Welk voer voor Turquosine?

Gestart door Belleo, oktober 23, 2006, 19:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hallo,

Ik had een vraagje namens een vriendin van mij die binnenkort een turquosine(geen idee of ik het zo goed schrijf :-\) parkiet krijgt.
Ze wil deze ook Xtra Vital geven maar ik had laatst toen ik voor mij eigen grasparkietjes voer ging halen geen pak gezien met een duidelijke omschrijving voor zo'n soort parkiet.
Ik heb een pak zien staan met een valkparkiet erop? ???
Maar weet iemand wel voer ze dan moet gebruiken?
Alvast bedankt. :)

Groetjes Belleo

Belleo

Hey,

Weet niemand dan wat voor voer ze moet/kan gebruiken? ???
Ze krijgt volgende week haar parkietje al dus ik hoop dat iemand tot die tijd nog weet welk voer ze kan gebruiken?
Groetjes Belleo. :D

Ingrid

Een turqoisine parkiet behoort tot de categorie grote parkieten/dwergpapegaaien. Dan lijkt mij Xtravital voor grote parkieten (met de afbeelding van een valkparkiet) de juist aangewezen voeding. Het beste kun je dat voor de zekerheid ook even navragen in de dierenwinkel.

mozart

Ja hoor, die is prima.
Verkochten wij er ook altijd voor!
groet Mozart

Belleo

Bedankt voor jullie reactie ik weet welk soort voer jullie bedoelen dus dat zal ik door geven.

Groetjes Belleo ::)

Meltjuh

Hey Belleo,

Een Turquoisine valt onder de Neophema's.
Een vriendin van mij kweekte met Neophema's en zij vertelde mij dat ze bij haar de zonnepitten niet aten maar wel de saffloerpitten (lijken op zonnepitten maar dan een maatje kleiner) die zijn vaak te vinden in de wat goedkopere zaadmengsels voor grasparkietjes.
Je vriendin zou er voor kunnen kiezen om zelf een zaad samen te stellen wat een beetje aangepast is op neophema's.

Belleo

Okee bedankt,
ik hoop dat ze er iets mee kan ook al zou ik zelf geen idde hebben wat voor zaden het zijn (kleinere vorm van zonnepitten ;)) maar zou ze dan ook Xtra Vital kunnen geven want dat vind ze zelf het 'makkelijkst' want daar zit alles al in toch? ???

Groetjes Belleo

Meltjuh

#7
Er is van Xtravital geen soort voor die speciaal gemaakt is voor neophema's ik denk zelf dat de soort voor grotere parkieten te grof is (pinda's en zonnepitten) en het zou natuurlijk zonde zijn om de helft weg te moeten gooien.
Turquoisines zijn net iets groter dan parkietjes en kunnen ook niet op 1 pootje eten dus kunnen ook niet zo goed pellen.
Je vriendin zou ervoor kunnen kiezen om Xtravital te geven en dan gewoon voor de grasparkiet en daarbij wat van die saffloerpitten doen ;)

In Xtravital zit veel maar niet alles: Naast de zaadjes moet natuurlijk ook groenten en fruit gegeven worden.
Turquoisines eten in het wild ook dierlijke eiwitten dus ze zou er ook insecte pathé of universeelvoer bij kunnen geven

Sweety

Als het ee njong parkietje is kan je het beste een pak nemen met alles wat het parkietje nodig eeft :D
k hoop dat je er wat aan hebt

Belleo

Ze heeft alles al in huis gehaalt maar de saffloerpitten kon ze nog niet vinden ze heeft wel het Xtra Vital voor grasparkieten gekocht.
Weet iemand toevallig of je deze saffloerpitten ook appart kan kopen en wat de prijs daarvan is? (ongeveer)
Ik weet dat het veel vragen zijn maar aangezien haar pc het niet doet en ze geen lid is van dit forum vraag ik het maar even. ;)

Belleo.

Meltjuh

In de Vogelkelder in Den Haag zijn ze los te koop.
De prijs daarvan weet ik niet precies maar ze zijn wel goedkoop ;).

Belleo

Morgen ochtend gaat ze het volgeltje ophalen. ;D
('k heb de foto gezien, een gele met blauwe vleugels wel heel mooi trouwens) en dan wil ze voordat ze dat gaat doen nog even neuzen in de dierenwinkels dus ik hoop dat ze het kan vinden.
En volgens mij bedoelen jullie die witte kleine zonnepitten of niet. ???
Mijn opa heeft ook Turquosine's maar hij krijgt het elke keer in zo'n ton waar al niet meer opstaat wat er in zit en wat voor een merk dus daar kon ook niet veel mee maar daar zitten van die witte zonnepitten in.

Meltjuh

Ja klopt ;D saffloerpitten zijn kleine witte zonnepitjes :D

Belleo

Ze heeft het gevondenmaar Lou-Lou (zo heet de vogel) een het niet dus eigenlijk had ze voldoende gehad aan alleen het Xtra Vitla voor grasparkieten.
De mensen waar ze het beestje vandaan heeft gehaalt gaven dit namelijk ook gewoon en ook geen saffloerpitten dus misschien dat hij het zo gewent is? ???
Maar ik heb antwoord gekregen op mijn vragen dus van mij mag dit forum wel op slot. ;)

Groetjes Belle.