poepgaatje

Gestart door annerite, juni 21, 2005, 08:48:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

annerite

Hallo,

Ik heb net een nieuw vogeltje en nog heel weinig ervaring met parkietjes, dus misschien stel ik wel domme vragen :rolleyes:.
Ik vroeg me af of het normaal is als het vogeltje wat ontlastig onder zijn staartje heeft. Als ik eronderkijk dan kan ik heel duidelijk zijn poepgaatje zien, waar wat veertjes omheen wegzijn volgens mij, je ziet wat roze van zijn velletje. Het is nog een jong vogeltje (zo'n 6 weken).
Hij is verder actief en druk bezig om alles te verkennen.

Hopelijk kunnen jullie me een antwoord geven.

Alvast bedankt!
Groetjes

Carla

Hou dit goed in de gaten. De ontlasting van een parkietje is groenig met een dotje wit. Als de ontlasting van je parkietje te waterig is is er mss iets aan de hand. Als er poepjes aan z'n poepgaatje blijven kleven kan je die voorzichtig verwijderen met een doekje of een oorstokje gedrenkt in lauw water. Zo beschadig je z'n velletje niet.

annerite

zijn ontlasting is volgens mij wel normaal nu. Kan het zijn dat hij nog even moest wennen enzo? Hij is er nu net 3 daagjes.

Carla

Dat is mogelijk. Parkietjes die nieuw zijn kunnen een beetje last hebben van stress. :S Wanneer ik met mijn parkieten naar de dierenarts ga dan zijn hun poepjes ook vaak wat dunner. Maar dat blijft dan bij enkele dunnere poepjes. Hou het gewoon in de gaten en bij twijfel best een dierenarts raadplegen. 

annerite

Als ik het goed bekijk dan lijkt het wel alsof ie wat veertje weg heeft gehaald bij zijn poepgaatje. Het lijkt wel een beetje kaal erom heen... zijn poepjes zijn niet dun meer ofzo.

Het moet natuurlijk geen gewoonte worden dat ie het daar kaal maakt...

Safrena

Hey annerite

Welkom op het forum

Domme vragen zijn er nooit  ;)

Het is best normaal dat een jong parkietje zijn poepjes nog wat dun zijn, dit komt door de stress en de nieuwe woning en zo.
Als je parkietje zijn veertjes daar uitrekt is dit niet goed.

Dit zal je parkietje doen uit stress, verveling of er is iets aan de hand met zijn darmpjes.

Zorg dat je parkietje voldoende speelgoed geeft  ;)

vele groetjes

annerite

Ja, ik kom net thuis en hij heeft zijn kontje echt kaalgeplukt. We hebben m pas 3 dagen, kan ie zich nu al vervelen dan??

we gaan er vanavond even mee naar de dierenarts in ieder geval

Carla

Dat is het zekere voor het onzekere nemen. Prima idee !! Ik hoop dat er niets mis is met je parkiet. Je kan mss voor de zekerheid een plastiekzak of wat folie op de bodum van de kooi leggen mocht de dierenarts een stoelgangonderzoek willen doen dan kan hij dat in een moeite

Safrena

Hey annerite

Ja hoor zelfs een jong parkietje kan zich zeker nu al vervelen  ;)
Het is heel belangrijk dat je parkietje voldoende speelgoed in zijn kooitje heeft hangen  ;)

Veel succes bij de dierenarts

vele groetjes

ps hou je ons op de hoogte

annerite

ow ja, ik was ook vergeten te zeggen dat het ook soms lijkt alsof ie benauwd is...en als ie rustig zit dan wipt zijn startje omhoog en omlaag bij het ademhalen.

Nou ja, we gaan vanavond naar de dierarts en dan horen we het wel. Ik hoop dat het niks ergs is!

Carla

#10
Dit kan wijzen op een luchtinfectie.

link : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=923

annerite

Is dat ernstig? en is er wat aan te doen? en hoe komt ie daar aan?

Boel vragen:)

Carla

#12
CiteerIs dat ernstig? en is er wat aan te doen? en hoe komt ie daar aan?

Boel vragen:)
Je kan op de link lezen wat er met dit parkietje aan de hand was. En wat eraan te doen is. Mss heeft jou parkietje ook hetzelfde. De dierenarts zal je wel verder helpen. Is het een dierenarst die op de hoogte is van volgels ?

annerite

sorry ik zie geen link staan? Waar kan ik die vinden? :)

Safrena

#14
Hey annerite


Carla bedoelt deze link : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=923
Het is niet altijd zo dat je parkietje een luchtwegen infectie heeft hoor als ie met zijn staartje wipt.
Moest het  eventueel zijn kan er inderdaad iets aan gedaan worden en zal je parkietje herstellen


Echter om zeker te zijn of alles in orde is is het het beste om zoals je gepland hebt even langs de dierenarts te gaan en horen wat hij/zij ervan vind.

vele groetjes

Parkieten-Freak

Zeker naar de dierenarts, en laat de ontlasting voor alle zekerheid ook even op wormen controleren.
Toch kan het ook zijn dat de huid geirriteerd is door de aangekoekte uitwerpselen. Door de irritatie kan hij gaan plukken.
Daarom is het heel belangrijk dat je zijn achterwerk dagelijks met wat lauw water voorzichtig schoonmaakt.


annerite

goed nieuws:)
Ons parkietje is helemaal gezond. De dierenarts vond dat zijn poepgaatje er niet raar uit zag. Ik ben dwergpapegaaitjes gewend en daar ziet het er toch net iets anders uit. Vandaar dat ik me zo'n zorgen maakte. De ontlasting is al een stuk minder, het kwam omdat ie nog zo jong is en nog moet wennen aan zijn omgeving.

Ook vond de dierenarts dat ie niet moeilijk ademde!

Nou, ben wel opgelucht! En ga me niet meer zo snel zorgen maken:)

Bedankt in ieder geval voor alle reacties!

Parkieten-Freak

Gelukkig maar Annerite! Fijn dat je naar de dierenarts geweest bent, je weet nu tenminste dat alles in orde is! :P


Safrena

Hey annerite

Blij te horen dat alles heel goed is met je parkietje  :D

Nu ben je helemaal zeker en gerustgesteld en kun je lekker genieten van je parkietje

vele groetjes

Jorijn

God dat je nog maar even gegaan bent, Toch weer een pak van het hart af ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com