sproeien

Gestart door wake-up, oktober 12, 2006, 09:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wake-up

Goede morgen ,ik had een vraagje .Waneer mag je beginnen je parkieten te besproeien met plantenspuit .Ze zijn nu ongeveer 8 weken .Ze gaan nog niet in het badje .
gr Margaretha

Scotty - Keecko

Hoi Margaretha,

Je mag parkietjes van 8 weken wel besproeien met de plantenspuit, hoor ;) Wel moet je handwarm water gebruiken, niet te warm en niet te koud. Ook moet de straal niet hard zijn, je moet ze besprenkelen met kleine drupjes water, liefst van bovenaf.

Een badje kun je ook gebruiken, ook vullen met lauwwater (maar een klein laagje). Het zal even wennen zijn voor hun, want parkietjes vinden stilstaand water minder leuk. Mijn parkietjes dronken alleen uit hun badje, dus het badje geef ik hun soms nog wel eens. Ze moeten dus wennen aan hun badje.

Let wel op. Sommige parkietjes houden niet van een badje of van een plantenspuit. Als ze wegrennen of wegvliegen, moet je niet doorgaan (maar dat wist je vast zelf ook wel ;)) Ook moet je denken om tocht, als ze natte veertjes hebben en ze staan in de tocht, hebben ze veel kans om ziek te worden.

Groetjes Ilse