3e nestje

Gestart door luis, oktober 23, 2006, 14:49:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

luis

ik zit met een probleem.
mijn vrouwtjes parkiet heeft vanmorgen een ei gelegd, maar er zit nog 1 jong in van het vorige nestje en het wordt dan haar 3e legsel dit jaar.
ik wil niet dat ze weer gaat broeden, hoe moet ik dit aanpakken?
nestkastje eruit halen en eitjes weggooien? hoe moet dat dan met het jong wat er nu nog in zit? is 4,5 week oud. en als ik het nestkastje er dan uit haal, zal ze dan nog eitjes gaan leggen?
tussen het eerste en het tweede nestje jongen zat zo'n 6 weken en nu al zo snel, dat kan niet goed zijn,  toch?

mvg lucien

Annika

als ik jou was zou ik de eitjes die gelegd worden weghalen maar het blok nog wel laten hangen tot het laatste jong echt is uitgevlogen en niet nog 's nachts het blok in kruipt. Ze zal dus nog wel leggen (goed opletten, is ook vermoeiend) maar ze hoeft dan niet weer te broeden. Als het jong echt uitvliegt kun je het blok weghalen en tot die tijd dus de eitjes die nu gelegd worden direct weghalen.

GRoetjes Annika

Maur@

Citeerik wil niet dat ze weer gaat broeden, hoe moet ik dit aanpakken?

Elk nieuw ei verwijderen en zo gauw het jong uit het blok gaat en blijft het blok weghalen. Triest maar waar. Hier heb ik 7 eieren moeten verwijderen, het was niet anders.