'hoe laat nog eten in de avond?

Gestart door parkietenfan, oktober 20, 2006, 20:33:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfan

Het is bekend dat een grasparkiet niet met een lege krop de nacht in moet gaan. Maar wat is eigenlijk het beste moment om hem dan nog eten te geven? Een uurtje voor het slapen of nog kort daarvoor.
Of is het voldoende als de vogel om 7 uur gegeten heeft en om 10 uur ongeveer gaat slapen?

Ingrid

Ik denk dat het aan het parkietje zelf ligt en wat hij/zij daarbij gewend is. Mijn vogeltjes krijgen om 21.30u eten, dat zijn ze zo gewend, eten hun buikje vol en gaan nog even kletsen om vervolgens heerlijk op stok te gaan.
Wanneer jij je parkietje om 19.00u nog eten geeft dan zal dat voldoende zijn om zijn buikje (lees: krop) te vullen. Ik neem aan dat je niet een paar zaadjes geeft toch?
Met andere woorden, je parkietje bepaalt eigenlijk zelf wanneer zijn kropje is gevuld en hij/zij lekker kan gaan slapen :). Wel is het belangrijk enige regelmaat aan te houden en rond een vast tijdstip hun eten verstrekken.

Safrena

Hey Parkietenfan

Ik sluit me helemaal aan bij Ingrid

Ook hier eten ze 's avonds rond half tien - tien uur nog een keer lekker hun buikje vol om daarna ook lekker te gaan slapen ;)
Dan eten ze pas 's morgens tegen negen uur half tien.
zo kan hun kropje eerst de hele nacht goed legen, dit is wel nodig ;)

vele groetjes

Parkietje_

Ik wist niet dat je het voedsel op een bepaald tijdstip meost geven. Bij mijn parkietjes hangt een bakje met eten en een bakje met water. En daar eten ze uit als ze dat willen. Is dat niet de bedoeling?
Groetjes, Adna

Safrena


corrina

O dat doe ik ook hoor ze krijgen na ons eten dus dat is 19.00uur eten,en dat laat ik heel de dag hangen hoor.Ze eten wanneer ze willen.

Sweety

ik denk dat het aan de parkiet ligt als hij honger heeft, sommige eten ook om 5 uur en slapen pas om 11 uur het is verschllend ::)

mickael

Ik geef ze altijd eten als ik wakker word, maar ik begrijp dus dat dit niet de bedoeling is?
Ik hoor ze 's avonds nooit klagen en ze gaan gewoon lekker zitten slapen.

Moet ik etenstijd veranderen naar 's avonds, of maakt het niet zo veel uit?

Caradow

Nee, je moet ze gewoon in de ochtend voorzien van voer. In de nacht eten ze niet, want dan slapen ze (uitzonderingen daar gelaten)

Als jij in de ochtend de dagelijkse portie aanbied is er geen enkel probleem. Sommigen kiezen er voor om de dagportie in 2 keer te geven, dus in de ochtend en tegen de avond nog wat (of vlak voor het slapen gaan).