Goed tehuis gezocht!!

Gestart door Irisje, september 23, 2006, 09:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irisje

Hallo lieve parkietenvrienden,

Ik heb verdrietig nieuws,
Het is nu toch echt gebleken dat mijn zoontje allergisch is voor mijn gevleugelde vriendjes.
Tot mijn grote verdriet moet ik een ander huis voor ze zoeken.
Het zijn twee mannetjes. Puckie (de witte) is geboren begin december en Pietje is onbekend.
Ik zoek een goed huis voor ze, wel een huis waar ze ook weer binnen zitten en waar ze genoeg liefde en aandacht krijgen. Het doet mij veelverdriet dat ik ze weg moet doen. :(

Ik woon in Groningen.

Groetjes een verdrietige Iris

Annika

he verdorie wat een naar nieuws  :( het is kiezen tussen twee kwaden en het is logisch dat je eigen mensenkind dan toch ten alle tijden voorgaat.
Ik hoop dat er snel iemand reageert die ze wil adopteren.

Zijn ze eigenlijk handtam? Denk dat velen dat wel willen weten.

Sterkte!

Groetjes Annika

budgie

Nu het zo goed klikt tussen Sjakie en Kareltje, zou ik wel willen overwegen de diertjes op te nemen, vooral omdat ik van plan ben om een kamervolière aan te schaffen. Maar ik weet niet hoe Sjakie zich houdt in een groepje van vier. En ik moet natuurlijk ook mijn verstand gebruiken i.p.v. hoofdzakelijk mijn gevoel. Maar als ik die twee daar zo zie zitten op die foto ...... Prachtig zijn ze!

Irisje

Hoi,

Het zijn echte vriendjes, heel lief voor elkaar.
Pietje is bijna tam, hij komt naar me toe als ik met eten de kooi inga, ook mag ik hem kroelen.
Puckie daarentegen is nog een beetje bang voor de mensenhand.
Ik denk dat met een hoop liefde en aandacht de vogeltjes wel tam te maken zijn.
Ik moet ze met pijn in mijn hart weg doen.

Iris

lanira_mommy

Het zijn inderdaad pracht-beestjes
maar helaas ik heb 2 mannetjes en 3 vrouwtjes en ik heb geleerd dat het het beste is altijd minstens 1 vrouwtje meer te hebben dan het aantal mannetjes..
anders waren ze hier van harte welkom geweest, maar ben bang dat het dus geen goed idee zou zijn in dit geval.
hoop dat je een goed tehuis voor ze mag vinden!

Caradow

Citaat van: lanira_mommy op september 24, 2006, 09:40:58
Het zijn inderdaad pracht-beestjes
maar helaas ik heb 2 mannetjes en 3 vrouwtjes en ik heb geleerd dat het het beste is altijd minstens 1 vrouwtje meer te hebben dan het aantal mannetjes..
anders waren ze hier van harte welkom geweest, maar ben bang dat het dus geen goed idee zou zijn in dit geval.
hoop dat je een goed tehuis voor ze mag vinden!


Nou, dan mag je er nog eens over na denken, want bij grasparkietjes is het zo dat je beter meer mannen dan poppen kunt hebben! Popje gaan tezijnertijd vechten om de aanwezige mannetjes! ::)

lanira_mommy

Citaat van: Caradow op september 24, 2006, 09:47:40
Nou, dan mag je er nog eens over na denken, want bij grasparkietjes is het zo dat je beter meer mannen dan poppen kunt hebben! Popje gaan tezijnertijd vechten om de aanwezige mannetjes! ::)

Mijn zus heeft al jaren een grote voilliere met parkietjes en zegt dus dat je altijd meer vrouwtjes moet hebben, als het vrouwjte broedt wil het mannetje nogal eens aandacht van een ander vrouwtje zoeken.... mannen hebben hun behoeftes he hihi  ;)

Annika

Citaat van: lanira_mommy op september 25, 2006, 09:57:13
Mijn zus heeft al jaren een grote voilliere met parkietjes en zegt dus dat je altijd meer vrouwtjes moet hebben, als het vrouwjte broedt wil het mannetje nogal eens aandacht van een ander vrouwtje zoeken.... mannen hebben hun behoeftes he hihi  ;)

ja die hebben hun behoeftes, maar die moeten ze zoeken bij het popje waarmee ze het nestje hebben.
Meer popjes kunnen uiteindelijk gaan vechten om de paar mannetjes (want ook popjes hebben die behoeftes!) en dat kan doorgaan tot de dood erop volgt ...
Uitkijken dus!

Groetjes Annika

mickael

Citaat van: lanira_mommy op september 24, 2006, 09:40:58
maar helaas ik heb 2 mannetjes en 3 vrouwtjes

Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat meer popjes goed is. Je moet juist meer mannetjes hebben. Dan komt dit mooi uit toch? Met twee mannetjes erbij klopt het weer.
Als je parkietjes erbij wilt zou ik dit zeker doen als ik jou was.

Voor mij is het voorlopig druk genoeg met mijn twee vriendjes in huis. Ze zier er heel mooi uit, maar toch wil ik er nog niet aan beginnen.

Cheryl87

Hoi Hoi
Ik zou ze heel graag in huis willen hebben, maar weet niet of mijn ouders het er mee eens zijn..Even navragen,.
Plus dat het misschien een probleem kan zijn dat je in Groningen woont en ik in Vlaardingen.. Zuid-Holland dus.. Misschien een beetje lange reistijd??
Als dit geen probleem is zal ik het navragen bij mijn ouders,

Groetjes Cheryl, Dopey en Sneezy

Irisje

Hoi

Wat lief allemaal, ik zelf ben er erg verdrietig van en heb het hele weekend lopen zoeken naar een oplossing en veel gelezen hierover.
Nu kwam  ik ook iets tegen over dat je niet allergisch hoeft te zijn voor de parkieten zelf, maar dat je ook allergisch kunt zijn voor het schelpenzand.

Klopt dit?

Als dat zo is geeft mij dat hoop en zou ik dan andere bedekking voor de kooi kopen en hopend dat daarmee de allergie verdwijnt (minder wordt). Want ook mijn zoon vind de parkietjes errug lief,
Ik zou ze zooooo graag zelf willen houden

Wie heeft hier misschien ook ervaring mee?

Iris

Iris

Annika

is het een optie om de huisarts een allergie test te laten doen op veder (dons), huidschilfers etc?

Ik kan je helaas niet helpen met een definitief antwoord, maar het is een poging waard om bijv. cederhout te proberen om te kijken of de allergie dan minder wordt (al ben ik eigenlijk bang dat de allergie toch door de pietjes zelf veroorzaakt wordt, maar wie weet!)
Succes!

Groetjes Annika

mozart

Dat is een goed idee, zo'n test.
Ik weet vanuit de dierenwinkel waar ik heb gewerkt dat mensen inderdaad allergisch kunnen zijn voor het stof.
Aan deze mensen adviseerde ik altijd hennepstro, dit is daar o.a. voor ontwikkeld en wordt veel gebruikt als bodembedekking bij ratten (deze kunnen erg slecht tegen stof!)
Misschien een optie. Ik gebruik dit zelf in mijn voliere en kooi en het stuift duidelijk minder als schelpenzand.
Succes ermee, ik hoop dat het inderdaad in de bodembedekking zit en je ze kunt houden!

budgie

Als je alle andere oorzaken van de allergie hebt uitgesloten en de parkietjes blijken dan inderdaad tóch de 'boosdoeners' te zijn, dan kun je in elk geval zeggen dat je alles hebt geprobeerd!

Irisje

Ik ga vanmiddag gelijk na mijn werk langs de winkel om andere bodembedekking te halen.
Ik zal kijken hoe er op gereageerd wordt.

Ik laat het jullie weten,

Iris

Caradow

Ik zou ook zeker een allergietest laten uitvoeren, ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al gedaan had...

mozart

Hoi Irisje

Heb je andere bodembedekking gehaald?
Ben erg benieuwd nl hoe het gaat.
groet Mozart

Parkieten-Freak

Citaat van: Irisje op september 25, 2006, 15:31:28
Ik ga vanmiddag gelijk na mijn werk langs de winkel om andere bodembedekking te halen.
Ik zal kijken hoe er op gereageerd wordt.

Ik laat het jullie weten,

Iris
Ik denk niet dat het aan het schelpenzand ligt.
Een allergietest bij je zoontje op kooivogels lijkt me de beste optie. Je hebt dan zekerheid.


Irisje

Hoi,

Gisteren toch even langs de huisarts geweest en een test laten doen.

Verdrietig nieuws :(  Toch allergisch voor de vogels.

Dus opnieuw de vraag wie wil mijn vogels een goed tehuis geven. Waar ze tussen de mensen zijn en af en toe ook de vrijheid van het vliegen hebben.

Iris

KiimmBiimm_

Jammer dat je zo erg ver weg woont
ikzelf woon in eindhoven
zou ze graag over willen nemen
maar dit is zo vervelend voor de beestjes

  ;Dveel succes met een goed huisje te vinden voor ze  ;D