Hoeveelheid voer wordt niet opgegeten

Gestart door KiimmBiimm_, oktober 11, 2006, 22:51:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo Hallo
ik geef mij parkietjes
ExtraVital
en als ik de goede hoeveelheid geef
eten ze dat niet helemaal op
wat doe ik fout
ze moeten dat toch per dag eten.. ben zo bang dat ze iets te kort komen  :'(

Mars

De aangegeven hoeveelheid is een gemiddelde. Daarnaast staat erbij dat het voor een parkiet van 50 gram is. Soms eten parkietjes wat meer en soms wat minder (verschilt ook nog eens per dag). Daarom is het ook een gemiddelde.

En misschien verwen je je parkietjes wel met andere dingen? Trosgierst, groente, fruit? Daarmee is allemaal niet rekening gehouden met het aangeven van de hoeveelheid. Bied dit (trosgierst, groente en fruit) overigens ook niet te veel aan.

En, volgens mij is Mangoo nog niet volgroeit. Daardoor kan het ook zijn dat hij/zij minder eet.

Probeer ook niet te veel te geven: ze moeten wel alle soorten zaadjes (verschillende voedingsstoffen) opeten. Als het (bijna) bakje leeg is kun je eventueel nog wat extra geven.

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

zelf verdeel ik het voer over 2 keer p/d, dus 's avonds en 's ochtends. Je merkt duidelijk dat ze de ene keer meer eten dan de andere, inderdaad o.a afhankelijk van het verstrekken van trosgierst, groente, fruit, snoepstaaf etc.
Geef ze maar eens wat minder zoals Mars al schrijft en als het op is pas bijvullen, dan gaan ze minder lopen 'snacken'.