zoekmachine

Gestart door pongelke, oktober 14, 2006, 13:36:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pongelke

ik ben hier nieuw
las al heel wat door op de syte en ja dan stel je een vraag
die mischien anderen ook wel is stellen
zeggen ze zoek het op de zoekmachinne
dat las ik hier al vaker als ik denk go een intresante vraag
vind dus ook vaak de antwoorden niet
tja ik ben maar een beginneling hier
mischien ben ik wel dom maar bij mij lukt dat dus niet echt doe zoekmachine
kan er in zetten wat ik wil geeft nooit resultaat
ik ben zeker dat ik niet de enige ben waar dat niet zo goed bij lukt
wel jammer want ja wat doe je dan
ik zit ook nog op een forum voor halsbandleguanen
daar vind ik het niet zo erg om mensen te helpen ook al is dat de zoveelste keer dat ze het vragen
en krijg je steeds antwoord op wat dan ook
dacht dat dat de bedoeling toch was van een forum
vriendelijke groetjes






Ingrid

De bedoeling van een forum is inderdaad het stellen van vragen en vervolgens daar antwoorden op te krijgen. Wat echter niet de bedoeling is, is dat de informatie versnipperd op het forum komt te staan.

Bijvoorbeeld:
Pietje opent een topic en vraagt hoe hij zijn vogeltje tam kan maken. Jantje doet hetzelfde en voor je het weet heb je zoveel dezelfde topics gestart door verschillende personen. Jantje had zijn vraag ook in het topic van Pietje kunnen plaatsen, de informatie over tam maken is dan in 1 topic terug te vinden. Scheelt een hoop zoekwerk en komt daarmee de overzichtelijkheid van dit forum ten goede.

Wij willen een goed informatief forum, waar je snel kunt vinden wat je zoekt, zonder vele verschillende topics te moeten doorlopen die over hetzelfde gaan.
Dat andere fora het anders doen is hun keuze. Ook hier krijg je antwoord op je vragen: zelfs het verwijzen naar de zoekmachine is in feite een antwoord ;).


Even in het algemeen:
Soms worden er voor de hand liggende vragen gesteld: door eerst actief op zoek te gaan naar informatie, ipv meteen je vraag posten, kun je al snel zelf een antwoord vinden.

Om te blijven bij het bovenstaande voorbeeld "tam maken van een vogel":
Er is een compleet artikel over geschreven op www.parkietenfreak.nl en op internet is er ook heel veel te vinden over het tam maken van vogels. Dus eerst zoeken, lezen en dan, bij blijvende onzekerheid, pas vragen stellen is de juiste volgorde.

budgie

Ik val ook in de categorie 'domme mensen' want het is ook mij nog nooit gelukt om iets te vinden via de zoekfunctie van de site. ::) Ik heb diverse keren van alles ingetypt en er kwam niet uit wat ik zocht.
Nou jou, ik zal ermee moeten leren leven dat bepaalde dingen niet lukken. :(

pongelke

ik heb dat artikel van tam maken totaal gelezen
ik heb al zoveel mogelijk nutige dingen gelezen  en daar was men antwoord niet in te vinden
ik stel hier die vraag en krijg het antwoord te gaan zoeken
het articel nog is te lezen
sorry ik doe echt men best
mischien is dit alleen voor gevorderden
groetjes
toch bedankt voor je antwoord

Parkieten-Freak

#4
En wat is je vraag? Waarom je vogeltje naar het spiegeltje gaat als je je hand in de kooi steekt? :)
Dat is niet met zekerheid te zeggen. Wellicht zit hij de meeste tijd bij het spiegeltje, en deinst hij achteruit (naar het spiegeltje toe) als jij je hand in de kooi doet.

p.s. de 2 woorden "tam maken" leveren bij de opie "geavanceerd zoeken" (via de de zoekfunctie) maar liefst  25 pagina's op.



pongelke

#5
ik zocht natuurlijk op spiegeltje
en daar kwam niks uit
tam maken leek me wat te uitgebreid
ik zal het zeker allemaal is doorlopen
bedankt
groetjes




nog effe
heel gek nu ik spiegeltje intik lukt het ook
zou er wat gescheeld hebben met die zoekmachine dan
in elk geval bedankt
ik weet weer wat doen deze avond
groetjes

Berichten samengevoegd.

Jorijn

Parkieten-Freak

Ja, Jorijn heeft de zoekmachine gemaakt. Hij was stuk namelijk. :)


budgie

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 14, 2006, 16:56:25
Ja, Jorijn heeft de zoekmachine gemaakt. Hij was stuk namelijk. :)


Hm .... Hoe lang was de zoekmachine al stuk?  :o Misschien ben ik dan tóch niet zo dom.

Jorijn

Citaat van: budgie op oktober 14, 2006, 17:00:16
Hm .... Hoe lang was de zoekmachine al stuk?  :o Misschien ben ik dan tóch niet zo dom.

Stuk is een groot woord. Het is gewoon al een tijdje geleden dat ik de zoekindex opnieuw aangemaakt heb ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com