aanschaf

Gestart door dolfijntje, oktober 02, 2006, 13:57:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dolfijntje

Hoi ik  heb al n parkietje maar wil er nu nog eentje erbij  maar ik hoorde iemand zeggen dat najaarsparkietjes niet zo sterk zijn en dat ik beter n voorjaarsparkietje  kan nemen . wie kan mij hierover meer vertellen  of hier verschil in zit?  :-\
groetjes,
Dolfijntje.

Safrena

Hey Dolfijntje

Welkom op het forum

Citaat van: dolfijntje op oktober 02, 2006, 13:57:44
... ik hoorde iemand zeggen dat najaarsparkietjes niet zo sterk zijn en dat ik beter n voorjaarsparkietje kan nemen ....

Daar zit helemaal geen verschil in wat betreft de gezondheid.
Het enige is dat parkietjes die geboren worden na de broedperiode ( april-september), parkietjes zijn die binnen zitten.
Buiten broedende parkietjes vind je alleen maar tussen april en september

vele groetjes

roha

Ach dat is weer zo'n uitspraak die hoor je bij alle diersoorten, zelfs over mensen. Je hebt ten alle tijden sterke parkieten en minder sterke, maar dat geldt voor alle diersoorten en ook bij de mens.
Met goede verzorging en voeding en liefde kom je al een heel eind!!
In ieder geval alvast veel plezier als je een nieuw vriendje erbij haalt!!

Roha

dolfijntje

Hoi  dank jullie wel voor de informatie, kan ik met n gerust hart op zoek gaan naar een parkietje.
Beste safrena jammer dat winnie er niet meer is,  sterkte met het verlies. Ik vond haar een leuk parkietje maar ik zag dat poeken een  ander vriendje erbij heeft dus hij is niet alleen . :)
groetjes,
Dolfijntje

Annika

Citaat van: Safrena op oktober 02, 2006, 14:30:27
Het enige is dat parkietjes die geboren worden na de broedperiode ( april-september), parkietjes zijn die binnen zitten.

Inderdaad.  Voor mij ook een klein beetje de reden dat ik mijn binnenparkietjes buiten het broedseizoen om laat broeden, dan raak ik ze makkelijker kwijt omdat er dan minder aanbod is.
Daar komt bij dat het blok sneller gaat stinken bij hitte en dat in huis niet zo prettig is, maar dat is mijn eigen gevoel.

Groetjes Annika

PS veel succes en plezier met het uitzoeken van een parkietje!