ik dat dus niet maar kwam erachter dat hij niet kon vliegen... Omdat hij nooit heeft leren vliegen kan hij dat nu ook niet, ja wel maar ongeveer een paar meter net genoeg dat hij niet hard op de grond terecht komt.

Maar als ik een vriendje bij hem zet in zo'n grote kooi, en dat vriendje kan wel vliegen? Ik denk dat dat niet leuk is voor rakker. En stel ik zou dat wel proberen en het gaat toch niet goed bijv. het klikt niet ofzo... Dan moet rakker weer apart en moet ik een nieuw vriendje voor de nieuwe parkiet kopen, en dan is het nog maar de vraag of het dan klikt als de eerste al gewent is in de kooi enzo...

En als ik de keuze zou maken om rakker benede te laten en 2 nieuwe parkietjes te nemen, dan moet je zeker NIET denken dat ik dan rakker zal vergeten! Rakker is echt een schat en ik zou hem nooit vergeten.

Ik hoop dat iemand me een advies kan geven...

Groetjes Josephine

Scotty - Keecko

Tsja... advies geven.
Als je echt graag een volière wil hebben, zou ik dat gewoon doen. Als je hem graag boven wil hebben staan, dan vind ik dat wel wat zielig voor Rakker. Want je kan niet bij beide tegelijk staan.

Mijn mening is:
Volière ook beneden met 2 (of meer) parkietjes erin en zorgen dat de kat er echt(!) niet bij kan. Nog leuker is om Rakker erbij te doen en dan nog 1 parkietje erbij.

Dat vliegen moet Rakker nog leren (door veel te oefenen). Laat je Rakker wel veel eruit om zijn vliegspieren te trainen?? Ik neem aan dat hij al lang nieuwe vlieg- en staartpennen heeft.

Groetjes Ilse

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn reactie ;)

KiimmBiimm_

Heey Heey
mijn parkietje kon ook niet vliegen
geen idee wat de oorzaak hier door was
maar hij leert het al steeds beter
gewoon veel laten oefenen wel natuurlijk dat hij zichzelf niet tepletter kan vliegen
Veel succes
en het lijkt me wel leuk als je alle vogeltjes bij elkaar doet
ik heb ook een voliere binnen staan en er kunnen er 3 niet vliegen maar ze doen het allemaal prima
veel plezier

GRoetjes KiimmBiimM_
& snavel kusjes
Mangoo&kiwi
Timo&poemba
Wizzy&woppy
Danii&Yarii

Josephine

Rakker heb ik al een jaar maar hij kan nog niet vliegen. Ik vrees dat het kortwiek gewoon verkeert is gebeurt >:( Ik moet nu naar bed morgen zal ik reageren op de reacties. Tuurlijk mag hij er veel uit maar hij probeerde in het begin wel te vliegen maar dat lukte hem niet blijf hij gewoon bij je en vliegt hij af en toe. Zodra ik thuis ben mag hij eruit en hij is er echt heeeeeeel vaak uit!!!

KiimmBiimm_

okee dan
dan is het alleen maar goed
maar even terug op je vraag
je kan best meerdere vogels in een voliere zetten ook al kan rakker niet vliegen hier gaat het ook prima

Groetjes KiimmBiim
en snavelkusjes de rest

En ik wou de voliere eerste instantie ook op mij kamer zetten
maar worden de beeestjes dan niet eenzaam heel de dag alleen op je kamer

Scotty - Keecko

Citaat van: Josephine op oktober 23, 2006, 22:22:07
Rakker heb ik al een jaar maar hij kan nog niet vliegen. Ik vrees dat het kortwiek gewoon verkeert is gebeurt >:( Ik moet nu naar bed morgen zal ik reageren op de reacties. Tuurlijk mag hij er veel uit maar hij probeerde in het begin wel te vliegen maar dat lukte hem niet blijf hij gewoon bij je en vliegt hij af en toe. Zodra ik thuis ben mag hij eruit en hij is er echt heeeeeeel vaak uit!!!

Sorry, ik wist niet dat het zo in elkaar zat. Het was ook niet aanvallend bedoeld! :-\ Het was alleen een vraag, en nu snap ik je volkomen ;)

Om even op je vraag terug te komen:
Als je graag een volière wilt, zou ik daar voor gaan. Het is leuker om ze beneden te hebben, maar dat is dan wel weer zielig voor Rakker, dat zij alleen in een kooitje zit, en die anderen leuk met zijn allen. Dan zou ik toch inderdaad de volière boven zetten, maar ik zou dan 4 kiezen, in plaats van 2. Ze zitten dan alleen boven als jij weg bent, dan hebben ze elkaar (2 kan opzich ook wel).

Je moet het zelf beslissen, ik geef alleen mijn mening ;)
Groetjes Ilse

Josephine

Iedereen zegt dat je best meer als 2 kan nemen, maar ik wil er liever niet meer als 2 ;) Misschien later nog 2 erbij maar als je er 4 tegelijk krijgt dan is het lastig tam maken.

De reden dat de voliere boven moet komen, is dat we geen ruimte in de woonkamer hebben. En dat we dan alsnog 1 poes hebben, en een voliere zet je niet zomaar op een hoge kast haha.

CiteerSorry, ik wist niet dat het zo in elkaar zat. Het was ook niet aanvallend bedoeld!  Het was alleen een vraag, en nu snap ik je volkomen
Zo begreep ik het ook niet hoor! Je denkt gewoon mee, Bedankt!

marretje

Wij hebben hier ook in de binnenvoliere 2 vogels die niet kunnen vliegen. Dat zijn Knabbel en Babbel. Ik was ook bang om ze in de voliere te zetten. Maar ik heb op advies van dit forum veel zittouwen en stokken enz. erin gedaan zodat ze zich goed kunnen verplaatsen. Dat gaat eigenlijk prima, en ja ze vallen wel eens naar beneden maar ze komen gelukkig altijd goed terecht. Deze twee zijn ook verkeerd gekortwiekt en ik hoop dat ze gauw kunnen vliegen. maar voorlopig is het al een half jaar zo. Helaas :(

Josephine

Citaat van: marretje op oktober 24, 2006, 09:36:54
Wij hebben hier ook in de binnenvoliere 2 vogels die niet kunnen vliegen. Dat zijn Knabbel en Babbel. Ik was ook bang om ze in de voliere te zetten. Maar ik heb op advies van dit forum veel zittouwen en stokken enz. erin gedaan zodat ze zich goed kunnen verplaatsen. Dat gaat eigenlijk prima, en ja ze vallen wel eens naar beneden maar ze komen gelukkig altijd goed terecht. Deze twee zijn ook verkeerd gekortwiekt en ik hoop dat ze gauw kunnen vliegen. maar voorlopig is het al een half jaar zo. Helaas :(
Tja het kan dus wel, maar kan het ook met 1 niet vliegende en een wel vliegende...

En wat eigenlijk ook het probleem is is dat me ouders het leuk vinden als rakker gewoon beneden is!

maar als ik een voliere heb dan zal ik de aandacht tussen boven en beneden moeten  verdelen. Dit zal niet moeilijk zijn, want rakker wordt er ook vaak uitgehaald door m'n ouders.

En als ik niet boven  ben overdag dan zorg ik dat er een radio zachtjes aan staat...

Cutie_lover

Citaat van: Scotty&Keecko op oktober 23, 2006, 22:43:14
Sorry, ik wist niet dat het zo in elkaar zat. Het was ook niet aanvallend bedoeld! :-\ Het was alleen een vraag, en nu snap ik je volkomen ;)

Om even op je vraag terug te komen:
Als je graag een volière wilt, zou ik daar voor gaan. Het is leuker om ze beneden te hebben, maar dat is dan wel weer zielig voor Rakker, dat zij alleen in een kooitje zit, en die anderen leuk met zijn allen. Dan zou ik toch inderdaad de volière boven zetten, maar ik zou dan 4 kiezen, in plaats van 2. Ze zitten dan alleen boven als jij weg bent, dan hebben ze elkaar (2 kan opzich ook wel).

Je moet het zelf beslissen, ik geef alleen mijn mening ;)
Groetjes Ilse
Josephine is 1 ding vergeten te vermelden :) Beneden is geen plaats voor een voilére. Vandaar

Josephine

Citaat van: Josephine op oktober 24, 2006, 09:21:49
De reden dat de voliere boven moet komen, is dat we geen ruimte in de woonkamer hebben.
Had ik al wel gezecht! haha

Cutie_lover

#11
Citaat van: Josephine op oktober 24, 2006, 09:49:10
Tja het kan dus wel, maar kan het ook met 1 niet vliegende en een wel vliegende...

En wat eigenlijk ook het probleem is is dat me ouders het leuk vinden als rakker gewoon beneden is!

maar als ik een voliere heb dan zal ik de aandacht tussen boven en beneden moeten  verdelen. Dit zal niet moeilijk zijn, want rakker wordt er ook vaak uitgehaald door m'n ouders.

En als ik niet boven  ben overdag dan zorg ik dat er een radio zachtjes aan staat...

Ja dus ;) Want Marretje heeft nog meer vogels in de voilere

Dit gaat op chatten lijken, zoals jullie weten is daar de chatroom voor ;). Gr. Ingrid

marretje

Ja dat klopt en inderdaad kan de rest gelukkig gewoon vliegen. En dat gaat eigenlijk erg goed. Ze worden er niet door gepest of zelf weten ze heel goed dat ze het niet kunnen.