hoog op z'n pootjes

Gestart door margriet, oktober 14, 2007, 19:55:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

margriet

hallo fans,
Sweety is vanaf 22 september bij mij had tot gisteren een spiegeltje in de kooi maar werd daar wat agressief van.
Vanmorgen zat hij heel hoog op z'n pootjes alsof hij zich langer wilde maken en maakte wel geluidjes.
Z'n veertjes stonden ook een beetje wijd niet zoals zij doen als ze het warm hebben
Weet niet wat dat betekent. Zonder spiegeltje is hij wel wat rustiger.
Zit alleen niet meer veel met z'n pootje in z'n buik en koppie in z'n nek.
Hoop niet dat het angst is.
Toen het spiegeltje er hing was hij daar niet weg te slaan en kwam dus ook echt niet buiten.
Wel op m'n hand maar zodra ik ook maar een beetje te ver weg ging was het mis.
Ga ik soms te snel?

Mars

Je verhaal is wat mij betreft niet echt duidelijk.

Een parkietje dat wat uitgestrekt zit en hoog op zijn pootjes is vaak allert of nieuwsgierig. Maar het veertjes verhaal snap ik niet. Je kunt het eventueel even verduidelijken met een foto.

Als ik het zo goed lees, dan denk ik dat hij een beetje onwennig of angstig is. Als hij zich heel erg aan het spiegeltje vastklampte als vriendje dan kan dat eerst zo zijn. Wacht gewoon even een paar dagen of een weekje af, dan zal hij wle gewend zijn aan het missen van zijn spiegeltje. heb verder gewoon geduld.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Als de kopveertjes een beetje overeind staan en de parkiet hoog op de pootjes staat, kan het ook zijn dat hij wat opgewonden is.


margriet

Bedankt Marcia en Parkieten-Freak,
Denk ook dat het nieuwsgierigheid was, het waren z'n vleugeltjes en niet de kop veertjes.
Nu is hij waarschijnlijk al aardig gewend dat het spiegeltje weg is.
Hij werd daar best agressief door en kwam er ook niet meer van af.
Moet inderdaad geduld hebben en niet steeds het kooitje veranderen.
ben heel blij dat het forum er is. ;)

groeten Margriet