bang voor broedblok

Gestart door sara, oktober 01, 2006, 16:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sara

mijn lieve pucca is erg bang voor het broed blok wat moet ik doen

ik ben erg ongerust over pucca  :-\

roha

Hoi

Als Pucca alleen is, dan zou ik het broedhok eruit halen.
Is Pucca niet alleen, dan laat je het broedhok erin hangen, om te laten wennen.
Hang er eventueel iets wat Pucca heel erg lekker vind bij. Misschien durft ze dan dichterbij te komen,
Succes!

Roha

sara

nee ze is niet allen ze is met poekie
daarom ben ik ongerust :-\

Caradow

Hoe lang hangt het blok al?

sara

Citaat van: Caradow op oktober 01, 2006, 17:16:20
Hoe lang hangt het blok al?


bijna 2 maanden en nu heb ik het weg gehaalt

Caradow

Waarschijnlijk is haar behoefte om ene nestruimte te zoeken dan ook niet al te groot. Als mijn Cocootje broeds is, zoekt te overal naar een plekje om een nestje te starten, maar die vind ze niet, dus staat ze ook niet toe dat er gepaard wordt. Ik denk dat als jou Pucca zelf graag zou willen broeden, dat ze dan het nestkastje wel ontdekt had als mooie nestelplaats.

Safrena

Hey Sara

Hoe oud is Pucca?
Waarschijnlijk of  nog te jong of ze heeft gewoon geen zin om te broeden.
Het is dan ook heel verstandig van je dat je het broedblok hebt weggehaald.

zou het broedblok pas terug hangen volgende broedperiode (April) of dat ze haar leeftijd heeft van minstens 1jaar

Vele groetjes

sara

ik weet niet hoe oud ze is maar ik denk 2 jaar
ik heb haar vorger jaar gekocht  ;)

Annika

mag ik vragen waarom je ongerust bent over het feit dat ze niets ziet in het blok en dus blijkbaar geen behoefte heeft aan 'baby's' ?

Groetjes Annika

Annika

#9
even voor de duidelijkheid : in een pb zeg je me dat je denkt dat het broer en zus zijn! Ik heb dus direct terug gepb't dat je zo snel mogelijk het blok weg moet halen, want inteelt heeft niemand wat aan. Dadelijk heb je parkietjes met 3 pootjes of erger ...

Groetjes Annika

sara

Citaat van: Annika op oktober 03, 2006, 17:15:45
even voor de duidelijkheid : in een pb zeg je me dat je denkt dat het broer en zus zijn! Ik heb dus direct terug gepb't dat je zo snel mogelijk het blok weg moet halen, want inteelt heeft niemand wat aan. Dadelijk heb je parkietjes met 3 pootjes of erger ...

Groetjes Annika


ik kan het doch niet weten of ze broerje os zusje zijn  ???

Annika

nee maar je denkt het, dus als de kans bestaat gewoon NIET laten broeden uit voorzorg.
Ik neem aan dat je het niet zomaar denkt ???:'(

sara

Citaat van: Annika op oktober 03, 2006, 17:29:57
nee maar je denkt het, dus als de kans bestaat gewoon NIET laten broeden uit voorzorg.
Ik neem aan dat je het niet zomaar denkt ???:'(

oke ik heb het broed blok uit gehaalt en morgen ga ik met ze naar de dieren arts  ;)

Annika

DNA onderzoek laten doen om te kijken of het broer en zus zijn? Spannend, succes!

sara

de uitslag is uit gekomen  ;D


ik ben zeker dat ze geen broerje en zusje zijn  :P

groetjes pucca en poekie en de vissen

Annika

goed nieuws dus, voor als je ze wilt laten broeden!  :)

simpy

onze parkieten hadden minstens 2 jaar een broedhok aan hun kooi hangen, en toen pas gingen ze er iets mee doen.  ;) dus heb geduld!!!

succes!

groetjes simone