Ontsmetten van kooitje

Gestart door Missa, juni 20, 2005, 19:37:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missa

hoi hoi, daarnet belde de kweker dat de parkietejongen zelfstandig eten, duuuus dit wil zeggen dat ik om een nieuw vriendje mag gaan!!!!! :) :) :) Jullie zeiden eerder al dat ik het kooitje van het vorige vogeltje best moest ontsmetten omdat ik niet wist aan wat hij gestorven was, maar met wel product doe ik dat dan het best? Zodat het zeker niet schadelijk is voor het nieuwe parkietje!!!

Vele groetjes Missa

Jorijn

Dit kan met zo'n beetje alles, Ik zelf denk dat een scheutje afwas middal wel voldoende is, Wel moet je er aan denken wat je ook gebruikt, Je de kooi heel goed moet afspoelen :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Missa

Ok bedankt, ik ga er morgen na mijn laatste examen eerst en vooral werk van maken!!!

Missa

Ingrid

Hoi Missa,

Je zou ook Dettol kunnen gebruiken, gewoon een heel klein drupje in een ruime hoeveelheid water. Er is ook een ander ontsmettingsmiddel, Halamid heet dat geloof ik. Zaak is om, zoals Jorijn als zei, wel grondig na te spoelen.

Groetjes, Ingrid

Carla

Ja inderdaad Dettol is ook goed. Dat mag je gebruiken voor kinderspeelgoed te ontsmetten dus zal het voor parkietjes ook geen kwaad kunnen. Zorg alleen dat alles heel goed is afgespoeld. Veel geluk met je nieuwe parkietje  ;)

Robin

natuurlijk dettol dat middel is het beste wij doen dat ook steeds als we tijd hebben (bij mijn peter)

Mariëlle S

Geen antwoord op je vraag maar een bedankje voor de antwoorden :D

Ik had nl net dezelfde vraag. Ik kon vandaag erg goedkoop een hele mooie tweedehands kooi op de kop tikken ( :rolleyes: help Dolby typt mee, smiley heeft hij getypt :P)
(En nu had hij de enterknop te pakken :S)

Ik wil de kooi wel eerst goed schoonmaken, afwasmiddel is dus goed. Is chloor ook een optie? Als ik t natuurlijk heeeeeel eerrrggg goed afspoel daarna of is dit toch te link?

Groetjes,
Dolby en Mariëlle

Caradow


Missa

Mja wij hebben geen detol in huis maar ik ga het heeeeel grondig doen met afwasmiddel!!! Ik heb al nieuwe voederbakjes gekocht, dat leek mij toch het properste!!Misschien zal ik met de tijd wel eens detol aanschaffen, het kan voor vanalles goed zijn hé!!! Bedankt voor de tips!!!! Ik laat wel iets van me horen als mijn nieuwe vriendje geariveerd is!!!!

groetjes Missa

JenniferVonP

Hoihoi,

Ook ik heb een nieuwe kooi gekocht voor Bonnie&Clyde en zie tot mijn verbazing dat er al een topic over geopend is...leuk!
Ik had zelf ook het idee gewoon afwasmiddels te gebruiken. Mijn pietjes zitten nu nog in hun kleinere kooitje, maar ik ga ze zo overzetten.
Dit kooitje heeft me maar 5 Euro`s gekost, met speelgoed en al :P  ben er erg happy mee...nu Bonnie&Clyde nog :rolleyes:  :) .

O,ja Dettol is beter, maar dat heb ik niet in huis :blink:

Gr,
Jennifer en haar schattekes Bonnie&Clyde