Wanneer de eerste rui?

Gestart door wake-up, oktober 22, 2006, 12:19:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wake-up

Goede morgen ,hoe oud moet een parkiet zijn als hij voor het eerst in de rui is .Die twee van mij zijn nu ongeveer 9 weken en Chanel verliest wat veertjes .Kan dat nu al .Moet er wel even bij vertellen dat toen ik ze ging ophalen nu drie weken terug ,heeft de man ze gekortwiekt.Om ze tam te maken .vind nu dat Canel wat dik zit en beetje veel slaapt .
oke voorbaat dank .
Gr Margaretha

Titel aangepast: duidelijker omschreven. Gr. Ingrid

esther

Een parkietje heeft zijn eerste rui als hij zo ongeveer 3 maanden oud is.
Zie de zoekfunctie http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search2

Jonge parkietjes slapen meestal iets meer en zitten soms ook wat boller om warmte vast te houden.
maar als je het idee hebt dat hij zich niet lekker voelt zou je naar de dierenarts kunnen gaan.

Groetjes Esther

Safrena

Hey Margaretha

Een parkietjes eerste rui is rond de drie à vier maand ;)
Het kan natuurlijk wel dat ze tussendoor af en toe een paar donsveertjes verliezen ;)

Echter het vele slapen en bol zitten is niet zo goed.
Eet je parkietje goed? Hoe zijn de uitwerpselen?
Je kan je parkietje voor vandaag eventueel onder een warmte lamp zetten.
En als het morgen nog zo is samen met andere ziekte symptomen, kun je beste even langs een vogelarts gaan.

Hoe je een warmte lamp kan plaatsen kun lezen op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Vele groetjes

wake-up

Hij eet en drinkt wel ,en het zijn inderdaad donsveertjes .Mischien maak ik me te veel zorgen .Had eerst twee kanarie,s en die zijn in drie maanden tijd dood gegaan .Zal hem goed in de gaten houden .Hij zit ook met zijn staart ophoog ,wat betekend dat .En sorry ik had een fout gemaakt met de naam het is de groene en die heet coco .en de blauwe Chanel .en die is erg actief (gelukkig ) maar zal toch maar kijken of ik warmtelamp kan plaatsen .
bedankt voor het advies .
gr Margaretha