2 de parkietje kwijt in 4 weken tijd

Gestart door denise21986, september 26, 2006, 21:15:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

denise21986

zondag avond is ons tweede parkietje overleden een week daarvoor was zijn zusje al overleden in maar 4 weken tijd zijn we 2 lieve parkietjes kwijt. ze kwamen alle twee uit het zelfde nest ze waren ook met zijn tweeen maar geboren, nu denken wij ook dat het een ziek nest is geweest, we hebben de kweker wel opgebelt maar die wist ook niet precies wat er aan de hand was. Toen we ook het laaste parkietje gingen op halen waren ook allebij de ouders en niet meer, maar daar zijn we verder niet op in gegaan, ja dan ga je toch wel denken wat er dan met hun is gebeurt . Waren hun ook ziek? dat blijft de vraag. De parkietjes zowel ( jop als jip ) aten wel al zelfstandig. en waren ongeveer 7 weken oud. Mijn vraag is ook of iemand een goede kweker weet in de buurt van hilversum het liefste in hilversum zelf.

hoop dat iemand mijn een tip kan geven.

Gelukkig hebben we wel fotos van hun gemaakt zodat we z nooit kunnen vergeten

JIP EN JOP RUST ZACHT ( nu zijn jullie in ieder geval samen )

Maur@

Nou dit is echt heel triest om te lezen. Je weet nooit zeker waarom ze op zo een jonge leeftijd overlijden, of je moet sectie laten verrichten door een dierenarts. Het blijven vogels, ze kunnen je niets vertellen. Ik kan je helaas niet aan een kweker helpen in Hilversum. Misschien weet ik wel iemand voor je in Amstelveen.

Ik wens je veel sterkte.

paooltje

Hoi,

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Jip en Jop.

Groetjes, Paola

Parkieten-Freak

Wat ontzettend naar is het dat je vogeltjes zijn overleden. :(

Voordat je nieuwe grasparkieten gaat kopen is het misschien zinvol om te bekijken of je de oorzaak kunt achterhalen.
Wat waren bijvoorbeeld de ziekteverschijnselen van de vogels? Hoe lang zijn ze ziek geweest voordat ze stierven?
Het is belangerijk dat je voor jezelf nagaat dat je vogels niet gestorven zijn door bijv. eten aan giftige planten, loodvergiftiging, bedorven voeding, tocht en dergelijke. Als je dit uit kunt sluiten, is dat een belangerijk gegeven.


Qwerty