1 parkiet bang voor de andere

Gestart door Arosa, oktober 22, 2006, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arosa

Ik heb 2 parkieten en 1 is duidelijk het baasje..
maar het lijkt wel of die andere bang voor hem is..hij hoeft maar te kijken en hij zit aan de andere kant van de kooi.En als hij op de schommel zit en de "baas" komt eraan dan gaat hij er meteen af en zo niet..dan zorgt de "baas" wel dat hij eraf gaat.Ook mag de ene nooit in het voerbakje komen van de ander en hebben ze daar ruzie om en dan gaat de "baas" pikken en dreigen tegen die ander.
maar een volgend moment zitten ze weer lief te knuffelen en te wassen  :-*
is dat normaal bij parkieten dat er 1 zo dominant is tegenover de ander..
en moet ik mij er mee bemoeien?

Sonja

Hoi Arosa,

Meestal is 1 van de parkietjes wel de baas in huis. ;)
Zolang ze elkaar niet echt pijn doen, of verwonden, hoef je niet in te grijpen.

Je kunt er wel voor zorgen dat er minder gekibbel is, door een extra voerbakje op te hangen en een extra schommeltje.
Dan hoeven ze daar in ieder geval geen ruzie om te maken. ;)

Een beetje gekibbel hoort er wel bij, en ze vinden elkaar in ieder geval wel heel lief, anders zouden ze zeker niet knuffelen. :-*

Groetjes, Sonja.

Brenda

Hier gaat het precies hetzelfde...
Het is altijd dezelfde die als eerste gaat eten, altijd dezelfde die het onderspit delft bij het verdelen van de zit- en speelplaatsen...
Maar daarna zitten ze met zijn vieren gemoedelijk bij elkaar en elkaar te wassen en te kroelen en te slapen :-* :-*...

Je hoeft je niet echt druk te maken (of je moet al zien dat 1 van je parkietjes echt pijn of een wondje heeft)!!

Veel plezier met je vriendjes!!

Arosa

o gelukkig maar....
en nee echt verwonden doen ze niet !!

Maur@

Ja in de natuur heb je altijd een alfa mannetje/vrouwtje. Jongen en nieuwkomers weten heel gauw hun plek in de rangorde. Jongen willen nog wel eens een "pootje" mee krijgen, ze mogen net iets meer dan de rest. Tot een bepaalde leeftijd en ook dan zullen zij hun plaats in de groep moeten weten. Dus heel natuurlijk gedrag.

Cutie_lover

Herkenbaar :P
Moppie is hier de bazin in huis ;) Als Cutie eet, moet hij weg ( naar het andere voerbakje ) Ook heb ik 3 schommels ;) Dus, dat heb ik dus goed gedaan :P