Roosje is (redelijk) tam toch bijt ze!

Gestart door Fenne, februari 19, 2007, 20:23:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenne

hallo,
Roosje is redelijk tam en komt al uit de kooi op je hand en vliegt wat rondjes en dan gaat ze zelf weer in haar kooi.
heel goed zal je denken.....
maar als je een hand uitsteekt bijt ze je terwijl ze niet een waarschuwing geeft van "ik wil met rust gelaten worden" of "pas op ik word boos".
als ze op je arm zit bijt ze hard in je trui.
je vel wil er wel eens tussen zitten.....AUW!
ze is al 1 jaar hier en alsnog bijt ze..
we hebben er ons best op gedaan wat als gevolg had dat ze had geleerd niet op je hand te zitten of op je vel...... ???
nou niet handig dus.....
toen ze weer op je vel ging zitten begon ze weer te bijten en te kwetteren.
dat deed zeer maar hoe leer je het nou goed af???
bedankt alvast voor je hulp!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Safrena

Hey Fenne

Welkom op het forum

Kijk even hier om je parkietje het bijten af te leren ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

vele groetjes

Mars

Hallo Fenne,

Eigenlijk moet je gewoon volhouden en je niet laten afschrikken. Roosje heeft door dat je het bijten vervelend vindt. Als je het dus probeert te negeren (soms even tandenbijten) leert ze het vanzelf af en anders wordt het een stuk minder. Probeer ook de tips uit de link maar. Je leert het overigens niet meteen in een paar weken af, meestal.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Hoooooooooiii,
Zelf als ik mijn parkietje iets af wel leren zeg ik niet een hele zin.
Volgens mij werkt een kort maar duidelijk woordje beter maar dat is ieders eigen mening.
Ik zeg gewoon op een strenge toon 'Foei' en kijk mijn parkietje streng aan.
Meestal zet ik ze of ergens anders neer of in de kooi.
Maar of ergens anders neerzetten helpt bij bijten  ???
Ik denk dat je inderdaad het moet negeren en op een strenge toon 'Foei' moet zeggen en als ze een keertje niet
bijt haar uitbundig moet belonen.
Zo leer ik het af
Groetjes,Ursula

kekavo

Hier werkt kort maar krachtig "nee" ook het beste.
En niet laten merken dat het pijn doet, zoals de anderen ook al zeggen. Niet trugtrekken, dus.
De link die Safrena noemt, is heel duidelijk.