Slechte topic-titels: mijn ergernis

Gestart door emceeelwee, oktober 04, 2006, 21:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

emceeelwee

Hallo allemaal,

Nu wil ik het toch een keer kwijt. Ik heb nu al best veel uurtjes op dit forum doorgebracht, maar erger me steeds als ik weer een vage titel van een topic tegen kom, bijvoorbeeld:

Graszaad
OJeeh...?
Klein parkietje, maarr...

Ik moet toegeven dat ik ook wel eens een vage titel heb toegevoegd (Kaneel?), maar, als ik een onduidelijke titel lees, ben ik minder geneigd om het te lezen. Of ik verwacht iets totaal anders bij de titel. Gewoon duidelijke titels is wel zo handig, toch?

Zoals bijvoorbeeld:
Wat weegt jullie parkiet?
Braken en bol zitten.
Schimmel in kooi.

Als je iets wel terugzoeken (of gewoon iets zoekt) is het ook handig als in de titel het onderwerp van het topic duidelijk staat aangegeven.

Gewoon mijn mening, die ik even kwijt wil. Misschien dat ik er niks mee op schiet. Maar misschien zijn er mensen die toch beter willen betitellen als ze een nieuw topic openen. Ik zou dat wel fijn vinden.

Maur@

You have a point. Soms lees ik een onderwerp regel en dan denk ik echt. Hmmmmmmmmmm waar gaat deze vraag over. Dan moet je het bericht openen, ziet de vraag staan en denkt vervolgens, oke dat had je wel even duidelijk in de kop mogen zetten.

emceeelwee

#2
Heej Maur@,

Ik twijfelde al over waar ik dit kon plaatsen. Forum-mededelingen dus. Bedankt voor het verplaatsen  ;)

Euh, ik heb het topic verplaatst ;). Maar bij nader inzien is er iets verkeerd gegaan, het hoort onder: Forum-vragen (daar verplaats ik het nu even heen). Gr. Ingrid

Maur@

Ja dat was leuk, ik plaats een bericht, ineens topic verplaatst. Kijk even later weer topic verplaatst. Maar ik was het dus niet. Verder mag dit bericht straks wel weer weg hoor.

Annika

inderdaad, af en toe is het erg onduidelijk en sla ik het ook over.
Zelf probeer ik er zoveel mogelijk om te denken.

Jippie

Hoi!

Je hebt ergens wel een punt, precies wat Maur@ zegt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mensen het doen, omdat ze graag willen dat hun topic gelezen wordt. De mens is van nature nieuwsgierig (net als de parkiet ;))... Sommigen weten misschien niet hoe ze het goed neer moeten zetten. Ik probeer er zelf altijd zo goed mogelijk op te letten dat het voor iedereen duidelijk is.

Hierbij wil ik wel weer even de beheerders/moderators een veer (of staartpen, jullie mogen zelf kiezen :P) in hun r**t steken, want die passen regelmatig de titels aan. Super!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Parkieten-Freak

Jullie hebben helemaal gelijk.
Het is al vaker gezegd: zorg voor een duidelijke titel.
Het is voor iedereen fijner en een goede titel laat niets aan duidelijkheid te wensen over! :)


Trippy

Ik heb vaak een onduidelijke titel(denk ik )
ik zal er op leten

Josephine

Ook ik vind het wel een een beetje raar als er een titel staat zoals: HELP!!!
Dat kan vanalles zijn!

Zelf probeer ik er wel op te letten, maar soms is het erg lastig een passende titel te verzinnen.

Maar wel de complimenten voor de beheerders en moderators, dat ze regelmatig titels een beetje duidelijk maken.
Ga zo door!

Groetjes Josephine

Moppers

Ik erger me er ook wel eens aan en ik probeer dan ook zelf altijd een zo duidelijk mogelijke titel te bedenken.
Nog een voorbeeld van een titel die te vaak voorkomt en te vaag is: '(even) een vraagje'.
Ja, duh, het overgrote deel van de draadjes hier bestaat uit vragen waar een antwoord op gezocht wordt.

Ik kijk altijd wat er nieuw is via 'toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek', en soms zijn dat er nogal wat. Dan sla ik onderwerpen met een onduidelijke, globale titel altijd over. Als zo'n topic op een gegeven moment de tweede of derde pagina ingaat, dan kijk ik wel eens, maar anders is het jammer. De 'als ik het nou lekker onduidelijk laat gaat iedereen kijken waar het over gaat' mist dus bij mij volledig zijn werking.

emceeelwee

Ja Moppers, ik heb hetzelfde. Vaak zijn er zoveel nieuwe berichten dat ik ook moet gaan selecteren, omdat ik gewoon niet de tijd (of zin) heb om lang achter mijn PC te zitten. Jammer van de onduidelijke titels dan, en zonde van mijn tijd als de titel niet het werkelijke onderwerp van het topic is dat ik wel lees. Maar mijn punt was al duidelijk geloof ik...

Parkieten-Freak

#11
Citaat van: Moppers op oktober 05, 2006, 20:10:50
...................... De 'als ik het nou lekker onduidelijk laat gaat iedereen kijken waar het over gaat' mist dus bij mij volledig zijn werking.
Dat klopt helemaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sterk de neiging heb om vragen met onduidelijke topic titels niet te lezen.
Een topic titel als "Hellupppp please" doet bij mij alarmbellen rinkelen omtrent de (matige) kwalitatieve inhoud van de vraag.
Dat is heel jammer.
Zeg gewoon wat er aan de hand is. Bijvoorbeeld" "Mijn parkiet heeft iets aan zijn pootje" of "Vraagje  over de parkietensnavel". Zeg gewoon wat er aan de hand is, maar niet "Oeiii", of "YESSSSSS"  of "Eindelijk!!!!!!" etc.
De moderatoren en beheerders zullen hier wat meer op gaan letten.

Daarnaast zou ik opnieuw willen vragen of sommige leden iets meer aandacht zouden willen schenken aan hun spelling.
Het is een kleine moete om je getypte tekst even na te kijken.
Het is echt niet erg als er een foutje in je tekst aanwezig is, schrijffouten maken we allemaal wel eens.
Probeer zoveel mogelijk je best te doen.
Het leest zoveel prettiger. ;)







Cutie_lover

Als ik zo'n onduidelijke titel zie, lees ik hem bijna nooit.
Als ik een goede bui heb, wel. Vaak weet ik dan niet eens het antwoord op een vraag, dus, verspilde tijd.
Ik probeer zo goed mogelijk een titel te verzinnen, maarja. Overigens, bij Mededelingen lukt dat niet echt. Dan is het, anders.

Nina

Ik heb verder niks toe te voegen aan de bovenstaande reacties! Ook ik ga vaak "filteren" en de topics met een vage titel sla ik dus gewoon over. Hopen dat er enigszins verbetering optreedt na dit topic! ;)

parkietenfan

Oeps ik heb me er ook schuldig aan gemaakt. Ik ben helaas ook degene met het woordje "help" erin.
Sorry, zal er op letten. Komt grotendeels dat je een beetje machteloos bent als je vogeltje wat heeft en men weet niet zo goed wat het is en inderdaad misschien het vermoeden dat mensen het dan sneller lezen. maar juist niet dus! Zal er op gaan letten. ;)

Parkieten-Freak

Citaat van: parkietenfan op oktober 06, 2006, 15:12:18
Oeps ik heb me er ook schuldig aan gemaakt. Ik ben helaas ook degene met het woordje "help" erin.
Trek het niet te persoonlijk aan Parkietenfan, velen zijn jou voorgegaan!  ;)


Annika

Citaat van: Cutie_lover op oktober 06, 2006, 14:15:14
Overigens, bij Mededelingen lukt dat niet echt. Dan is het, anders.

ook hier moet het volgens mij kunnen bijv :

*Ik heb een nieuw parkietje!  :)
* we krijgen weer jonkies :-*
* mijn parkietje is overleden  :(

etc etc  ;)

Cutie_lover

Citaat van: Annika op oktober 06, 2006, 16:23:34
ook hier moet het volgens mij kunnen bijv :
etc etc  ;)
Ik bedoel:
dan lukt het mij minder,

Cutie_lover

Citaat van: Qwerty op oktober 08, 2006, 13:53:07
Kan me niks schelen.
Weet jij iets over parkietenzaad? Misschien niet. Als jij dan een topic ziet: Help! En jij leest dat, en het gaat over parkietenzaad, heb je alles voor niets zitten lezen. Bijv.

emceeelwee

#19
Waar heb je dat citaat vandaan?

Het originele berichtje wat geciteerd wordt, is gewist vanwege het hoge "onzin gehalte".
Het citaat echter niet.
GR PF