een speels parkietje?

Gestart door deconinck, februari 20, 2007, 13:06:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

deconinck

hey,

zoals jullie al weten heb ik  2 nieuwe parkieten gekocht en de blauwe dus blauwtje slaapt hangend in de kooi! hij is ook flink in de rui denk ik want er zijn overal veertjes. maar hij doet niks anders dan van boven naar onder klimmen dan koprol doen en hem laten naar beneden glijden, hij springt dan op een stok en springt naar de andere waar er een ladder is loopt deze op en hups springt weer op de stok!!
ook beneden in de kooi doet hij vaak rondjes en lijkt de hele tijd te kijken naar koko mijn oudere parkiet die ik eventjes apart heb gezet om ze tam te leren, de kooien staan naast elkaar!! wat doet hij toch met dit gedrag? dit gaat zo de hele dag door!!

Sonja

Hoi deconinck,

Parkietjes slapen soms in de vreemdste houdingen, kijk maar eens hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1607.0

Daar hoef je je geen zorgen om te maken. ;)

Wat het gedrag van Blauwtje betreft: Het klinkt alsof je een gezellig ondernemend parkietje hebt, en waarschijnlijk probeert hij ook indruk te maken op zijn soortgenootje in de andere kooi. ;)

Groetjes, Sonja.

kekavo

Je hebt volgens mij gewoon een erg speels vogeltje! Gezellig!
En het lijkt erop dat hij met Koko kennis wil maken!

Mars

Ow wat leuk: Jim speelt ook graag circusje. Ik had zo gehoopt dat Timo ook zo druk was... maar goed. Wees dus blij, want een parkietje dat het niet naar zijn zin heeft of zich niet goed voelt, ziet er heel anders uit!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..