als man in blok gaat en er ruzie ontstaat ... ?

Gestart door Annika, oktober 04, 2006, 13:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Kleintje gaat sinds gisteren zeer regelmatig het blok in (ik denk om extra te paren maar weet het niet zeker) en er ontstaat dan 9 van de 10 keer ruzie. Je kunt ze flink horen kibbelen en als ik kijk ligt Kleintje op zijn rug en Vledder erbovenop te pikken :o
Het eitje dat er nu ligt is nog heel maar ik vrees dat dit een keer verkeerd gaat, of voor de eieren of erger nog, voor 1 van de pietjes :'(
Tot nu toe hebben ze elkaar niet echt bezeerd, maar ik maak me ontzettend veel zorgen.
Net kroop Kleintje er weer bij en was het wel stil, dus ik denk dat hij toen gewoon erbij kwam zitten :) maar verder gok ik dat hij te opdringerig is ::)
Ik heb er aan gedacht het blok aan de kleine kooi te hangen (als ik straks de kooien heb verschoond) en Kleintje met Joey en Kip in de eigen grote kooi te zetten (maar vermoedelijk zal hij dan Kip belagen ...)
Vledder eet over het algemeen volgens mij zelf.
Toch lijkt dit me ook niet echt de goeie oplossing, want in feite vind ik dat een man bij haar broedende pop hoort te zijn en voert hij haar ook af en toe wel (waarschijnlijk vaker dan ik zie)

Dilemma dilemma, gok ik het erop dat het ruzie maken niet uitmondt in een echt gevecht of neem ik direct het zekere voor het onzekere ...

Wat zouden jullie doen ?     :(

Groetjes Annika

Annika

misschien ben ik gewoon  ::)overbezorgd
Hij is er nu weer bijgekropen en het is stil, dus het lijkt erop dat hij zijn vrouwtje puur wil helpen met broeden. En als Vledder dat toelaat is er niets aan de hand, is het alleen maar lief toch  :-*

Mochten er toch nog adviezen zijn hoor ik ze uiteraard graag en ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Annika

Safrena

Hey Annika

Persoonlijk zou ik ze ook gewoon lekker samen laten hoorn, tenzij het echt te erg vechten word.
Mocht ze echt te erg worden kun je Vledder best apart houden tijdens het broeden. Of ze alleen samen laten als je in de buurt bent.
Volgens mij reageerde Vledder zo boos om haar eitje te beschermen, zewas misschien bang dat kleintje het eitje per ongeluk stuk zou maken of zo

Vele groetjes


Annika

dat denk ik eigenlijk ook Safrena, dus ik kijk het voorlopig nog even aan!

Groetjes Annika  :)

Caradow

Ik denk dat Vledder inderdaad wel van zich af bijt als het nodig is en dat ze het nestje weet te beschermen. En inderdaad, asl het echt hefitge gevechten worden kun je altijd nog, maatregelen nemen...


Maur@

Mannen, soms kan je hun gedrag niet volgen. Helemaal stapelgek van de vrouw, maar owee als ze even dwars liggen om hun levende haven te beschermen. Hou ze in de gaten en zoals Safrena zegt, als het te gek gaat worden moet je ze scheiden. Misschien zijn het ook wel wat "vrouwenhormonen" die op gaan spelen. Ben heel benieuwd naar het verdere gedrag en hoop dat het goed gaat.

Annika

het is echt niet te geloven hier hoor ... Kom ik vanmorgen beneden, geen vogel meer in de kooi te bekennen dus allebei in het blok (en stil he)
Toen ze me hoorden kwam Kleintje eruit. Hij heeft een heel klein pikplekje op zijn koppie, maar is verder niets ernstigs hoor, gewoon even een pik gehad zo te zien.
Verder zit hij nu bijna hele dagen bij Vledder in het blok mee te broeden, zoooo lief  :-* jammer dat je het niet kunt zien hoor, echt heeeeel jammer.
Zelfs als Joey en Kip los zijn gaat hij soms nog het blok in, zijn liefde voor Kip lijkt wel bekoeld en die voor Vledder weer aangewakkerd ofzo  ;)
Af en toe (zoals nu ik dit schrijf) maken ze wel ruzie, maar even later paren ze weer en gaan ze beiden het blok weer in, gekke beesten  ::) :)

Annika

ZUCHT

Zo zeg ik dat het goed gaat, zo ontstaat er weer ontzettende ruzie. Haal ik het blok van de kooi, doe ik 'm open, ligt Kleintje weer op zijn rug, Vledder als een idioot pikkend erop. Dus ik wil Vledder pakken bijt ze mij.
En nu zag ik tot overmaat van ramp dat het eerste eitje iets beschadigd is (ik denk te erg om nog iets te worden)
Potver, hier baal ik echt van hoor  :(
Nu zitten ze er weer beiden in en gaat het goed, kan het niet gewoon constant zo gaan?
Ik wil ze niet scheiden, maar dadelijk loopt het wel echt fout af ...  :'(

groetjes een zeer verontruste Annika   :(

Annika

het is zover, ze zijn uit elkaar  :( Het was net weer knallende ruzie, dus ik het blok weer opengedaan en Vledder zat toch op Kleintje in te pikken, niet normaal meer. Ik wou haar pakken en dat heeft me een klein gaatje in de hand gekost (nu weer dicht), leek wel een hamster of pittbul die niet meer loslaat  :'( Uiteindelijk heb ik haar aan haar staart (ja ik weet het, vreselijk, maar ik had geen handschoenen en ze liet echt Kleintje niet los) uit het blok getrokken (ze had hem nog vast dus Kleintje donderde ook nog op de grond  >:()
Ik heb het blok nu aan de kleine kooi gehangen, ze moet dus zelf eten enz, en Kleintje bij de andere twee weer in de grote kooi.
Wat een toestand zeg, heb erover gedacht de twee eitjes weg te halen (ze liggen er tenslotte nog maar een paar dagen) maar dat kan ik toch niet over mijn hart verkrijgen hoor. Daarbij denk ik dat Vledder nog wel door zal leggen, dus of het zin heeft ...
Het heeft een paar minuten geduurd maar inmiddels is ze het blok weer in, dus ik laat het maar even zo, denk ik ...  :( :( :(

ZO IS BROEDEN/KWEKEN DUS ECHT NIET LEUK !!!

Parkieten-Freak

Jeetje Annika, ik schrik er een beetje van! :'(
Wel goed dat je Kleintje weggehaald hebt, dit wordt echt te erg als ik het zo lees......
Als er maar enkele eitjes bevrucht zijn, kan Vledder zelf de klus wel klaren denk ik.
Ik heb wel eens gehoord dat ongepaarde mannetjes meehelpen met voeren als de vogels zelfstandig gaan eten.
Is het een optie om straks Joey bij Vledder te zetten als de jongen wat groter zijn, of zeg ik nou iets geks?


Annika

dank je wel voor je reactie !!!  ;D

Joey erbij zetten zei mijn vriend ook al ! Dat is misschien een optie als alle eitjes gelegd zijn, als er dan nog gepaard wordt haal ik toch de eitjes weg dus dan is moeder/zoon niet erg lijkt me.
Alleen betwijfel ik of Joey vadergevoelens zal hebben, maar het is het proberen waard.

Kan altijd eerst nog onder toeziend oog kijken of het tegen die tijd met Kleintje weer lukt, aangezien hij wel altijd goed de vaderlijke plichten heeft voldaan.

Groetjes Annika