Ze is zo stil!?!

Gestart door Maike en Lola, mei 22, 2008, 10:33:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maike en Lola

Hallo alle parkietenfreaks!

Even een vraagje voor jullie! Heb sinds 2 maanden een pakietje!En het is een vrouwtje, Lola!
In het begin ging het eigenlijk heel goed. Ze kwam al snel op mijn hand zitten en ook als ik haar
uit de kooi liet, kon ik haar goed in de kooi krijgen!
Maar de laatste weken is ze erg stil en toen ik haar uit de kooi liet, duurde het ruim een uur voordat ik
haar als gestresste vogel weer in de kooi kreeg! Verder lijkt het alsof ze weer bang is geworden voor mijn hand.
Ook met speeltjes en fruit enzo doet ze niks. Lijkt alsof ze niet weet wat ze er mee moet doen.
Overdag is ze vaak alleen thuis!
Zou het verstandig zijn om nog een parkietje te kopen? En hoe kan ik dat dan het handigst doen waardoor ik ze wel
allebei tam krijg?
En heeft iemand een idee waarom ze met speeltjes, haar badje en lekker dingen die ik haar aanbied niks doet?
En hoe krijg ik haar opnieuw tam, want ze vond het leuk als ze vrij rond vloog Maar durf het niet
aan, als ik haar niet meer in de kooi krijg!

Groetjes Maike en Lola

fullmetalgirl

hey hey en welkom op het forum  :)

het is zowieso aan te raden om er een parkietje bij te zetten als je veel weg bent,
dan is het een stuk gezelliger als je weg bent  :)

ik neem aan dat het een jong parkietje is?
de ene parkiet probeerd sneller dingen uit als de ander, bij mij duurde het 3 maanden voordat parkietje iets meer begon te spelen en badderen. wat betreft tam maken: begin even van voor af aan. ik geloof dat het tam maken van 2 parkietjes hetzelfde gaat als het tam maken van 1 parkietje.

Mandy

Het duurt misschien ietsje langer maar dan heb je ook wat! Een vriendje erbij is een uitstekend idee! Ze leven per slot van rekening in de natuur ook in groepen.
Zeker omdat je ook aangeeft dat ze overdag vaak alleen is, zou ik het zeker doen. Ze heeft overdag dan ook gezelschap!! GEWOON DOEN!  ;D
Ik heb er 4 waarvan er 3 niet echt tam waren. De 4de heb ik geadopteerd. Die was wel tam, en wat doen die andere 3.... Ze doen hem na!
Dus als die geadopteerde op mijn arm zit aan tafel komen die andere 3 nu ook!


Anita1983

Hallo Maike en Lola,

Welkom op het forum!

Wat ontzettend leuk om te horen dat je een gevleugeld vriendinnetje in huis hebt ;)
Je vertelt dat je parkietje overdag alleen thuis zit. Dan is het zeker aan te raden om er een 2e parkietje in huis te nemen. Dat is gezellig voor Lola en ook voor jezelf!

Het is belangrijk dat je de parkieten rustig aan elkaar laat wennen, dus eerst ieder een eigen kooi. Ze kunnen dan al communiceren en elkaar bekijken.
Hierna één vogel uit de kooi (als deze voldoende tam is), pas wel op voor de pootjes als het parkietje op de kooi van de ander gaat zitten. En zo ga je steeds een stapje verder...
De radio aanzetten overdag is ook gezellig voor je parkietje(s), op deze manier is het ook niet zo stil in huis.

Verder kun je het beste weer het vertrouwen te winnen van je parkietje (zie voor tips op de site: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php).
Dit doe je dan ook bij je tweede parkietje!!

Je kunt je tweede parkietje bij een kweker kopen, maar er zijn ook regelmatig forumleden die jonge parkietjes hebben.

Succes met het aanschaffen van een tweede parkietenvriend(in) en veel plezier met Lola!  :D

Liefs,
Anita

Maike en Lola

Hallo!!!

Allemaal bedankt voor jullie advies!
En ik kan je mededelen dat ik er een nieuwe huisgenoot bij heb!
Een nieuw parkietje, Leo!

Ze zijn al nieuwsgierig naar elkaar aan kijken!

Groetjes Maike, Lola en nu ook Leo

cha_laaem

He zus,

Wat leuk dat je nu een tweede parkietje gekocht hebt! heb je ze ook bij elkaar in de kooi gedaan? Of zitten ze nu eerst in aparte kooien? En vind Lola het al goed dat er een tweede beestje in haar kamer zit?
Met Sammy gaat het ook goed. Hij is al een stuk minder schrikkerig en durft zelfs al op mijn vinger te zitten. Ok, hij komt nog niet zelf naar me toe, maar als ik mijn vinger op het stokje leg als hij gaat zitten, schrikt hij niet meer van me.
Het is een begin toch?
Ik zal komend weekend wel komen kijken naar Lola en Leo! Veel succes er nog mee,
Groetjes van je zus
Renske (en Sammy)