Bijten, hormonen?

Gestart door *Z*, oktober 09, 2006, 21:09:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Hey allemaal,,

Ben eventjes ergens naar benieuwd maar kon het antwoord nergens vinden. In de artikel bijten had ik al gelezen dat parkietjes konden bijten door hormonen. Deze parkiet begint dat ook te doen, hij zoekt ook speciaal mijn vinger op en dan begint hij lopend te bijten. Dit had ik ook al bij mijn vorige parkiet, die gaf er ook nog eens kusjes bij. Hoe lang duurt het ongeveer en weet iemand er meer over?
Het zou fijn zijn als iemand mij wat informatie kon geven.

Josephine

Hoe oud is je parkietje? Want als je parkietje nog redelijk jong is heeft het waarschijnlijk met de puberteit te maken.

Hoe lang het duurt hangt er denk ik af hoe snel je het hem afleert :P. Gewoon de tips op volgen die je in het artikel bijten hebt gelezen, over ladderen enz...

Groetjes Josephine

*Z*

Hij is wel ouder dan een jaar in ieder gaval maar verder weet ik het niet ...
In ieder geval bedankt

Safrena

Hey Z

Kijk even bij onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

en bij de zoekfunctie

vele groetjes

*Z*

Daar had ik al in gesnuffeld dus kam ik tot de conclusie hormonen  :D Maar wilde eigenlijk wel meer weten vandaar. Misschien zoekt hij wel een dametje  :P. Ik zal de oplossing ladderen eens proberen

*Z*

Nou eventjes tussen door, vandaag zat Parkietje weer op mijn vinger allen toen zag ik dat hij net zaadjes wilde opgeven alleen hij kauwde het maar meteen weg. Dat doen de parkieten toch meestal als ze iets leuk vinden, vaak doen ze dat ook bij hun lievelngsspeeltjes. Mijn vorige parkiet deed dat dus best vaak maar ik wil niet dat deze parkiet dat ook vaak gaat doen. Hoe kan het opgeven van zaadjes tegenhouden?

mozart

Dat kun je niet!
Zit er nou eenmaal in.
Wie moet hij dan voeren?
Dus volgens mij kun je dat niet afleren, maar wat is er mis mee?
groet Mozart

Safrena

Citaat van: *Z* op oktober 14, 2006, 00:46:16
Hoe kan het opgeven van zaadjes tegenhouden?

Hey Z

Zoals Mozart je al zei
Dat kun je gewoon niet tegenhouden
Dat is normaal natuurlijk gedrag

vele groetjes