Grasparkiet Komen Aanvliegen

Gestart door Tjipie lover, juni 22, 2005, 21:00:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjipie lover

Vandaag is er bij mijn buurman een grasparkiet komen aanvliegen.
Hij heeft de parkiet naar mij gebracht.
Is er iemand van jullie die een parkiet mist???
Laat je het dan even weten, graag mij mailen naar mijn email adres: pioenroosflowernight@hotmail.com
Graag ook foto toesturen en de woonplaats van jezelf!
Groeten Ank.
En mijn parkieten Donder en Bliksem! :D

sebastiaan

#1
het zal best zijn dat je het adress geeft waar je woont en hoe de parkiet er uit ziet zo herkennen ze hem better en rapper

Adressen nooit geven op een forum!
Gr. PF

Jorijn

Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Tjipie lover

CiteerHoihoi

Zoek even op leeuwarden.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Members
[snapback]5757[/snapback]

Kan niemand vinden die in leeuwarden woont.
Verder houdt ik jullie op de hoogte hoor!
Groeten Ank.
Donder, Bliksem en de parkiet die is komen aanvliegen!

Jorijn

#4
CiteerKan niemand vinden die in leeuwarden woont.
Verder houdt ik jullie op de hoogte hoor!
Groeten Ank.
Donder, Bliksem en de parkiet die is komen aanvliegen!
[snapback]5762[/snapback]


Ik zie verder ook geen functie in het admin paneel om te zoeken op plaatsnaam.
Verder weet ik dat het lid, Mamia, ook in Leeuwarden woont.

Apart, In zijn MSN naam stond 'Heb ik weer' ik zal het hem eens vragen als hij er weer is ;)
Edit: Heb hem net even een email gestuurd. Nu eventjes afwachten.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jorijn

Heb mail terug gehad, Hij is geen parkietje kwijt :(
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Je kunt toch helemaal niet op plaatsnaam zoeken (helaas)?????
Of zit ik nou fout? :blush:


Jorijn

Gaat Helaas niet :(

Vind ik nog wel een manier op hoor daar niet van
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Tjipie lover

Even een vraagje aan jullie!
Ik heb dus Donder en Bliksem he en die zijn al met de aangevlogen parkiet aan het kletsen.
Hoelang moet ik wachten voordat ik besluit hem/haar gewoon echt te houden.
Want hoe langer het duurt hoe erger het wordt als hij/zei weer weg moet voor mijn parkieten.
Meestal als ze op zoek zouden gaan doen ze dat toch wel vrij snel lijkt mij, ik zou namelijk meteen als hij weg was op zoek gaan.
Kunnen jullie mij het aantal dagen vertellen, want dan kan ik daarna hem/haar veel meer aandacht gaan geven, en laten wennen aan Donder en Bliksem!
Enneh proberen deze tam te krijgen, want deze is zeer nieuwschierig.
Groeten Ank.
Snavelkusjes van Donder, Bliksem en tydelijk genaamd Lucky Zwerver.

De rest zegt gewoon zwerver, vindt ik sneu want hij heeft toch water, eten en een nieuw thuis gevonden als er niemand komt.
Ohja en deze parkiet maakt andere geluiden als Donder en Bliksem, dus ook zoals andere vogelrassen geluid maken.
Wel grappig, straks gaat ie ook nog praten.

Jorijn

Ik zou overal briefjes ophangen, supermarkten e.d.

Mocht er niemand komen kun je beginnen met tam maken. Maar je moet altijd in je hoofd houden dat er iemand kan komen en zegt, Hee die parkiet is van mij ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Carla

Ik vindt de naam Lucky zwerver heel toepasselijk  :P  Lucky is hij in ieder geval. Dat hij is gevonden en dat hij bij een goed 'pleeggezin' is terechtgekomen. Op wat moeten we nu hopen dat niemand hem komt halen ,,, ;)

Tjipie lover

hey iedereen.
Lucky zwerver is hier nu alweer 2 dagen.
Morgenochtend staat het ook alweer 2 dagen bekend bij de dierenarts en dierenwinkel dat ik deze parkiet in huis heb.
Nog niks gehoord!!
Mijn parkieten praten nu steeds meer met de parkiet die is komen aanvliegen.
Lijkt mij aan de ene kant stug dat iemand zegt, das mijn parkietje- want hij zou er bv ook gewoon op kunnen lijken.
Nouja we zien wel!
Tuurlijk hoop ik dat deze kan blijven, tis zo'n schatje.
Ik hou jullie op de hoogte hoor!! :P
Groeten Ank.
Snavelkusjes van Donder, Bliksem en Lucky zwerver!!

Parkieten-Freak

Heb je eventueel ook de dierenambulance ingelicht in je omgeving? Vaak bellen mensen  de dierenambulance als hun huisdier verdwenen is om te vragen of men hem daar gevonden heeft.
Tja, en komt er niemand om Lucky, dan heb je in elk geval een gezellig parkieten-trio! :P


Tjipie lover

Hallo iedereen.
Vanavond is Lucky alweer een week bij me!
Maandagavond heb ik Lucky meegenomen naar boven om te vliegen, ze wist niet hoe ze eruit moest komen.
Heb toen Donder en Bliksem ook gehaald en toen die eenmaal vlogen kwam Lucky ook uit de kooi.
Ging vrij goed met z'n drieen.
Wel meer gevladder als eerder, maar ze moeten ook natuurlijk aan elkaar wennen.
Lucky ging een aantal keren op mijn hoofd zitten en 1 keer aan mijn t'shirt hangen, toen mocht ik ook over haar veren aaien.
Het blijkt een popje te zijn, eerst leek het onduidelijk- maareh het bleek een soort korstje te zijn op de neusdop.
Nu komt er een witte neusdop met blauwe gloed tevoorschijn.
Nouja dus heb ik 2 vrouwtjes en 1 man, we zien wel hoe het gaat en anders laat ik haar gewoon in een apparte kooi, zit nu ook in een apparte.
Donder mijn mannetje was helemaal opgewonden, 2 vrouwen.
Die kopveren stonden rechtop, ging al zaadjes naar boven halen- wou ze bijde wel voeren.
Haha een verliefde Donder!!

Groeten Ank.
Snavelkusjes Donder, Bliksem en Lucky :)

Safrena

Hey Ank

Let op met twee vrouwtjes en een mannetje.

Als de vrouwtjes in broedperiode komen is de kans groot dat ze gaan vechten voor het mannetje.

Wel leuk te horen dat alles goed gaat :P

vele groetjes

Tjipie lover

#15
Hallo daar was ik weer.
Ik heb al wat mooie foto's van Lucky gemaakt!
En ik wil binnenkort ook een avatar met mijn 3 parkieten maar weet niet hoe ik dit kan maken.
Even 1 foto van Lucky, en ook meteen de laatste hier hoor.
Zal niet weer een plaatsen Jorijn, Parkietenfreak en Safrena!
Weet dat jullie dat niet echt fijn vinden.



Een foto plaatsen in een situatie om iets uit te leggen bijv. doen we niet moeilijk over. Maar als iemand speciaal een topic opent om zijn parkieten te laten zien dan wel :P
Gr J.

Safrena

#16
Hey Ank

één foto is geen probleem hoor  ;)

Je laat immers het parkietje zien dat bij jou is komen aanvliegen :P

en wat een schatje is het en kiest ook al meteen een groot knuffeldier uit  :D

vele groetjes

Tjipie lover

Hey allemaal.
Ok fijn dat jullie het goed vinden.
Ja het is zeer zeker een schatje, vindt het een zeer gezellige parkiet!
Vanavond rond half 6 wordt hier voor ons 3 parketiers een kamervoliere bezorgd.
Van ferplast is hij, de Brio medium!
Ja wij worden weer verwend door onze bazin!
Nou dat was ons verhaal weer.
Snavelkusjes Donder, Bliksem en Lucky!
Groeten Ank. :D

Parkieten-Freak

fijn dat alles goed gaat met Lucky!
Natuurlijk hebben we er geen problemen mee, als iemand zijn of haar vogeltje af en toe wil laten zien. Het is zoals Jorijn zegt meer gericht op een complete fotoreportage.
Dat kan overigens wel, maar dan op een ander stekje!
Veel succes met Lucky, en ik hoop dat ze veel plezier hebben samen in de nieuwe kooi! :P


Tjipie lover

Citeerfijn dat alles goed gaat met Lucky!
Natuurlijk hebben we er geen problemen mee, als iemand zijn of haar vogeltje af en toe wil laten zien. Het is zoals Jorijn zegt meer gericht op een complete fotoreportage.
Dat kan overigens wel, maar dan op een ander stekje!
Veel succes met Lucky, en ik hoop dat ze veel plezier hebben samen in de nieuwe kooi! :P
[snapback]6444[/snapback]

Ja hij is dus nog net voor half 6 gebracht.
Eerst moesten we hem in elkaar zetten, nou uh we moesten eerst kijken hoe we dat in elkaar zouden zetten.
Eerst natuurlijk paar keer verkeerd en toen kwamen we erachter hoe het moest.
Daarna alles geplaatst wat erin moest.
Ook nog schelpenzand, water en eten natuurlijk.
En daarna heb ik ze overgezet.
Eerst Donder en Bliksem, daarna heb ik Lucky eruit gepakt aangezien de anderen dan konden ontsnappen als ik het op dezelfde manier deed.
Lucky liet zich netjes pakken hoor!!
Nu zitten ze al op de stokken.
Eerste paar minuten natuurlijk wennen, maar het gaat goed!
Snavelkusjes Donder, Bliksem en Lucky.
Groeten Ank. :D