BADVREES

Gestart door MissyElise, oktober 22, 2006, 10:28:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissyElise

Hey,
'k Heb een blauw parkietje dat nooit in bad gaat.
In zijn kooi hangt een gewoon standaard parkietenbad maar hij vertikt het om er in te gaan.
Wel gaat hij er soms uit drinken...
Moet ik het nu zo laten (besproeien heb ik al geprobeerd, maar dat vind hij verschrikkelijk!).

:-[

pbos

Je kunt je parkietje niet dwingen om te gaan badderen. Sommige parkietjes vinden het heerlijk om in het badje te gaan, of onder de kraan, gesproeit te worden. En het andere parkietje wil nergens wat van weten. Zo'n parkietje heb jij vast. Hier kun je niet aan doen...

Groetjes Peter

Josephine

Je parkietje moet ook nog aaan het badje wennen. Rakker vond het in het begin ook niks. Nu gaat hij nog niet zo heel vaak, maar soms gaat ie in z'n drinkbakje een beetje spetteren en als ik dan het badje ophang dan gaat hij er wel in...

Je moet je parkietje er gewoon aan laten wennen. Maar het is niet goed als hij eruit drinkt, nu hij er nog niet in badderd maakt het niet zoveel uit, maar als hij het ook doet als hij gebadderd heeft dan is dat niet zo vris...

MissyElise


Sophie

ik denk dat het verschilt per vogel. Mijn ene vogel vind het heerlijk, maar de andere moet er niks van hebben..

Caradow

Nat sproeien met de plantenspuit of onder de kraan badderen, is ook iets dat ze moeten leren en dus ook niet gelijk de eerste keer al leuk zullen vinden.

budgie

Je kunt een parkietje niet dwingen om in bad of onder de plantensproeier te gaan. Het is natuurlijk 'technisch' mogelijk om een parkiet in zijn kooi nat te sproeien, maar je kunt hem niet verplichten om dit fijn te vinden. Dat blauwe apparaat van mij vliegt zélf naar de kraan in de keuken als hij zich wil wassen. Als het zover is, gaat hij totaal uit zijn dak! Dan zit hij op mijn hand onder een dun straaltje water te dansen en duwt zijn kopje tegen de kraanopening.

Maur@

van de 5 stuks hier haten twee elke druppel water. de andere 3 vinden de plantenspuit helemaal geweldig.

Mars

#8
Mijn parkiet is ook niet zo van het badje en de plantenspuit, maar de kraan vindt hij geweldig, al meteen vanaf de eerste keer:
Je parkietje op je vinger/arm. De kraan zachtjes open (lauwwarm water) en hem zelf het water laten ontdekken. Hier is het dikke pret!

Ten minste als' ie tam genoeg is...

Typefoutje hersteld (woord: hier);). Gr. Ingrid
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

#9
Coco wilde ook in het begin niet in bad, ik denk dat ze vanzelf ooit nog wel een keertje gaan. Ik was daarna ook begonnen met druppeltjes uit de douchekop en nu vind Coco het heerlijk om onder de douche te gaan.
Het is maar net hoe je parkietje is.

Misschien op een dag als je het niet meer verwacht...

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

mickael

Normaal gesproken moeten mijn vriendjes niets van water hebben.
In de zomer toen ik ze lekker buiten in de zon had gezet zaten ze ineens in het badje.

Maar binnen heb ik ze nog nooit in het water gezien. Alleen met hun snaveltjes.
Heb het zelfs geprobeerd met stukjes sla of andijvie in het badje, maar die trekken ze eruit zonder dat ze in het water komen.
Sproeien vinden ze ook niet echt leuk. Maar ja, ik wil ze toch af en toe schoon hebben.

Misschien gaan ze ooit nog eens inzien dat water wel erg leuk kan zijn.

Cutie_lover

Citaat van: mickael op oktober 24, 2006, 16:28:41
Normaal gesproken moeten mijn vriendjes niets van water hebben.
In de zomer toen ik ze lekker buiten in de zon had gezet zaten ze ineens in het badje.

Maar binnen heb ik ze nog nooit in het water gezien. Alleen met hun snaveltjes.
Heb het zelfs geprobeerd met stukjes sla of andijvie in het badje, maar die trekken ze eruit zonder dat ze in het water komen.
Sproeien vinden ze ook niet echt leuk. Maar ja, ik wil ze toch af en toe schoon hebben.

Misschien gaan ze ooit nog eens inzien dat water wel erg leuk kan zijn.

NOOIT DOEN
NOOIT DOEN
Mijn parkietje is zo weggevlogen

Caradow

Citaat van: Cutie_lover op oktober 24, 2006, 16:48:02
NOOIT DOEN
NOOIT DOEN
Mijn parkietje is zo weggevlogen

Ik denk dat hij bedoelt... IN de kooi buiten ;)

budgie

Citaat van: Cutie_lover op oktober 24, 2006, 16:48:02
Mijn parkietje is zo weggevlogen

Bedoel je dat je parkietje zich tussen de deuropening en het hieraan (aan de buitenkant) bevestigde badje heeft gewurmd?

mickael

#14
Citaat van: Cutie_lover op oktober 24, 2006, 16:48:02
NOOIT DOEN
NOOIT DOEN
Mijn parkietje is zo weggevlogen

Natuurlijk bedoel ik in de kooi met het deurtje dicht, zodat ze lekker in een zonnetje van een licht biesje kunnen genieten. En blijkbaar dus ook van een badje.

Hoe is hij weggevlogen bij jou dan?

We dwalen nu wel erg van het onderwerp af. Graag ontopic blijven ;). Gr. Ingrid