Hoeveel Trosgier

Gestart door coca cola, juni 22, 2005, 23:10:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

coca cola

Hallo ik heb een vraagje hoeveel trosgier mag een parkietje hebben?
Kan het kwaad als hij meer eet ?
Want als hij net heeft gegeten of al wat trosgier op heeft en ik roep Bartje trosgier en ik laat een stukje zien dan komt hij op mij afgevlogen net of hij wil laten weten ja lekker kan dat ?

Safrena

hey coca cola

Je parkietje mag een halve sliert trosgierst per week hebben ;)

Van te veel trosgierst kan je parkietje te dik worden  ;)

vele groetjes

coca cola

Nou ik knip hem in stukjes maar dat zal Bartje niet leuk vinden want als het op is krijgt hij weer een nieuw stukje?
Maar hij is nog niet dikker geworden mag hij dan wel wat meer hebben of is dat niet zo goed b.v iedere dag een stukje?

Sonja

Hoi Cocacola,

Het is niet goed om je parkiet meer trosgierst te geven, dan Safrena hierboven al beschreef. Als je je houdt aan een halve sliert per week, is er niets aan de hand.
Bartje went hier wel aan, en het is beter voor zijn gezondheid als hij niet teveel trosgierst krijgt. Je kunt hem ook verwennen met andere dingen, zoals fruit, groente (bv. andijvie oid).

Groetjes, Sonja.

Jorijn

Mocht je toch teveel geven zal je parkietje dik worden, En dit is vaak niet goed voor de gezondhied. en brengt vaak allerlei kwalen met zich mee voor een klein vogeltje ;)

Nog een reden om het niet te doen :P
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com