Kooi in nabijheid televisie?

Gestart door birdie123, oktober 13, 2007, 10:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

birdie123

Hallo!

Ik wil binnenkort een parkietje kopen en ben nu aan het kijken waar ik zijn kooi het beste kan zetten.
Ik had een mooi plekje gevonden.. niet te warm ,uit de tocht en lekker gezellig in de woonkamer.
Nu las ik op een site dat de kooi  niet in de buurt van een tv mag staan. (De kooi wilde  ik juist tegenover tv zetten.)
Mijn vraag is dan ook .. Klopt het dat parkieten niet goed tegen tv beelden kunnen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Titel aangepast. Gr. Ingrid

Parkieten-Freak

Dat klopt.
Het is niet verstandig om een vogel tegenover je tv te zetten, een vogel interpreteert bewegende beelden, lichtflitsen etc. heel anders dan wij mensen dat doen. Een en ander zal een gevoel van onrust bij je parkietje geven.


birdie123


I..ris

Dan heb ik nu ook een vraagje als het mag ;)
Ik heb een parkietje honey
En die staat in dezelfde kamer als onze televisie...
Is dat dan erg ?
En bij ons staat de televisie 's avonds nog wel tot aardig laat aan..
Kan Honey denken jullie nog wel slapen van de televisie geluiden en/of flitsen?
Of moet ik anders een doek over de kooi doen ?

Mvg Iris

Honey I love you  :-*

Safrena

Hey Iris

Dat je parkietje in dezelfde kamer als de tv zit is minder erg, als hij er maar niet net naast staat

Als je laat tv kijkt kun je inderdaad beter een doek over de kooi doen, om je parkietje zo een beetje rust te geven
Geluid op zich is niet zo erg, zolang het niet te luid is

Vele groetjes

Sonja

Hier heb ik eigenlijk ook een vraag over.

In 1 van mijn parkietenboekjes staat dat je de vogel wel naast de televisie mag zetten, maar in geen geval ervoor, ivm de straling en de bewegende beelden etc.

Klopt dit, of kun je je vogel nu maar gewoon beter helemaal niet bij de televisie in de buurt zetten?

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Sonja

Ik weet niet hoe het met die nieuwe plasma tv's zijn, maar bij de vorige tv's  komt er toch nog een lichte straling uit dus ik zou persoonlijk de parkietjes niet naast de tv zetten


Vele groetjes

I..ris

#7
Citaat van: Safrena op oktober 14, 2007, 20:33:21
Hey Iris

Dat je parkietje in dezelfde kamer als de tv zit is minder erg, als hij er maar niet net naast staat

Als je laat tv kijkt kun je inderdaad beter een doek over de kooi doen, om je parkietje zo een beetje rust te geven
Geluid op zich is niet zo erg, zolang het niet te luid is

Vele groetjes
Oke bedankt !
Nu weer wat vraagjes over de doek over de kooi ;
Moet ik dan 's avondsdezelfde tijden die doek over de kooi heen leggen.. ?
En 's morgens weer dezelfde tijden eraf halen ? of maakt dat niet uit..
Mijn parkietje snapt vast niet waarom ik die doek opeens over de kooi heen leg.. wordt ze dan niet bang ?
Alvast bedankt !
Groetjes Iris 8)

Je hebt deze vraag ook al in dit topic gesteld:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=15585.msg79002;boardseen#new
Dus hier gaat een slotje op. ;)
Groetjes, Sonja.