1valkparkiet bij 2grasparkieten?

Gestart door jonas, oktober 11, 2006, 21:54:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jonas

hallo

ik zou graag wille weten dat ik een nieuw valkparkietje bij 2grasparkieten kan steken



Sonja

Hoi Jonas,

Bij deze link kun je het antwoord op je vraag vinden:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7879.0

Persoonlijk vind ik het wel wat sneu voor de valkparkiet, zeker als de 2 parkietjes een koppeltje vormen. Hij zit er dan zo alleen bij.

Groetjes, Sonja.

paooltje

Hoi,

Nou het lijkt mij geen goed plan! als mijn grasparkietjes uit de kooi zijn, dan pesten ze de valkparkiet altijd erg, gaan aan haar kuif trekken en aan haar staart... Maar nu moet ik er ook eerlijk bij vertellen dat ik ook een beetje een "truttebol" als valk heb hoor  ::)

Waarom neem je eigenlijk geen 2 valkjes tegelijk? En hoe oud is het valkje wat je krijgt?

Groetjes, Paola


jonas

ik heb hem nog niet ik bedoelde een nieuw valparkietje :)

budgie

De 'opvang valkparkiet' die met zijn kooigenoot het 'opvang grasparkietje' een tijdje mij mij heeft gezeten, werd regelmatig door het grasparkietje op een felle manier gebeten. Valkjes zijn blijkbaar goedsulletjes die zich door grasparkietjes gemakkelijk laten intimideren.

Mars

Mocht je het overwegen... Let je dan wel op dat je kooi groot genoeg is? De kooi op je avatar (plaatje) lijkt zo erg klein, maar dat is misschien zo moeilijk te zien.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

jonas

maar ik heb een voliereke gemaakt dus eeft ij veel plaats ;D

Eddy

Citaat van: jonas op oktober 15, 2006, 12:33:28
maar ik heb een voliereke gemaakt dus eeft ij veel plaats ;D
Das teminste goed :-)
Voor 3 heb je een grote nodig
Ik heb ook een grote en heb er 4 ;-)
Maar als je er dan nog een bij neemt is dan denk ik het beste?
Want als je 2 grasparkieten een koppel zijn
is er 1 wel eenzaam
En er kan er 1 dan dood van eenzamheid gaan volgensmij
Het beste is tog wel om er 2 valkparkieten bij tenemen

Edwin

Trippy

ik zal als je 2 grasparkietjes hebt er ook 2 valkparkieten bijnemen.
mocht het dan niet echt ''vriendschap'' worden tussen de valkjes en Grasjes dan hebben ze beide nog 1 ander waar ze wel mee om kunnen gaan! :P

jonas

#9
ja, maar mijn 2grasparkietjes zijn mannetjes mijn vriend heeft 2valparkieten en 1grasparkiet die met elkaar goed overweg kunnen ik hoop het dan dat het ook goed ga gaan bij mijn 2grasparkieten en toekomstige valparkiet  ;D
weet iemand van jullie hoe je kunt zien dat een valparkiet een mannetje is? ::)

Safrena

Hey Jonas

Voor meer info over valkjes kun je even langs gaan op onderstaande link ;)

http://www.valkparkiet.com/index_second.htm

Vele groetjes

hannah

heey wat een leuk topic
hier zat ik pas ook mee
ik wilde een valkje bij 3 grasjes doen. 1 grasje zat wat alleen
helaas is het valkje weggevlogen en mijn ouders vonden dat de voliere tog te klein was voor 3 grasjes en een valkje. ik weet t niet, hij was er nog niet in geweest. veel mensen zeggen dat het gauw fout kan gaan met grasjes en een valkje, maar dat geldt natuurlijk ook voor grasjes onderling.
mss moet ik tog maar een ander parkietje erbij doen, liefst een oudere, maar tog is het jammer, kzou zo graag een valkparkiet willen..
succes met je keuze jonas
oh ja, als de valkparkiet jong is kun je het geslacht nog niet zien, later worden de mannetjes meestal wat feller van kleur en ander gedrag dan vrouwtjes. maar valkparkiet.com geeft daar meer info over