praten?

Gestart door Xxx, september 29, 2006, 19:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xxx

haai

Op t form staat ergens dat je vanzelf parkiets leert...nou ik snap er dus echt niks van hoor.

Myn parkietje babbelt echt heel veel korte geluidjes enzo, niet fluiten maar echt babbelen net of die wil praten maar ik snap t echt niet.
Hoe moet je nou zoiets gaan begrijpen?

Of is dat nou en hele rare vraag:P

Groetjes

Cheryl87

Hoi Xxx,

Nee hoor dat is zeker geen rare vraag! Vragen zijn nooit raar!
1 van mijn parkieten babbelt er ook vrolijk op los en een groot deel is wel verstaanbaar, maar helaas ook een groot deel ook niet. Af en toe, als ik heel goed luister, dan versta ik het, maar verder..
Probeer gewoon lekker met je parkiet te praten, praat veel tegen hem en dan zal hij (of zij?) vast wel duidelijker gaan praten ook. Ook bij mijn parkiet heeft het even geduurd voordat ik hem echt duidelijk kon verstaan.
Hij zei al snel: Hallo Dopey, omdat ik dat ik dat ook veel tegen hem zijn, in het begin was dat onverstaanbaard maar omdat ik dat tegen hem bleef zeggen, begon hij ook veel duidelijker te praten en hij zegt nu een hoop!! Houd er wel rekening mee dat niet iedere parkiet kan praten, mijn andere parkiet bijvoorbeeld die praat mij niet na maar die fluit gewoon hartstikke veel wat ook reuze gezellig is!!

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Veel succes!

Groetjes Cheryl

Parkieten-Freak

Wat ik bedoel met "parkiets" is dat je parkiet bepaalde geluiden maakt. Als je je vogel een tijdje hebt, zul je aan de hand van deze geluiden weten in wat voor stemming je parkietje is etc.


Xxx

#3
ooh op die manier, oke.
Ik weet ook dat niet alle parkietjes kunnen praten. Zou leuk zijn maar het maakt me niet echt veel uit:) vindt hem leuk of die nou wel of niet kan praten:D hihi. Maar zal er is goed naargaan luisteren misschien haal ik er wel wat uit. Wie weet.

Tnx voor reacties.

groetjes Renee&Meneertje

Qwerty

Nou,

Onze parkieten ratelen aan een stuk door.Soms zijn ze stil, maar het duurt niet lang of... :P
Ik denk dat jou vogeltje van praten houd, maar dan op zijn parkiets...Haha! ::) 8)
Oja, parkieten zijn buiksprekers, wist je dat?-)

Qwerty de Heer

Mars

Jim is meer van het zwijgzame type, hij is nu vier maanden en brabbelt bijna nooit, ook niet in het parkiets. Denken jullie dat dit nog los komt? Hij vermaakt zich verder prima (heeft er een dagtaak aan om al zijn speeltjes een-voor-een te slopen), dus het is niet dat hij zich niet thuisvoelt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Qwerty

Ja Mars,

Dit moet je weten.De ene parkiet praat meer en de andere roept meer.Het kan ook zo:De ene praat niet en de ene praat veel.Dat heeft ook met karakter te maken. :P

Qwerty de Heer

Mars

Ach ja, ik weet het. Maar ik dacht misschien komt ie nog los... Het is tenslotte nog steeds een klein mannetje. En misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft?

Maar ik denk dat ik gewoon een hyperactief, stil vogeltje heb  ;)

En dat vind ik volkomen OK.  :-*
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Als je parkietje zo kwebbelt, dan heeft hij het naar zijn zin.
Als een parkiet schettert/schreeuwt, dan is hij het ergens vaak niet mee eens. Door iets te veranderen in de omgeving van de parkiet denk ook aan jezelf, dan houdt hij wel op, of ze zijn boos op elkaar dat kan ook...
Als je elke dag een paar uur met je parkiet omgaat, of naar ze kijkt, dan kom je er wel achter wat ze bedoelen met welk geluid, maar dat duurt wel een tijdje.
Maar als je het parkiets kan dan is het ook wel top!

Roha

Tanja

Mijn parkietje begon na een maandje of 4 /5 te praten. Daarvoor klonk het wel alsof ie woordjes aan het zeggen was, het waren een beetje keelgeluiden die niet onder fluiten vallen. Voor mij was dat een teken dat ik dacht, hij zal kunnen praten...
Als je echt wilt dat ie gaat praten moet je zo'n 5 woordjes nemen die je dagelijks met hem oefent! Telkens hetzelfde woordje 5 keer achter elkaar herhalen, en dan het volgende woordje weer 5 keer herhalen. Dit moet je 2 à 3 keer per dag doen, en dan zou het moeten lukken!

Kijk eens bij de topic 'wat kan jouw parkietje allemaal zeggen' bij onderdeel mededelingen... Daar hebben meerdere forumleden aangegeven hoe ze hun parkietje laten praten

Groetjes tanja