gekke ontlasting

Gestart door Scotty - Keecko, oktober 16, 2006, 21:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Onderschat keecko niet he? Het zijn slimmerikken. Waarschijnlijk bespeelt hij je zodat je hem aandacht geeft: hij eet alleen op je schouder en alleen zaadje voor zaadje.

Geloof me, ik heb er ook zo 1 hier: die gaat net zo lang door totdat ze er bij wijze van spreke dood bij neer valt. Maar haar zin zal ze krijgen!

Misschien moet je ze morgen even een paar uurtkes bij elkaar zetten en dan Scotty weer de rest van de middag adempauze geven. Zo haal ik Jimmy steeds even uit de kooi zodat Timo even ongestoord kan gaan eten, totaal andere situatie, maar ik denk adt je de strekking begrijpt: zoek een middenweg. Laat ze bij elkaar als jij in de buurt bent en als je er niet bent, niet. Probeer wat te experimenteren: wanneer loopt het uit de hand? Helpt het om ze alleen 's nachts bij elkaar weg te halen? enz. enz.

Sterkte! en geniet ook van de kerstdagen.
De natuur is nu eenmaal hard. En laat Keecko maar even zijn toneelstukje spelen  ;)

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Bedankt, Karin en Marcia, voor jullie reacties

Gisteravond ging het goed in de kooi, Keecko op de schommel, Scotty op de stok. Geen ruzie en Keecko had zelfs geen diarre meer, ze had perfecte poepies :)

Vanacht weer de lamp aangehouden (doe ik elke nacht, anders ben ik bang dat Keecko weer wild door de kooi gaat vliegen...). Ik heb de hele nacht niks gehoord, toen ik vanocht keek, lagen er 2 hoopjes poep, 1 goeie onder Scotty's plek en 1 plek met weer donkergroene, zachte ontlasting met veel vocht erom heen... de zogenoemde 'plenspoep' :( onder de schommel, dus van Keecko...:(

Nu vliegen ze samen en zitten zelfs lief te snavelen...

Ik denk ondertussen dat er toch een bacterie in Keecko's lichaampje zit :-\
Keecko eet weer normaal, fluit ook weer volop. Nu Keecko los is, is de ontlasting weer goed, wel een beetje zacht.

Ze mogen vandaag los vliegen en ik zet Keecko vanacht apart, kijken hoe dat gaat. Is het niet goed, probeer ik misschien nog iets anders, en anders ga ik toch maar weer naar de DA om Keecko's ontlasting te onderzoeken.

Want toen Keecko aan de antibiotica zat, was haar ontlasting wel goed, maar toen de kuur af was gelopen, was het weer mis. Zou het kunnen dat Keecko last heeft van een bacterie, of moest ze dan de hele tijd gekke ontlasting hebben?

karin v h

Het kan natuurlijk best zo zijn dat de antibiotica-kuur net iets te kort is geweest. Ze heeft daar goed op gereageerd en je bent zoals afgesproken gestopt. Als je misschien 2 dagen langer door was gegegaan was het overgeweest. Zou het toch maar even overleggen met de dierenarts - want dit is niet goed. Kost ook te veel energie van het parkietje.
Sterkte Karin

Danielle

En het is ook zo dat als je het nog een keer laat controleren door de dierenarts, dan weet je zeker of ze last heeft van bacterieen of niet.
Anders blijf je er onzeker over en blijf je je constant afvragen wat er aan de hand is.
En dat is gewoon een vervelend gevoel.

Nou, ik wens je heel veel sterkte ermee  ;).

Groetjes Danielle.

Scotty - Keecko

Okee, nieuwe update:

In het weekend laat ik Keecko en Scotty de hele dag eruit en het is me opgevallen  dat dan de poepies goed zijn. Zoals vanacht ook weer. Je ziet geen verschil tussen de poepies van Scotty en Keecko. Als ze losvliegen zijn het beste vriendjes, achter elkaar aan vliegen, kroelen op de gordijnrail en kusjes geven. Zodra ze in de kooi zijn is het aan elkaar ergeren en ze vallen soms ook naar beneden... :( Als ze in de kooi zitten drinken ze ook meer.

Nu hebben ze gister ook de hele dag vrij rond gevlogen (in het weekend had ik daar geen tijd voor gehad) en gingen ze rond 10 uur netjes de kooi in en gingen na wat eten gelijk slapen. De lamp die ik altijd aan heb, heb ik vanacht uitgelaten. De poepies waren vanochtend goed, dus ik neem aan dat die lamp niet helpt.

Ik heb in de kooi nog niet zoveel speeltjes hangen, en ook van alles 1 maar. Ze maken ook vaak ruzie om de speeltjes (vooral om de schommel). Ook heb ik nog geen mooie parkietenspeelplek of parkietenboom... Zou het kunnen dat ze ruzie maken om bepaalde speeltjes (als ik naar school ben, zie ik dat namelijk niet) en dat ze daarom (met name Keecko) van die waterige ontlasting heeft en daardoor ietsje meer gaat drinken omdat ze meer vocht verliest? Zoals ik al zei, buiten de kooi zijn het vriendjes, geen ruzie, fluiten veel naar elkaar en kijken ook niet om naar drinken.

Ze mogen vandaag weer de hele dag los (ik blijf wel bij hun, hoor ;)). Ze hebben verder geen ziekteverschijnselen, maar je weet maar nooit, dus als het vanacht mis is met Keecko's poepies laat ik het weer onderzoeken. Want wat Danielle zegt, is inderdaad waar, dan blijf ik er echt onzeker over...

Groetjes, Ilse

karin v h

Hallo Ilse,
Ik denk niet dat het helpt om twee dezelfde speeltjes in de kooi te hangen, net als kinderen als jij iets pakt wil een ander het ook. Maar.... bij mij hebben ze wel allemaal een eigen schommeltje. Ze slapen ook ALTIJD op een schommeltje, misschien moet je er daar wel 2 van in hangen. Mocht de kooi te klein zijn dan kun je er altijd 's avonds een schommeltje bij hangen.
Ik ben momenteel bij mijn ouders en dan zitten ze veel in de kooi ik haal dan 's morgens een paar schommeltjes eruit en 's avonds hang ik ze weer in als ze gaan slapen. Gaat prima.
Ze zullen het wel niet fijn vinden in de kooi - vrijheid-blijheid.
Ben blij dat de poepjes nu goed zijn.
Succes.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

#46
Ik ben even aan het denken geweest. Keecko heeft dus van die gekke poepies altijd in de kooi en al 3 - 4 maanden ongeveer. Ze is zelf ongeveer 7 maanden oud. Dat betekend dus dat toen de poepies 'gek' werden, ze 3 - 4 maanden oud was. Het begin van de pubertijd...

Keecko is erg agressief, en dat is nog zwak uitgedrukt. Als ze ergens op zit en ik kom eraan, neemt ze een aanloop en vliegt naar mijn hand om die vervolgens helemaal af te knagen. Echt, ik heb een stuk of 10 open wondjes op mijn handen, met name bij mijn nagelriemen. Ze is een popje, misschien ligt het daar ook aan.

Scotty daarentegen weet ik (nog) niet wat ze is, maar het lijkt op een popje, ook al heeft ze ook een klein beetje donkerblauw op naar neusdop, maar ook wit. Zij (denk ik) is juist heel lief, geeft enorm veel kusjes, komt bij je zitten.

Nu ze los vliegen hebben ze elk hun eigen willetje en doen hun eigen ding. Dus ook geen ruzie (alleen sloopt Keecko hier de boel ;)). Ik denk zelf dat Keecko nu in een hevige pubertijd zit. Maar wil even weten of dit zou kunnen leiden tot waterige poepies (Het valt me namelijk op dat overdag in de kooi de poepies mooie vorm hebben, maar dan een plasje eromheen. 's Nachts is de ontlasting wel zachter als ze die dag in de kooi hebben gezeten). Ze maakt van die dolfijnengeluidjes en bijt zo hard, ik ben al bezig met afleren maar tot nu toe geen resultaat :( Toen ze aan de antibiotica zat was ze een stuk rustiger, want ze zat toen uren achtereen haar baardje schoon te poetsen.

Ook is Keecko de dominantste (hadden jullie zeker wel verwacht) en ze eigend zich alles toe.

Wat denken jullie? Kan het pubertijd zijn? Vanaf gistermiddag zijn de poepies nog steeds goed en Keecko eet weer heel goed, fluit weer, slaapt op 1 pootje, sinds Scotty weer bij haar is. Is het van belang dat ik de komende dagen maar even een ontlastingsonderzoekje laat doen? Ik wil het wel graag, maar nu de ontlasting weer perfect is en ze geen ziekteverschijnselen heeft, ga ik er weer over twijfelen, omdat het vorige onderzoekje goed was gekeurd, omdat de DA niets kon vinden.

Groetjes, Ilse

Caradow

Ik heb wel meegelezen de afgelopen week en meegedacht maar nog niet gereageerd... Heb ook zitten twijfgelen of ik NU wel moest reageren.

Hier mijn idee... (zal er even bij zeggen dat Ilse en ik hier al veel over en weer over gesproken hebben)

Mijn gevoel zegt nog steeds hetzelfde. Ik denk echt dat je de plensjes moet accepteren en negeren. Dat Scotty en Keecko niet altijd even goed met elkaar overweg kunnen moet je denk ik ook accepteren. Door ze met regelmaat uit elkaar te halen geef je ze alleen maar het gevoel dat ze er iets mee bereiken als ze zo lelijk doen. Er zijn geen gevechten tot bloedens toe en het is een haatl/liefde verhouding die ze hebben. Zo is het hier ook lange tijd gegaan met Coco en Ukkie. Vaak herie schoppen en toch ook af en toe gezellig lief snavelen.

Weer met de ontlasting naar de DA? Prima, maar 2 opmerkingen... Wanneer de DA niets vind.. accepteer dit dan ook en VOOR je naar de DA gaat, praat goed met je moeder. Je weet hoe je er een week of 3 geleden voor stond en het lijkt me dat je niet weer in die situatie wilt komen.

Dat Keecko op 1e kerstdag niet lekker was, zou je ook heel goed kunnen verklaren door stress omdat Scotty weg was. Ook al zaten ze dicht bij elkaar met de kooien, dan nog is het anders dan dat ze samen zitten. Ik merk het hier al met alle 4 als WIJ, de mensen, een dagje weg zijn. Dan word er heel weinig gegeten en word er pas op de voerbak aangevallen wanneer we weer thuis komen.

Lieve Ilse, je maakt jezelf alleen maar gek nu... je slaat door en dat is niet goed voor jou en ook Scotty en Keecko schieten daar niets mee op. Je bent aan het veranderen in een angstig geobsedeerd meisje en dat komt niemand ten goede. Probeer het nu los te laten voor er beslissingen VOOR jou worden genomen die jij niet wilt... bijvoorbeeld door je moeder...(Ilse, je weet dat ik je niet aanval, dat ik misschien harder over kom dan bedoelt, maar je weet mijn standpunt. Zorg goed voor jezelf lieffie, door de plensjes los te laten...)

roha

Hoi Ilse,

Ik denk dat je maar eens bij ons moet komen kijken naar de ontlasting van onze 4 parkieten. Ze eten alle 4 hetzelfde en toch zit er verschil in de ontlasting, maar alle 4 gezond. Moos en Dexter hebben soms ontlasting dat mijn vriend het parkietenmest is gaan noemen.  :D Dit is gekomen toen ze overgingen op pelllets van Harrissons. Ze zijn ook meer gaan drinken hierdoor, waardoor ze ook wel eens plenspoep hebben. Ik maakte me toen best veel zorgen en wilde ook naar de dierenarts etc. Mijn vriend heeft me tegengehouden hij wilde het nog aankijken en zonder hem zou het voor mij ook best een obsessie kunnen worden. Maar je moet er wel realistisch tegen aan blijven kijken. Het kan best met hormonen te maken hebben of lichte stress. Er zijn toch ook mensen die met de kleinste verandering in hun veilige vertrouwde omgeving al aan de poeperitus raken.
Ik denk ook dat als ze er uit zijn, dat ze dan minder vocht tot zich nemen, dan als ze in de kooi verblijven. Heb je er ook al eens opgelet, als je fruit of groente geeft, hoe waterig dan de ontlasting wordt?
Kortom lieve Ilse, Jij bent een goede parkietenmoeder, maar iets te bezorgd. Bezorgd zijn is goed, maar laat het niet overheersen.

Groetjes Hanneke
Laat ze lekker bij elkaar zitten en elkaar lekker vervelen, zolang er geen bloed in het spel komt.

Scotty - Keecko

Ik weet even niet wat ik moet zeggen... :(

Nu ik de berichtjes zo terug lees, merk ik dat IK nu echt een obsessie van Keecko's poepies heb gemaakt. Ik ga nu even goed erover nadenken wat ik nou ga doen met de poepie's van Keecko, maar ik ben bang dat ik het niet los kan laten, zonder een onderzoekje van Keecko's poepies bij de DA. Dus het zit er dik in dat ik terug ga naar de DA, zo kan het echt NIET langer doorgaan :'(

In ieder geval bedankt voor alle reacties, oplossingen e.d. Dit heeft me aan het denken gezet ;)

Groetjes Ilse

karin v h

Hallo Ilse,
Jij gaat gewoon de dierenarts om de poepjes te laten onderzoeken. ;)
Als er niets uitkomt moet je er alleen vrede mee hebben en het achter je laten.
Je kunt ook een obsessie hebben of kweken van die poepjes.
Dus..... volgend jaar goed voornemen ga jij naar de dierenarts. Is er niets aan de hand is Keecko hardstikke gezond en moet je het zo laten. ;)
Groetjes Karin

roha

Ja, als het jou een geruststellend gevoel geeft, dan laat je toch de poepjes onderzoeken. Komt er niks uit, dan lijkt het me gewoon verstandig dat je het naast je neer gaat leggen, zodat je je nek er niet over blijft breken. Je meot doen wat jouw een goed gevoel geeft, maar blijf wel realistisch.

groetjes Hanneke

parkietenfan

Hoi Ilse,

Ook ik sluit me aan bij de laatste antwoorden. Als de dierenarst nets kan vinden in de poepjes dat moet het goed zijn!!
En leg je daar dan ook bij neer.  Anders maak je jezelf gek (en daar zijn wij parkietenliefhebbers al goed in).
Dat is niet goed voor jou en niet voor je parkietjes.

Dus relax en heb een beetje vertrouwen in de dierenarts.

Groetjes en succes
Nathalie

Scotty - Keecko

Hoi iedereen,

Donderdag laat ik Keecko's ontlasting en urine controleren door de DA, omdat ze nog steeds af en toe gekke ontlasting heeft en het lijkt nu zelfs vaker en erger te worden :(. Eerder dan donderdag lukt me helaas niet.

Verder heeft ze geen ziekteverschijnselen en is ondanks de rui toch erg actief. Ze drinkt dus alleen erg veel en scharrelt ook veel over de bodem en eet volgens mij ook zand...

Scotty heeft af en toe ook al waterige ontlasting.

De ruzie is er nog steeds, alleen er wordt nu ook vaak gekroeld en ik heb zelfs 2x gezien dat Scotty Keecko heeft gevoerd ???

Nu had ik twee vraagjes:
* Hoe kan ik de urine het beste opvangen? Ik ga vragen of de DA het suikergehalte kan bepalen, om te kijken of Keecko suikerziekte heeft. Ook had ik ergens gelezen dat ze d.m.v. de hoeveelheid eiwitten in de urine kunnen afleiden of ze iets aan de niertjes heeft.
* Als ik de poepies moet opvangen, moet ik Scotty en Keecko dan even een middag uit elkaar zetten? Anders weet ik niet van wie de poepies zijn.

Ik hoop dat Keecko niks ernstigs heeft... :(
Ik ben benieuwd.

Groetjes Ilse

Caradow

De urine zit bij de ontlasting, dus hoe je dat moet scheiden geen idee. Even de vogels uit elkaar halen is het handigste om ht op te vangen en probeer het op te vangen op iets van hard plastic. Dit neemt geen vocht op uit de ontlasting en zo blijft de ontlasting beter goed voor onderzoek.

Ingrid

Om de poepjes op te vangen kun je aluminiumfolie of vetvrij bakpapier gebruiken, beiden nemen geen vocht op. Dat adviseerde "mijn" vogelarts toen ik de poepjes van Blizzard en Luna opstuurde ;).


Scotty - Keecko

Zonet nog naar de dierenarts geweest voor Keecko en het velletje keukenrol die ik 's nachts op de bodem van de kooi heb liggen, laten zien.

Helaas was de DA er niet, de assistente wel. Ze vond de poepies er verder goed uitzien (heb wel verteld dat ze soms wat plakkerig zijn en zacht). Ook heb ik verteld dat ze zoveel drinkt.

Ze gelooft niet dat ze een nieraandoening heeft en ze gelooft ook niet in suikerziekte (ze had zelfs nog nooit van suikerziekte bij een parkiet gehoord ???). Omdat Keecko dit nu ongeveer 4 maanden al heeft, zou ze allang verzwakt en mager moeten zijn (als ze al niet overleden was).

Ik heb verteld over de megabacterie en gevraagd of nog een ontlastingsonderzoekje kon. Ze zou met de DA overleggen over de megabacterie en ze zouden me hierover terugbellen. Ze vroeg ook naar de voeding en sinds een maandje geef ik Xtra-Vital, wat ze een hele goede beslissing vond en zelf ook geeft aan haar vogeltje :)

Ze hebben destijds de poepies gecontroleerd op wormen en de eitjes hiervan, coccidiose, bacteriƫn. Aangezien ze niets konden vinden, en de poepies er nog steeds hetzelfde uitzien verwacht ze ook niet dat het om een bacterie, worm of i.d. gaat :-\

Ze denkt dat het bij Keecko hoort (een gedragsstoornis), aangezien ze naast veel plassen, veel drinken geen ziekteverschijnselen heeft en nog steeds fit is. Ik hoefde me geen zorgen te maken, maar dat doe ik nu juist wel! Al 4 maanden... :(

De assistente gaat dus nu overleggen met de dierenarts en ik ben benieuwd wat hij denkt. Ik vertrouw het nog steeds niet, dus ik laat sowieso nog een ontlastingsonderzoekje doen. Maar zij vind dat dus onnodig en dat ik me teveel zorgen maak om Keecko (ik ben een paar weken geleden ook naar de DA geweest) de DA vond dat toen ook onnodig...

Wat heeft dat beessie toch?? :( Straks heeft ze iets ernstigs, zonder dat iemand het weet... Ik geloof niet in een gedragsstoornis...

Misschien moet ik ze toch maar weer uit elkaar halen, toen leek het goed te gaan.

Kortom: Ik ben er niks mee opgeschoten, en wou dat Keecko me kon vertellen wat er nu aan de hand is met haar...

parkietenfan

Hoi Ilse,

Ik zou even rustig de uitslag afwachten. Dan moet het duidelijk zijn!
Met het blote oog kunnen ze niet alles waarnemen natuurlijk dus even geduld.
Maar als de uitslag goed is zou ik me er maar in gaan berusten meissie, anders wordt je hor en dol.
Ik weet wat het is als je aan het kwakkelen bent met je parkietje maar zolang ze niets kunnen vinden moet je je geen zorgen maken.
En wat dat puberen betreft ;) Ik denk ook dat dat een beetje aan het karakter ligt. Ik denk dat jouw parkietjes overduidelijk allebei een ander karaktertje hebben. Ik merk dat hier ook. Coco was altijd heel lief, wel dominant maar niet kattig. Verder absoluut geen acrobaat, gek op spiegels maar vooral op het immiteren van de mens. Altijd aan het praten. Binkie is juist heel druk, een acrobaatje en als er ook maar iets niet naar haar zin gaat laat mevrouw het horen. Het tam maken gaat heel erg goed maar ze is wel een echte kattekop en weet vooral mijn vriend heel goed te pesten. Zo zie je maar wat een verschil met elk diertje.

Maak je niet te druk en groetjes vanaf hier
Nathalie

karin v h

Hallo Ilse,
Ik sluit mij bij Nathalie aan.
Wacht nu maar even de reaktie af van de dierenarts en meer kun je niet doen.
We maken ons soms te veel zorgen. Ik heb nu 6 parkietjes met 6 verschillende karaktertjes en die maken ook ruzie, dit heb je bij mensen ook. ;)
Maak je niet dol en wacht het maar even af.
Succes.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Hoi Nathalie en Karin,

Ik zal zeker afwachten op de reactie van de DA.
De reden dat ik me zo'n zorgen maak, is omdat ik (door te weinig kennis) ook al een parkietje ben verloren... :'( Ik had haar nog maar 5 daagjes... Ik voel me daar erg schuldig over, en wil dat nooit meer meemaken.

Misschien maak ik me er (veel) te druk over, maar het gaat nu weer met bergen en dalen. Dan heb ik me er bijv. een weekje bij neer gelegd, maar dan kom ik weer wat tegen en dan wordt ik gewoon weer heel erg bang dat ze misschien toch iets ergs heeft. (Ook omdat ze zo goed zijn, om hun ziektes te verbergen).

Het is toch wat, dat tobben met parkietjes! :-\ :(

En Keecko is zeker nog een puber! Een zogenoemde pitbullpop :-X

Ik hoop dat jullie me kunnen begrijpen.