Balloe "ligt"steeds

Gestart door aatje, oktober 22, 2006, 17:48:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aatje

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen hebben wij er weer een nieuw parkietje erbij, Balloe.  ;D
Balloe is 6 weken oud en is groot gebracht door iemand anders met de hand.
Nu "ligt" balloe veel, hij ligt op zijn prik, in onze hand in onze nek enz. Hij staat dus niet echt op zijn pootjes, als hij loopt doet hij dit wel, dus hij kan ze wel gebruiken. Hij zoekt ons ook steeds op en gaat dan bij ons liggen slaapt, wil graag geaaid worden
Is dit "normaal" gedrag? en kan het dat hij zo snel al tam is?

Groet Anita

Sonja

Hoi Anita,

Je parkietje is nog een beetje op zoek naar nestwarmte. Daarom zoekt hij ook lekkere warme plekjes op: in je nek, je handen e.d. Dit is normaal gedrag voor zo'n jong vogeltje. ;)

Hang maar eens een badje zonder water aan de kooi, met een lekker zacht doekje erin. Jonge parkietjes kruipen daar dan graag helemaal onder. :-*

Je schrijft dat je parkietje al tam is. Dat komt omdat hij door iemand anders al gewend is geraakt aan mensenhanden. Dat is makkelijk en fijn voor jou, dus geniet maar lekker van je kleine vriendje.
Hou wel heel goed in de gaten of hij al helemaal goed zelf kan eten, maar het lijkt me dat dat geen probleem is. Met 6 weekjes zijn parkietjes zelfstandig genoeg om zelf zaadjes te eten.

Groetjes, Sonja.

aatje

Hallo Sonja,

Dank je wel voor je snelle reactie, hij eet inderdaad zelf, maar was al zaadjes gewend, nu proberen we hem over te zetten op pallets van harrison, dit eet Milo nl ook. Dit gaat nog niet zo makkelijk, maar we houden vol.

Groet Anita

Cinn

Heeey!!

Dit heb ik ook ooit gehad met een parkietje!!!  :D
Dit was er ook 1 van 7 weken oud!
Sochtends haalde ik hem wel eens uit zijn kooitje en legde hem naast me neer op me kussen, hij ging er helemaal voor liggen :)
Of hij kroop in me trui :)
Dus zelf denk ik dat dit gewoon komt doordat hij nog zo jong..


budgie

Citaat van: aatje op oktober 22, 2006, 17:48:44
hij ligt op zijn prik,

Hallo Anita,
Ik heb dit berichtje al diverse keren gelezen en dacht dan steeds: "Zal ik vragen wat een 'prik' is?"
Dus bij deze. Bedoel je hiermee een bepaald soort zitstokje?

Maur@

Citeereen 'prik'

volgens mij zijn kont.