altijd roosvicee

Gestart door ibi, september 28, 2006, 17:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

is het goed om je parkiet altijd roosvicee te geven????????
en zo nee wrm dan niet. als ik lees op de zoekfunctie staat er dat ze hun parkietje altijd roosvicee geven zonder dat ze zeggen dat die ziek is of de rui heeft ofzow.
nu snap k het niet meer :'( ??? :-[

Safrena

Hey Ibi

Een parkietje mag een drietal keer per week roosvicee door zijn/haar drinkwater krijgen als hij gezond is.
Als je parkietjes ziek is of in de rui mag het wat vaker.

vele groetjes

ibi

#2
kliknt dom maar drietal is 3 keer dus ???

Ja inderdaad
drie keer per week bij een gezond parkietje dat niet in de rui is
gr Safrena

Mars

Waar komt het roosvicee-idee eigenlijk vandaan? Wie kwam er voor het eerst mee en heeft die persoon dat van een dierenarts?

Ik vind het zo'n vreemd idee eigenlijk, hoewel er wel veel vitamines inzitten. Maar ook conserveringsmiddelen e.d.

Ik had overigens zelf bijna een flesje diksap gekocht, want dat bevat geen E-nummers en geen toegevoegde suikers. Iemand daarmee ervaring?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Diksap mag hoor ;). Dat is tenslotte gewoon geconcentreerd sap van vruchten waaraan geen suiker is toegevoegd.

Parkieten-Freak

Dierenartsen adviseren wel om "het z.g. Brinta-zaadmengsel" rul te maken met Roosvicee.
Roosvicee bevat naast vruchtensappen wel wat suikers en kaliumsorbaat als conserveermiddel.
Het bevat ook vitaminen, vezels, bioflavinoiden en talloze andere stoffen die nuttig zijn. Het is jammer dat er conserveermiddelen in zitten, maar het is nu eenmaal zo. Diksap is prima, maar het zal minder lang houdbaar zijn omdat het niet geconserveerd is.
Wie er begonnen is met Roosvicee in het water weet ik niet. Als je vogeltje elke dag fruit en groente eet, is het ook niet nodig.
Vogels die moeiljik fruit en groente eten, kunnen wat aanvulling halen uit drinkwater met Roosvicee.


ibi

mijn vogel eet geen fruit hij is er bang voor al kom ik maar met een heel klein stukje appel hij vliegt weg en keert direct weer terug hoe overwint hij zijn angst???????????/// ???
dankje wel

Sonja

#7
Ibi, het is al vaker gezegd: Met de zoekfunctie kun je heel veel antwoorden op de vragen die je stelt, vinden. Bijvoorbeeld hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=9735.0

Groetjes, Sonja.

en een slotje. *klik*