Rare hoofdbewegingen!

Gestart door Zara, oktober 11, 2006, 13:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zara

Hallo iedereen!

Ik heb Mimi sinds 5 weken, ze is nu ong. 2,5 maand en maakt sinds gisteren een beetje rare bewegingen met haar hoofd, nadat ze heeft gegeten. Alsof ze moeite heeft met het doorslikken van de zaadjes ze moet daarbij ook niezen. Haar ontlasting is wel gewoon normaal en ze braakt geen zaden of slijm op. Ik maak me een beetje zorgen, aangezien mijn vorige parkietje is overleden aan waarschijnlijk het kliermaagdilatatiesyndroom (ze poepte uiteindelijk alleen nog maar onverteerde zaadjes uit). Ik ben toen ook naar de DA in Utrecht geweest, maar alle kuren hebben geen baat gehad.

Nu maak ik me een beetje zorgen om Mimi, ik hoop niet dat zij ook ziek wordt/is. Kennen jullie ditfenomeen, rare bewegingen na het eten. Is dit normaal?

groetjes,

ZARA

Sonja

Hoi Zara,

Welkom op het forum! :)

Het zou kunnen dat je parkietje wat gulzig eet, en daarom deze bewegingen met haar kopje maakt.

Hou het even in de gaten, en als ze het steeds blijft doen, kun je voor de zekerheid een dierenarts raadplegen.

Groetjes, Sonja.

Zara

Hoi Sonja,

Bedankt voor je reactie. Ik heb er ook al aan gedacht, maar ben een beetje panisch aangezien ik mijn vorige parkietje langzaam aan heb zien overlijden, dat was echt vreselijk. Maar goed ik zal het in de gaten houden, ze maakt verder geen zieke indruk. Ze is alleen wat humeurig, begint meteen te piepen als ik in de buurt kom en dat deed ze anders niet.

Karin

Wat geef je haar te eten? Eet ze wel gevarieerd? Ze is nog heel jong, heb je geprobeerd haar te wennen aan Harrisons voer? Goed voer is zo verschrikkelijk belangrijk voor een vogeltje...

Zara

Ze krijgt XtraVital. Ik heb het geprobeerd met Harrison voer, heb het bij de DA gekocht. Maar die korrels zijn volgens mij veels te groot. Heb het geprakt en haar gegeven, maar ze vertikt het.