Artikel over pellets

Gestart door Parkieten-Freak, oktober 14, 2006, 22:17:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Beste leden, :)
Graag wil ik een nieuw artikeltje op mijn website onder jullie aandacht brengen.
Het gaat over pellets en is geschreven door niemand minder dan...........Caradow! (Renate Nijs).
Bedankt voor dit waardevolle artikel Renate! ;)


Caradow

Geen dank!

Kleine moeite om over iets te schrijven waar je zelf 100% achter staat.

Ik hoop dat door het verschijnen van het artikel op parkietenfreak toekomstige eigenaren van grasparkieten beter na gaan denken over de mogelijkheden op het gebied van voeding. Niet dat iedereen maar klakkeloos aan de pellets moet gaan, maar bewustwording dat er meer is dan alleen zaadmengsels en dat ook met pellets en zaad samen gewerkt kan worden.

In de wereld van de grotere kromsnavels, de papegaaien, zijn de pellets al veel meer ingeburgerd en dat is denk ik te wijten aan het feit dat papegaaien vele malen duurder zijn en daardoor toch meer aandacht naar de best mogelijke zorg en voeding gaat. Omdat men het zich niet kan veroorloven om elke 5 jaar een nieuwe gaai aan te schaffen als het oude exemplaar gestorven is door aandoeningen te wijten aan voedingsstoffentekorten.

Echter de laatste jaren zijn houders van grasparkieten deze kleine vogels ook meer en meer als volwaardig gezinslid gaan beschouwen, dat blijkt wel uit de grote belangstelling op bijvoorbeeld dit forum. Hoewel er helaas nog altijd mensen zijn die het allemaal wel best vinden en minder stil staan bij de behoeften van het parkietje, iets waar het gros van dierenwinkels zich ook schuldig aan maakt.

Maar de verandering is er en die trent zet door. En ik ben blij dat ik door dit artikeltje ook een bijdrage kan leveren aan de bron van informatie over de wensen en behoeftes van onze geliefde grasparkietjes!

Wanneer men naar aanleiding van het artikeltje nog vragen heeft omtrent pelletvoeding mag men mij altijd via PB of mail om advies vragen. ik doe mijn best om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Groetjes Renate

(oeps, heb er wel een speech van gemaakt he...)

Parkieten-Freak

Citaat van: Caradow op oktober 14, 2006, 22:35:47
(oeps, heb er wel een speech van gemaakt he...)
Het is fijn dat je even uitleg geeft aan de lezers!  :)


Mars

Overigens een kleine aanvulling: Harrisons is ook bij sommige Pet's Places verkrijgbaar, hier in Leeuwarden in ieder geval wel. Je hoeft er dus niet altijd voor naar de dierenarts.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Bedankt Marcia, ik heb het aangepast in de tekst. ;)


mozart

Hoi PF
Staat klein typefoutje in, bij Harrisons staat dierenarten! (s) vergeten!
Klein detail! Niet vervelend bedoeld hoor, viel me gewoon op.
Super artikel verder Caradow.

roha

Hoi,

Ja, mooi en duidelijk beschreven artikel over de pellets. Top!!

Roha

Parkieten-Freak

Citaat van: mozart op oktober 15, 2006, 17:33:03
Hoi PF
Staat klein typefoutje in, bij Harrisons staat dierenarten! (s) vergeten!
Klein detail! Niet vervelend bedoeld hoor, viel me gewoon op.
Super artikel verder Caradow.

Ow, jee ik heb er wel een rommeltje van gemaakt gisterenavond, Ingrid vond namelijk ook al  een paar missers.
Het zijn mijn fouten, niet die van Caradow.  ;)
Ik heb gewoon last van type-typhus  :(
Bedankt Mozart, heb de s er gauw tussen gezet.  ;)


Caradow

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 15, 2006, 18:17:23
Ow, jee ik heb er wel een rommeltje van gemaakt gisterenavond, Ingrid vond namelijk ook al  een paar missers.
Het zijn mijn fouten, niet die van Caradow.  ;)
Ik heb gewoon last van type-typhus  :(
Bedankt Mozart, heb de s er gauw tussen gezet.  ;)

Ik had het ook gezien, had vanavond even een kort lijstje willen maken ;)
Vond het ook zo lullig om gisteravond al met commentaar te komen :P

Parkieten-Freak

Haha, volgende keer gewoon meteen zeggen hoor!
Mijn speciale "3-vinger typesysteem" laat me namelijk nog wel eens in de steek. :P
Ik ben namelijk een typiste van niks, en als je zo lang op een tekst kijkt, zie je op een gegeven moment je eigen fouten niet meer.